Gast Geplaatst: 9 februari 2005 Geplaatst: 9 februari 2005 Ik zit er al een tijdje over te denken, om zo'n "Twin Tuner" met Harde Schijf te kopen. Maar ondanks heel wat lezen op het "Net", zijn mij een aantal dingen nog steeds niet duidelijk. Bijvoorbeeld: Is het mogelijk om gecodeerde (Irdeto) programma's op te nemen? Is het mogelijk om 1 gedecodeerd programma en te gelijker tijd een gewone antenne programma op te nemen. verder schijnt De Kaon receiver 6 programma's ter gelijke tijd te kunnen opnemen. Wie kan mij wijzer maken Ciao
Gast Geplaatst: 9 februari 2005 Geplaatst: 9 februari 2005 Is het mogelijk om gecodeerde (Irdeto) programma's op te nemen? Ja, en je kunt ze dan nog afspelen ook. Geldt voor elke codering (SECA2), niet alleen Irdeto. Op het topfield forum wordt hier een boel aandacht aan besteed, lees de FAQ even door op dat forum. Is het mogelijk om 1 gedecodeerd programma en te gelijker tijd een gewone antenne programma op te nemen. Strikvraag - je kunt met een sateliet tuner helemaal nooit antenne signalen decoderen (je TV en je oude VHS video kunnen dat wel - gebruik die ervoor). Ik denk dat ze het daarom ook een sateliet tuner noemen. Je hoeft met een twin tuner wel niet te kijken naar wat je opneemt.
Gast Geplaatst: 10 februari 2005 Geplaatst: 10 februari 2005 Ciao Milo-rd, Bedankt voor je snelle antwoorden. Die ene vraag over het opnemen van van een sateliet uitzending en een antenne uitzending tergelijke tijd is in jouw ogen misschien wat dom, maar voor een beginner met 2 linkse voeten is dat niet het geval. Het was zeker geen strikvraag! Ik stelde deze vraag, omdat ik in het internationale blad "Satellite" een advertentie van de "FINEPASS DIGITAL COMBO PVR: FST-3200DR" zag waar ze claimen: Powerfull IBM processor based FST-3200 DR is a Digital COMBO PVR combining DVB-S&T. It allows you to simultaneously record a satellite channel while watching a terrestial channel and vice versa. Dus met dit DVB-S&T kan je dus satelliet opnemen en en Terestial (aarde) kijken en vice versa. Maar volgens jouw kan beide tergelijke tijd dus niet!? ingewikkeld... maar goed dankzij mensen als jij leer ik iedere dag weer wat bij. Mille grazie ciao
Gast Geplaatst: 10 februari 2005 Geplaatst: 10 februari 2005 DVB = Digital Video Broadcast DVB-S = Via Sateliet DVB-T = Via "aarde", dus bijvoorbeeld Digitenne of digitale kabel-TV. Gewone, ouderwetse antenne (dus zo'n hark op dak, of een stukje koperdraad met een punaise in het plafond om NL1-2-3 te ontvangen) is geen digitale maar analoge uitzending. Om die op een harddisk op te nemen heb je een analoog-digitaal omzetter nodig (niet duur) en een MPEG2 compressor (wel duur). Die tref je wel aan in bijvoorbeeld een losse DVD recorder (al dan niet met harddisk) maar niet in deze tuners (vandaar het prijsverschil). Zo'n DVB-T/S combi is hier nutteloos - het beeld van sateliet is veel beter dan van digitenne en dergelijke, en je kunt met sateliet veel meer ontvangen voor veel minder geld dan met DVB-T. Een twin DVB-S tuner (zoals de Topfields) is veel nuttiger - daarmee kun je een zender kijken (direct of vanaf disk) en een zender (of twee in het geval van de 5000) opnemen.
Gast Geplaatst: 10 februari 2005 Geplaatst: 10 februari 2005 Nu is het helemaal duidelijk amico grzie mille grazie Is topfield volgens jouw de beste twin tuner of maak je dan reclame er is bijv. F**RCE H***CHMANN of K**N
MisterE2002 Geplaatst: 10 februari 2005 Geplaatst: 10 februari 2005 Je zou ook eens kunnen kijken naar de reelbox als je wat technischer bent (lees: linux ontvanger) OF wachten op de dreambox 7025/7085. Wat ik zelf ook doe. Topfields zijn aardig prijzig. Dan komt er ook nog een seca cam bij. Dreambox is open source (grotendeels) dus het meest flexibel...
Gast Geplaatst: 11 februari 2005 Geplaatst: 11 februari 2005 Ik heb vorig jaar de keus gemaakt en kwam toen op de Topfield uit. Met name vanwege de dubbele tuner - er was (is nog steeds?) geen dreambox met dubbele tuner, en die is min of meer noodzakelijk voor een PVR (Personal Video Recorder, moeilijk woord voor een tuner met harddisk). De TF is niet de goedkoopste (ach, we hebben het trouwens over tientjes) maar is wel stabiel en betrouwbaar. En hobbyen kun je er ook mee - ik kan Boulderdash op de mijne spelen (en de meeste andere ZX80 spellen...). Merken noemen mag hier gewoon, maar we mogen geen reclame voor winkels enzo maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen