Ga naar inhoud


Waarom is er verschil in signaal niveau?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Humax IRCI 5400 met allcam patch 3.2 en een Visiosat schotel waarmee ik de Astra en de Hotbird kan ontvangen. Het is mij opgevallen dat het signaal- en kwaliteitsnivo per zender verschilt. Nu kan ik begrijpen dat er een verschil is tussen de zenders op de Astra en de Hotbird, maar hoe kan het dat er verschil is tussen bv RTL4 en V8 op dezelfde satelliet?<P>Hier wat voorbeelden van zenders op de Astra:<P>RTL4: signal level: 89%; signal quality: 75%<BR>V8: signal level: 78%; signal quality: 75%<BR>PW1: signal level: 100%; signal quality: 89%<P>En hier wat voor de Hotbird:<P>RTL Television (FTA): 100% en 29%<BR>Palco 1: 100% en 62%<BR>Rai1: 77% en 25%<P>Het valt mij op dat alle zenders van het PW pakket en Cinedome de hoogst signaal sterkte en kwaliteit hebben. Soms wel 98% voor de signal quality.<BR>Maar er zijn ook zenders op de Hotbird die maar een signal quality van 15% hebben. confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


@TWISTER<P>Dit komt waarschijnlijk door de stand van de antenne op de satteliet. (beam)<P>Wat ook mogelijk is dat je LNB niet liniair is dat wil zeggen, dat hij beter ontvangt lager in de band dan boven in de band.<BR>Er zit n.l verschil in LNB's ook al zijn ze van het zelfde merk.<P>Je moet je hier niet druk om maken, dit heeft iedereen!!!<P>Groeten Fred.<P><BR> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn coax is wel iets langer dan 1 meter hoor: ongeveer een metertje of 15. En de LNBs zijn van ALPS. Maar ik heb wel een goede schotel, een Visiosat bi-satellite.<BR>Twilight bedankt voor de toelichting. Het klinkt aannemelijk dat de LNBs niet linear zijn bij verschillende frequenties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...