Ga naar inhoud


PHP programma


Gast Viper32

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Leuk dat je mijn vraag even wilt lezen.

 

Ik ben beginnend in het maken van een website, en wil graag een programma gaan gebruiken voor het maken (maar vooral aanpassen) van een website.

 

Alle hulp die jullie me willen geven wordt dan ook sterk opprijs gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaan niet echt PHP programma's, je ziet de code altijd in plain text, met sommige programma's wordt de code gekleurd naargelang welk commando's je aanroept, zo kan je zien of je code's overal mooi sluiten.

 

Php op zich is niet zo moeiijk...

 

Grtz

 

Spirit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of op andere phpscripts websites scripts hun code bekijken en testen (soms staat er wel veel te veel overbodige code in die scripts). Als je de site van php zelf hebt kan je al aardig wat terug vinden wat een code doet en hoe je hem moet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik weet (en ken aardig wat van php) bestaat er geen wisywig editor voor PHP, enkel zoals hierboven vermeld teksteditors die de code's kleuren zodat je kan zien of ze goed gesloten zijn of niet...

 

Wat je wel kan doen is, je page opbouwen in een HTML editor (bvb dreamweaver) deze creëren wel overbodige code's maar soit. Daarna kan je in de broncode de PHP functies toevoegen die je wenst te gebruiken. Hierna hernoem je het bestand zijn extentie naar .php

Je kan sommige code's aanzienlijk inkorten als je functies gebruikt.

 

bvb

function OpenTable() {

echo "<table border=0 cellspacing=0 width=100%"><tr><td>";

}

function CloseTable() {

echo "</td></tr></table>";

}

 

Iedere keer je dan een table wil openen typ je gewoon

OpenTable();

Om te sluiten

CloseTable();

Zo kort je je code enorm in, en door gebruik van variabelen kan je veel voorkomende begrippen of tekst gedeeltes gemakkelijk doen terugkomen.

 

Hoop dat dit beetje duidelijk is.

 

Grtz

 

Spirit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bestaat er geen programma voor php?

Net zoals bv dreamweaver alles van grafisch naar html gaat omzetten?

Mvg


Ik denk dat je niet echt begrijpt wat PHP is... PHP is een programmeer taal die op een webserver draait, en die is toegespitst op het genereren van dynamische informatie op web pagina's.
PHP is dus geen opmaak taal ofzo. Om een stukje tekst uit een PHP pagina te krijgen moet je ongeveer dit doen:
Code:
 <?php  print "Hallo wereld";?>


Er bestaan aardig wat content management systems die gebruik maken van PHP samen met (meestal) MySQL, en deze maken het (heel) gemakkelijk om een website bij te houden. Dus voor een beginnend iemand is dit misschien wel het makkelijkste. ( Ik ga er dan niet van uit dat je met dreamweaver of frontpage of welke andere HTML editor de templates wil gebruiken... )

Lees anders eens op http://www.php.net ......

Suc6!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...