Ga naar inhoud

[Strong 8000] Kabel strong 8000 parallel = verlengkabel printer?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorry dat ik dit vraag, wil niet graag meewerken aan board-vervuiling of overbodige vragen, maar heb een beetje problemen met de zoekfunctie, dus wilde ik nu ff een topic starten die met een paar antwoorden ook weer gesloten kan worden.

Terzake: Ben het eigenlijk een beetje beu om telkens de kabels van de 1 op 1 parallelle kabel en de printerkabel om te wisselen. Nu heb ik ergens op dit board gelezen dat de parallelle kabel (1 op 1) als verlengkabel van een printerkabel kan werken. Is dit zo?

Mijn excuses voor de vraag.

Mvg,

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Geplaatst:

Als eerste wil ik zeggen dat ik het jammer vind dat jouw vraag "vervuilend" zou kunnen zijn.

Op zich wel begrijpelijk gezien vaak de reacties op verschillende vragen, maar laat je er niet van weerhouden om welke vraag dan ook te stellen.

Da's één.

Je hebt 2 kabels nodig, een seriele en een paralelle (ik weet eigenlijk niet

eens hoe je dat schrijft, maar dit terzijde)

En van omwisselen is (volgens mij) geen sprake.

Wellicht belicht je jouw probleem niet goed uit.

Dus, ik zou zeggen verklaar je nader zonder het idee te hebben vervuiling te genereren.

HG CC

PS Ook een beginneling die moeite had met de reacties maar er inmiddels

mee overweg kan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Volgens mij zou je inderdaad de 1 : 1 parallele kabel als verlengkabel moeten kunnen gebruiken.(omdat ie 1 op 1 is en vol bedraad). Je zult dan alleen wel een adaptertje/verloopstekkertje moeten hebben om van 1 van de male stekkers een female te kunnen maken, anders passen ze niet op elkaar. Heb geen idee of die alleen bestaan.

Geplaatst:

yup zo'n kabel heb ik ook volgens mij... met een gender changer om 'm op mijn strong aan te sluiten

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Het patchen van de ontvanger is voor mij een koud kunstje, maar vergt veel kunstgrepen om elke keer achter de computer te kruipen..meerdere kabels zijn aan de korte kant (niet van de twee patch-kabels) en de computer zit in zo'n klein computertafelmodel. Hier kan ik niet zo goed bij de aansluitingen achter de computer. Stel dat de 1 op 1 kabel een verlengkabel van de printerpoort is, dan kan ik op deze kabel de printerkabel aansluiten. Zo kan ik in 1 handomdraai switchen tussen printer en ontvanger.

Ik hoop dat je me nu begrijpt.

Mvg,

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Geplaatst:

Zie het nu ook...stom..

Had beter zelf eerst kunnen kijken naar de kabels...laptop is kapot..daarom..

Bedankt..topic mag gesloten worden.

Mvg,

Henri Busger

Geplaatst:

Op internet zijn gender changers voor female-female (geloof dat je die moet hebben) wel te vinden. Heb je al een willekeurige link gestuurd via pm.

Zorg wel dat je dus de 1:1 kabel aan de kant van de computer aansluit, en de receiver direct op de 1:1 kabel aansluit.

Geplaatst:

Met de kabel zal je niet een probleem hebben, een verlengkabel is goed (die zijn 1 op 1), een patch-kabel is TWISTED, enkele sporen zijn omgedraaid.

Nee bij het patchen zul je een probleem hebben met je printer definities. Aan je kabel (lpt1) hangt je normale printer, door die los te rukken, en aan je ontvanger te hangen, (Lpt1) moet die ineens een 'generic printer' worden.

Je zou dit kunnen oplossen door in W2k of Xp een 2e login te maken met andere settings. Is ook veel werk. Heb ik opgelost door voor 15 euri een extra lpt-kaartje te kopen (lpt2 gedefinieerd = generieke printer), met een 3 meter parallele kabel (1:1). Die kabel komt mooi onder de kast uit

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen