Ga naar inhoud


Astra-Hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Humax 5400 met een bi-sat schotel.<BR>Sinds enige tijd heb ik alleen nog maar beeld op de zenders van de astra. Voor een astrazender heb ik een signaalsterkte van 81% en een signaalkwaliteit van 70%. Bij een hotbirdzender is dat 48 resp. 0%. <BR>Staat m'n schotel nu verkeerd gericht of is de LNB voor de hotbird kapot. <P>systeemsettings:<BR>s/w 1.03.06+<BR>loader 1.37<BR>sysId 0016.0000<P>groeten,<P>Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites


het kan aan je disseq liggen.<BR>ik heb ook hetzelfde probleem (nog niet opgelost), probeer je hotbird direct aan te sluiten aan je receiver zonder astra, kijk of je beeld hebt.<BR>hou me op de hoogte,<BR>gr<BR>or

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier zelf een hum5400 met bisat, en geen problemen<BR>Hoe staan je LNB's gericht, dus welke op welke satelliet? (van achteraf de schotel gezien)<BR>Had je hiervoor wel altijd beeld op de Hotbird???<P>Linker LNB staat op Astra, rechter dus op Hotbird<P>Laat 't ff weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke LNB's heb je?<BR>Ik krijg n.l. de indruk dat je LNB's niet dicht genoeg tegen elkaar staan. Sommige LNB's (o.a. ALPS) hebben een brede behuizing zodat de LNB's niet op de juiste afstand van elkaar kunnen komen. In eerste instantie valt dit niet op omdat er nogal wat ruimte zit in die twee beugels. Voor een goede ontvangst moeten de LNB-houders ØØ tegen elkaar zitten. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil nog steeds niet lukken. Ik denk dat ie niet helemaal goed gericht is. <BR>Ik heb inmiddels de diseq getest door astra op B en de hotbird op A te zetten. Astra beeld, hotbird niet. De diseq werkt dus goed.<P>Na het testen van de diseq kwam ik er achter dat ik op een enkele hotbird zender een klein beetje signaal had (palco, D+). Maar op de meeste zenders is het gewoon nul. <P>Het verwisselen van de LNBs helpt ook niets. Heb dan wel beeld met de astra maar niet met de hotbird. <P>Voor astra gebruik ik een universal twin LNB van brain-wave, gegevens:<BR>LO1 9,750 GHz<BR>LO2 10.600 GHz<BR>10.70..12.75 GHz<P>Voor de hotbird een universal ALPS.<BR>LO 9.75 / 10.60 GHz<P>Ik heb de astra op stand -8 en de hotbird op stand 0 staan. Als je voor de schotel staat (kijk dus tegen de achterkant van de LNBs aan) zit astra links en de hotbird rechts.<BR>De beugels zitten zo goed als helemaal tegen elkaar aan.<BR>Toen ik de ALPS voor astra gebruikte viel me wel op dat de signaalsterkte een stuk minder is dan die van brain-wave (50% resp. 70%)<P>Zou iemand me kunnen vertellen wat de juiste standen van de LNB beugel zijn. (de schotel staat in breukelen)<P>alvast bedankt,<P>Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ik heb het zelfde probleem gehaad, disq A-Hotbird, diseq B-Astra, het schotel op Astra eerst gericht, dan hoek 30 graden gezet, nu doet het perfect, probeer maar, mocht het niet lukken op 30 graden, verzet 'ie langzaam hoger of lager, heet een vriend ook zelfde gehaad, van hem staat op 22 graden, maar perfecte beeld kwaliteit<p>[ 14-09-2001: Message edited by: cuzavoda ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...