Ga naar inhoud


hdd laptop vervangen : meer snelheid ??


interpol

Aanbevolen berichten

Uitschakelen zal volgens mij niets uitmaken hoor qua snelheid, want je maakt gebruik van een hele andere interface. Ik neem aan dat je wel USB2.0 of FireWire hebt, anders zul je heel veel geduld moeten hebben met een externe HDD.

 

Persoonlijk zou ik geen externe HDD bij een laptop nemen, omdat dit de mobiliteit nou niet echt bevorderd. Vooral wanneer het OS er ook nog eens op komt te staan.

 

Je zou eventueel wel je harddisk prestaties kunnen meten met bijvoorbeeld sisoft sandra, maar er bestaan nog veel meer performance-measuringtools.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is met de hardisk wel degelijk snelheidswinst te behalen ik heb in mijn laptop de 4200 toerenschijf vervangen door een 60GB 7200 toerenschijf en de laptop is hiermee een stuk sneller geworden zoals b.v. het opstarten van XP / programma's of defragmenteren van de schijf.

 

Groeten,

 

Marinus.

Xtreme Hornet / Manhattan Plaza ST 550 / Technomate 5500 DAPCI (36 volt positioner en elevatie sturing doormiddel van diseqc 1.2) SMR 1224 EL met Channelmaster 1,20

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gewoon weg belachelijk hoe langzaam de laptops door windows gemaakt WORDEN...

 

zet je file indexing uit win je al een stuk

zet je de pagefile op een vaste waarde (en liefst op een andere partitie) dan win je alweer een stuk

zet je overigens onder xp d-com uit gaat het weer wat sneller

 

en ga zo maar door.

 

alle hulp van windows betekend capaciteiten kwijt raken

capaciteiten die je hARD nodig hebt op een laptop waar bussnelheden beduidend lager liggen dan desktop PC's

 

cheers

 

sorry typo

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...