Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 Hoi,<P>Deze week heb ik me ne Humax IRCI 5400 aangeschaft. <BR>Ik heb nu al een deel van deze website doorgelezen en als ik dan zie waar er iets staat over ne upgrade/patch wordt er telkens gesproken over de S/W versie enz....<BR>Ik merk nu dat den deze bij mij totaal verschillend zijn.<BR>Graag had ik geweten ofdat ik ne upgrade moet doen en dan ook dewelke en met welk programma dit het beste kan.<P>Mijn STB gegevens zijn:<P>H/W Version: OAK I&II 2.0<BR>S/W Version: MIC 1.01.00<BR>Device Driver Version: DMIC 1.01.00<BR>S/W Last Update: 3 April 2001<BR>Loader Version: L 2.08 (0025.0200)<P>Overal zie ik bij loader version iets anders staan zoals 0016.0200<P>Hopelijk kunnen jullie mij helpen en bij voorbaat dank.<P>Zonnige groeten,<P>Johnny Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 Is dit mischien al een 5400z?<P>Kijk es bij <A HREF="http://www.humaxdigital.com/support/Files/hic.htm;" TARGET=_blank>http://www.humaxdigital.com/support/Files/hic.htm;</A> daar staan alle versies<P>have fun, dism Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 Nope, dit is GEEN 5400-Z, trouwens worden die al gemaakt. Ik dacht dat de produktie nog maar pas gestart is.<P>Op de voorkant van mijn ontvanger staat " IRCI 5400", dus zonder die Z.<P>Op die link vind ik ook geen antwoordt <P>Iemand anders een gedacht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 natuurlijk dat je op de voorkant gewoon 5400 ziet staan !!<P>Hoe herken ik nou de nieuwe 5400Z?<BR>----------------------------------------------<BR>De nieuwe 5400Z beschikt niet meer over een TV bootmelding. Je ziet alleen op het display van het kastje nog 'DL' verschijnen. Koop je dus een ontvanger die bij het booten alleen 'DL' op het display weergeeft en niet H208 of L208, heb je een nieuwe type en die is dus niet zelf patchbaar! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 wat staat er in het display als je hem aan doet. of op het tv scherm.<BR>H1.37 / L1.37 / H2.08 / L2.08 <BR>dit moeten we weten. anders kunnen we je niet helpen.<P>vr.gr.mo<P> Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 @Johnny<P>Je hebt de gewone 5400.<BR>De MIC software voor ntsc is in jouw ontvanger geïnstalleerd.<BR>Als je een multinorm TV hebt kan je de HIC software voor jouw loader 0016.0200 in je ontvanger zetten en daarna de patches gebruiken.<BR>In het verleden is er wel een patch voor de MIC geweest maar ik kan het op dit moment niet vinden omdat ik niet op alle sites kom op dit moment.<P>Succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Delen Geplaatst: 11 september 2001 Als ik mijn hummie opzet komt er eerste een blauw scherm met daarin "Loader L 2.08"<P>Greetz, Johnny Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 september 2001 Delen Geplaatst: 12 september 2001 Kan er iemand een duidelijk uitleg geven of ik mijn software probleemloos mag upgraden naar de laatste NIET NTSC versie? (HIC 1.03.06)<P>Greetz, Johnny Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 september 2001 Delen Geplaatst: 12 september 2001 misschien een tip <P>mail humaxdigital en vraag het daar moeten ze je andwoord op kunnen geven lijkt me Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 september 2001 Delen Geplaatst: 12 september 2001 je kunt gewoon de firmware veranderen, als je een upgrade doet zonder loader kan er bijna nooit wat mis gaan wat niet te herstellen is. dus gewoon proberen. Pak de laatste soft van de Orginele humax site, voor de loader L2.08 en daarna de patch. <P>gr,<P>bob <p>[ 13-09-2001: Message edited by: bobje ] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ron Geplaatst: 13 september 2001 Delen Geplaatst: 13 september 2001 @Johnny,<P>De informatie die jij nodig hebt is volgende:<BR>Download <A HREF="http://www.satpage.de/download.php?op=mydown&did=138" TARGET=_blank>*dit*</A> bestand en daarna moet je deze file in jouw humax laden: MIC-0025-0200_to_HIC-0016-0200.hdf<BR>Daarna kijk je in het status menu naar jouw system ID. Dat zal dan 00160200 zijn. Daarna gewoon even de originele firmware voor jouw system ID van de Humax site <A HREF="http://www.humaxdigital.com" TARGET=_blank>www.humaxdigital.com</A> downloaden en laden.<BR>Jouw humax is dan voorzien van "normale" firmware en dus kun je daarna ook de normale patch gebruiken.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 september 2001 Delen Geplaatst: 13 september 2001 Iedereen bedankt voor de bijdrage die ze hebben gedaan om mijn probleem op te lossen <P>Nu kan ik beginnen met de patchen erin te zetten en kan ik ook genieten van de zovele mogelijkheden die deze hummie bied <P>Greetz, Johnny Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 september 2001 Delen Geplaatst: 13 september 2001 Dit was het antwoord dat ik kreeg van de "helpdesk" <P>Lees maar eens:<P>Van: Galonja [Galonja@humax-digital.de]<BR>Verzonden: Thursday, September 13, 2001 07:53<BR>Aan: ************<BR>Onderwerp: AW: Humax IRCI 5400 (NTSC/PAL)<P>dear customer,<BR> <BR>the software you are using right now makes your receiver to a multi system machine ( pal/ntsc ). it is not not possible to change in an easy way the software from MIC to HIC, because you need to change the bootloader, which we do not give away. please contact in this case our office in UK.<BR> <BR>mfG M.G. <BR>Humax Digital GmbH, Deutschland <BR>After Sales Techniker <BR> <BR>Obere Zeil 4 <BR>( Gewerbegebiet Drei Hasen ) <BR>61440 Oberursel - Ts. <BR>Tel.: 06171 - 620836 <BR>Fax: 06171 - 620839 <BR>E-M@il: Galonja@Humax-Digital.De <BR>Homepage: <A HREF="http://WWW.HUMAXDIGITAL.COM" TARGET=_blank>WWW.HUMAXDIGITAL.COM</A> <BR>HCSA: <A HREF="http://WWW.HUMAXDIGITAL.COM/CS" TARGET=_blank>WWW.HUMAXDIGITAL.COM/CS</A> Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ron Geplaatst: 13 september 2001 Delen Geplaatst: 13 september 2001 Als je nou gewoon leest en doet wat ik je omschreven heb komt alles goed <P>Toxic[Q] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 september 2001 Delen Geplaatst: 13 september 2001 @ Toxic<P>Yep, heb alles gedaan wat je geschreven hebt en het werkt, heb nu de HIC 1.03.06 erinstaan met 0016.0200 en alles werkt, heb tevens de laatste patch erin gezet (NL +CAM3.2).<BR>Nu nog enkel de settings lijst, maar hier heb ik wat meer werk aan <P>Ik kan hier enkel Hotbird 2/3/4 en 5 zien en ik moet dus alles eruit halen van Astra en Hotbird 1. Heb geprobeerd om de hele lijst erin te zetten maar dan kan ik niets zien, waarschijnlijk omdat erin staat met Disecq schakelaar A of B........ en ik heb nog niet gevonden hoe ik dit moet veranderen.<P>Alvast Toxic bedankt voor Uw geweldige bijdrage en hopelijk kan ik U later eens helpen met iets, wie weet <P>Greetz, Johnny Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten