Ga naar inhoud


Help AUB Humax dood "-" in display


FredjeV

Aanbevolen berichten

Na het uitvallen van Ned3 V8 en C+ heb ik opnieuw de originele softare in mijn 5400 l1.37 00.16 geladen (HIC1030600.HDF). Hierna de +Cam3.2EN en opnieuw de settings. Dit gaf geen verbetering nog steeds geen beeld op Ned3, V8 en C+ (alle andere wel) opnieuw een kaart geprogt, ik zet de humax uit en wil hem opnieuw aanzetten, het enige dat het display geeft is een "-" streepje in het display. Aan en uitzetten op de achterzijde heeft geen nut. Wat is er fout gegaan en beter nog wat moet ik doen om het weer goed te krijgen.<P>Gaarne Hulp.<BR>Fred frown.gif" border="0frown.gif" border="0frown.gif" border="0

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie je ook niet heel kort de loader verschijnen? Als die niet meer werkt, zal je Hum opnieuw geflashed moeten worden. frown.gif" border="0<P>Als de loader nog werkt kan je gewoon alles opnieuw laden...<p>[ 14-09-2001: Message edited by: WizZaerd ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder loader kan je geen data meer via de seriële poort laden. Er zal dan eerst weer een loader in het geheugen van de Hum gezet moeten worden (in de chip). Het kan ook zijn dat er iets anders stuk is gegaan. Ik hoop dattie nog in de garantie is, want je zal toch echt naar de dealer moeten denk ik. frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred probeer eens nieuwe firmaware te laden maar wel een met een loader erin en een die geschikt is voor jouw hummie. Zet je hummie uit met de schakelaar aan de achterkant start dan de dl naar de hummie daarna pas je hummie weer aanzetten. Als ook dit helpt dan rest slechts de gang naar je dealer.<BR>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog wel een vraagje WAAR heb je die firmware<BR>vandaan? Als dat hier niet kan zeggen stuur me dan een PM. Mischien dat er met die firmware gerotzooid is en kunnen we zo andere behoeden voor dit soort ongein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De firmware was de originele firmware van de site van Viewer, deze firmware had ik al eerder geladen in de humax zonder problemen. Ik heb het alleen nogmaals opnieuw geladen zonder de machine tussendoor aan/uit te zetten. Misschien is het wel iets dat toevallig stuk is gegaan bij het uploaden en had het ook een week later kunnen gebeuren. Aan de versie van de software kan het niet liggen.<P>Wat ik me nu afvraag is waarom ik geen melding in het display krijg alleen een knipperend streepje, dat overigens steeds zwakker gaat branden, maar dat zal wel toeval zijn.<P>Ik heb mijn systeem aug2000 gekocht dus de garantie is net op. Ik heb het systeem via een dealer in Friesland gekocht via internet dus terugbrengen zal wat moeilijk gaan.<P>Wie weet een goede dealer met reparatieservice (op korte termijn) in de buurt van Utrecht.<BR>Vooral het korte termijn is belangrijk omdat ik dus geen kabel heb en nu verplicht 1,2 en 3 voorgeschoteld krijg.... en neem van mij aan vrouw is niet gelukkig!! wink.gif" border="0wink.gif" border="0 <BR>Reacties gaarne via mail ivm reclame ed..<P>Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avensis (nogmaals)<P>De firmware welke ik gelazen heb was al van de juiste versie en inclusief loader HIC10306-00.hdf voor de juiste OAK versie (001600).<P>Je geeft aan "laadt deze opnieuw" ik zou wel willen maar ik krijg dus geen contact met mijn Hummie. <BR>De enige optie lijkt me dan nog het "Flashen"??? hoe doe ik dat??<P>Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier het zelfde probleem met een knippered "-"<BR>Had de hum met schakelaar uitgezet.<BR>De volgende dag zet ik hem aan en krijg direct een knipperend "-"<BR>Na 5 a 10 min gaat de hum het weer spontaan doen, dit is nu al een 10tal keer gebeurt.<P>Wat kan dit zijn??? Te warm geweest?<P>PS Garantie is al 2 maanden verlopen.<P>Vogelaar

VU+Ultimo4K, VU+Duo4KSE, DM8000HD, DM800HDse, met T90,

Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus hetzelfde, nog NOOIT uitgezet met de schakelaar, 1x gedaan DOOD....<BR>Ik heb hem alleen sindsdien uit staan, ik het hem even aan om te kijken of ie spontaan gaat leven....<P>Fred<BR>PS ook mijn garantie is 1 maand verlopen, gelijk datum gekocht???? Fabrieksfoutje.... <BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 hoop ik.. blush.gif" border="0blush.gif" border="0wink.gif" border="0

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het toch een hardware probleem, gezien het verhaal dat ie uit de garantie is, dan is ie dus inmiddels een jaar geweest.<BR>Als het streepje steeds zwakker gaat branden, lijkt het me een probleem met de voeding.<P>Deze worden ook nogal warm, en hoe meer belasting er aan hangt, bijv 2 cams er in en een diseq motor is allemaal extra belasting voor de veoding.<BR>Als ie dan ook nog zonder koeling in een kast of tussen andere apparatuur staat, kan dus de veoding door warmte defect zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond de hum met de AB uitgezet(dus niet met de schakelaaar op achterkant)<BR>Vanmorgen stond de hum ook vrolijk te knipperen, ook na 2 uur nog.<BR>Heb toen een haarfohn op de hum gezet en de voeding warmgestookt. Tijdens het warm worden zie je het streepje in het display van fel naar zwak en weer fel gaan.<BR>Op dit moment nog geen verder leven.Ik trek de funkaart uit de interne irdetocam en alles werkt weer?????<P>vogelaar

VU+Ultimo4K, VU+Duo4KSE, DM8000HD, DM800HDse, met T90,

Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op dit moment geen kaart in de interne cam zitten, maar waar fohn je hem warm, dat wil ik ook wel even proberen. Het was me al wel opgevallen dat hij nu (zelfs nu ie stand by (of iets wat daarop lijkt) staat) dat hij niet warm wordt, terwijl we er anders smorgens een eitje op bakken.<P>Ik ga fohnen en kaartje trekken.... mad.gif" border="0mad.gif" border="0 ach elke hobby heeft zo zijn slechte kanten... maar maandag toch een dealer zoeken... blush.gif" border="0blush.gif" border="0 <P>Nog steed niemand die een dealer met reparatie-service kent?<P>Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...