Ga naar inhoud

Monoblok in combinatie met een 1m Archsat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil Astra @28, Astra @19 en Hotbird @13 met 1 schotel 'zien'. Mijn keuze is gevallen op de grotere Archsat (90x75) elliptische schotel. Mijn vraag is kan ik met deze schotel een monoblok gebruiken voor ontvangst van Hotbird en Astra 1? (gaat dat constructie technisch gezien met de bijgeleveerd LNB houder) Zo, ja kan ik eider type monoblok gebruiken of moet de afstand tussen de 2 koppen afgestemd zijn op de focal lengte van de Archsat? In de specs van de Archsat zit de beam-spacing @ 14 graden. Is dat toch voldoende om Astra @28 en Hotbird @13 probleemloos te ontvangen?

Ik wil Astra 2 los ontvangen zonder switch voor mijn digibox. Hotbird en Astra 1 gaat dus naar een 2e ontvanger. De 2 kabels heb ik al lopen.

Alvast bedankt, Stuart

Geplaatst:

je kunt het ontvangen met die wok..

maar ik raad je sterk of om een monoblok te nemen... als je ook een derde sat-positie wilt kunnen ontvangen

want dan is de ingebouwde diseqc switch in dat monoblok en BLOK aan je been.

er zijn voor die archsat aardige klemmen reeds meegeleverd en alleen met wat meer kabel tot en met de diseqc switch is het ontvangen met losse lnbs prima mogelijk..

(je moet indien je toch koppig voor de monoblock gaat weten wat voor soort diseqc erin zit ..

committed of uncommitted en of ze stuurbaar zijn volgens de diverse diseqc versies)

er is al sinds jaren een hoog monoblock probleem gehalte op het forum te vinden... dat zou een teken aan de wand moeten zijn, zoveel duurder is een losse lnb opstelling overigens echt niet.

cheers

Le Sud

Nino Ferrer

Geplaatst:

Bedankt voor je advies. Ik ben inderdaad minder flexibel met de monoblok en ik heb besloten om gewoon een switch te kopen met een paar LNB's. Je opmerkingen over de kosten zijn ook volledig terecht.

Wel heb ik besloten om de kleinere Archsat te kopen en Astra 2 te blijven kijken met mijn huidige 45cm elliptisch Sky schotel. Ik heb vandaag in daglicht alles bij mij thuis nogmaals goed bekeken een de grotere Archsat is echt te groot voor mijn omstandigheden. Ik zal een keer proberen Astra 2 met de kleinere Archsat binnen te halen (naast Hotbird en Astra 1) maar hij heeft (volgens hun website) maar 10 graden 'vang' breedte t.o.v. de grotere Archsat's 14 graden. Wellicht lukt het wel met een paar kwaliteits LNB's.

Nogmaals bedankt!

Stuart

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen