Gast Geplaatst: 12 februari 2005 Geplaatst: 12 februari 2005 Hoi, wie heeft er verstand van Ik heb een humax 5400 en een JVC GD-V4210PCE-G proff. plasma. Deze wordt het beste aangestuurd van RGBS singnaal naar RGBHV, daar heb ik een kastje voor laten maken, welke dit kan. Echter ik heb toch vervelende streepjes op beeld. Nu heb ik een DvD speler gekocht met YUV aansluing. Nu wilde ik eens proberen om deze via YUV (component) aan te sluiten via RGBHV, is dit technisch mogelijk of weet hier iemand een oplossing voor, zodat ik van die kl*te streepjes afkom alvast thanx clim
mr|repel Geplaatst: 12 februari 2005 Geplaatst: 12 februari 2005 Als ik me niet vergis heeft dit met interlacing te maken , dwz dat je beeldlijnen mist. Je hmebt nou een interlaced signaal , wil je dit progressive maken moet je een line doubler gebruiken en wordt het progressive en zie je de scanlines niet meer Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
Gast Geplaatst: 13 februari 2005 Geplaatst: 13 februari 2005 Met een hele kleine ingreep kan de Humax 5400 ook YUV in plaats van RGB. De Humax geeft geen sync op de RGB uitgangen, helaas. De TV´s die met RGB aangestuurd worden synchronizeren dan op het nog gelijktijdig aanwezige CVBS signaal. Vandaar dat het beeld altijd naar links of rechts springt als je tussen beide normen heen en weer schakeld. Wil je HV uit de Humax, dan moet je dit uit het CVBS signaal halen dmv een schakeling die de H en V uit het CVBS filtert. Is op zich niet zo moeilijk. Interlaced of progressive scan heeft niets met RGB of YUV te maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen