Ga naar inhoud


auto-update Hyundai 1000-IR met Irdeto-2


pch

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heb een Hyundai 1000-IR,heb er echter nog nooit een originele Irdeto-1(Multichoice) kaart in gehad.Heeft de Hyundai 1000-IR auto-update als je er een Multichoice-kaart instopt of zometeen een nieuwe Irdeto-2 kaart???

 

Gr. Pch

 

P.S. Ik ben op de hoogte dat je er eerst de originele firmware terug op moet zetten,dat een originele Irdeto-kaart niet werkt met de maart-patch,toch???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pch,

 

Met een multichoice kaart krijg je sowie so een update. Je hebt dan binnen 2 minuten beeld, als je afstemd op één van de nederlandse zenders, die onder canal digital vallen. Ik heb dit vorig week zelf ervaren met een multichoice kaart, die niet was ge-update.

Omdat de hyundai een irdeto bak is, dan weet ik bijna zeker dat de updates van irdeto 2 ook goed gaat.

 

P.S. Dit werkt alleen met orginele firmware 1.07ce of 1.08 ce, niet met gepatched firmware !

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Pch,

Met een multichoice kaart krijg je sowie so een update. Je hebt dan binnen 2 minuten beeld, als je afstemd op één van de nederlandse zenders, die onder canal digital vallen. Ik heb dit vorig week zelf ervaren met een multichoice kaart, die niet was ge-update.
Omdat de hyundai een irdeto bak is, dan weet ik bijna zeker dat de updates van irdeto 2 ook goed gaat.

P.S. Dit werkt alleen met orginele firmware 1.07ce of 1.08 ce, niet met gepatched firmware !

Met vriendelijke groet, paardengek


Hoi Paardengek,

Dus je hoeft de Hyundai niet in 1 of ander menu op "auto-update" te zetten?

Gr. Pch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pch,

 

Nee, dat hoeft niet; deze mogelijkheid zit er zelfs niet op.

Omdat het een irdeto machine is ( uiteraard in combinatie van orginele firmware), dan komt het altijd goed met updates van irdeto. Net zoals je een oude pace (irdeto) gebruikt.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Pch,

Met een multichoice kaart krijg je sowie so een update. Je hebt dan binnen 2 minuten beeld, als je afstemd op één van de nederlandse zenders, die onder canal digital vallen. Ik heb dit vorig week zelf ervaren met een multichoice kaart, die niet was ge-update.
Omdat de hyundai een irdeto bak is, dan weet ik bijna zeker dat de updates van irdeto 2 ook goed gaat.

P.S. Dit werkt alleen met orginele firmware 1.07ce of 1.08 ce, niet met gepatched firmware !

Met vriendelijke groet, paardengek


Hoi Paardengek,

Ik heb de maartpatch eraf gehaald en er originele software ingezet (1.08).
Ik wil er nl. met een originele Irdeto2 kaart in gaan spelen.
Heb de Irdeto2 kaart nog niet , maar wat ik raar vind is dat ik de nederlandse zenders nog gewoon krijg met mijn funcard met daarop de laatste funfiles. Dit zou toch niet moeten kunnen met de originele software, maar alleen met de maartpatch???

Gr. Pch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pch,

 

Ja, dat is inderdaad vreemd. Die van mij loopt nu ook op 1.08, maar met een funkaart in de interne reader geen beeld. Misschien waren een aantal zenders even fta.

 

Die van mij draait met een omgeprogde MR ( magic module met pentacrypt 1.20) Deze combinatie draait niet echt goed. Ik zit nu te denken aan een dragoncam en een irdeto2 kaart ( deze heb ik nog niet in bezit). Lukt dat ook niet, dan prog ik de mr naar de nieuwste mr file.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Pch,

Ja, dat is inderdaad vreemd. Die van mij loopt nu ook op 1.08, maar met een funkaart in de interne reader geen beeld. Misschien waren een aantal zenders even fta.


Met vriendelijke groet, paardengek


Hoi Paardengek,

Het lijkt me gek dat ze even fta waren en het waren ook niet een paar zenders, maar allemaal!!!

Gr. Pch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pch,

 

De orginele firmware kan niet met een funkaart werken, alleen maar met irdeto kaarten. Je weet zeker dat je de orginele firmware hebt. ( 1.08 ce )

Het lijkt erop dat je nog een gepatched firmware erop hebt.

Maar ik zet in de bijlage wel een orginele versie.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

821313-HSS-1000IR-108ceorgineel.zip

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Pch,

De orginele firmware kan niet met een funkaart werken, alleen maar met irdeto kaarten. Je weet zeker dat je de orginele firmware hebt. ( 1.08 ce )
Het lijkt erop dat je nog een gepatched firmware erop hebt.
Maar ik zet in de bijlage wel een orginele versie.

Met vriendelijke groeten, paardengek


Hoi Paardengek,

Die had ik er vandaag dus al ingezet!!! Vreemd he?
Ik kan toch niks foutgedaan hebben? Ik heb niet eerst de maartpatch eruit gehaald, maar dit hoeft toch ook niet? Ik heb de methode zoals beschreven op de site van PrdeHoop : tuner op standby en daarna helemaal uit, daarna in sateditor "download-others",het bestand laden en dan binnen 10 sec. tuner met knop achterop aanzetten, wachten (3 min.) en in display tuner staat succes en in sateditor op computerscherm staat dat het klaar is, daarna tuner weer uit en klaar is kees, toch??? dat hij nu ook werkt met mijn funcard snap ik ook niet! Morgen krijg ik mijn net 2e hands gekochte Multichoice kaartje en kan dan zien of die het ook gewoon doet...

Gr. Pch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pch,

 

Je hoeft de vorige firmware er niet af te halen, deze wordt gewoon overschreven door de nieuwe firmware. Maar hoe dan ook de orginele 1.08 kan, naar mijn weten, niet werken met een funkaart, maar je weet het nooit............. De patch methode, die je beschrijft klopt als een zwerende vinger. Ben benieuwd, dat deze ook de multi choice kaart (irdeto 1) leest.

 

Ik ben benieuwd, maar het is wel vreemd.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...