Ga naar inhoud


5400 een jaar oud of '-' in display ->Dit lezen


FredjeV

Aanbevolen berichten

Blurghhh, ik heb hetzelfde euvel. Alleen het wordt steeds erger. Eerst dus rA melding, nu alleen nog maar '--' en dan alles zwart. De tuner uitzetten zorgt ervoor dat het helemaal bekeken is. De enige optie is dan stekker uit stopcontact, 10 minuten wachten, dan stekker erin, knop achterkant om en snel zendertoetsen drukken.<BR>Pas dan pakt hij hem weer. Sindsdien laat ik hem altijd aanstaan. Nu al weken. Dan geen enkel probleem.<BR>Uiteraard wil ik hem niet laten maken. Van Hunen Arnhem zou hem opsturen.Zit ik weken zonder beeld. Kunnen dealers zelf geen nieuwe voeding plaatsen dan? <P>Coglio

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo vrienden,<P>Het probleem dat jullie beschrijven met de HUMAX is inderdaad een probleem van de elco's in de geschakelde voeding. Deze gaan na verloop van tijd van kwaliteit verminderen. Alle manieren die ik hiervoor al gelezen heb zijn maar een tijdelijke oplossing.<BR>Wil je het probleem ten volle oplossen dan zullen jullie op zoek gaan naar de service-manual op het WWW om te weten wat er dan dient vernieuwd te worden....<BR>Opgelet dat verscheidene van deze onderdelen een "life" voedingsspanning hebben, m.a.w. 240 VAC.<BR>Dus een verwittigd man is er twee waard en<BR>be ware ....<P>Als ik iets over deze problematiek moest vinden op het net dan zal ik het hier wel publiceren.<BR>Vroeger in de analoge tijd hadden de PACE ontvangers (alle modellen) hier ook last van; op het net stond toen een schema van de<BR>voeding en wat er vervangen diende te worden.<P><BR>Bye laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ditzelfde probleem heb ik mijn humax ook weggebracht.<BR>Ik hoop nu dat degene die er naar kijkt hem doorstuurd naar Humax.Ik heb geen zin om drie vier keer op en neer te pendelen met dat apparaat.<BR>Maar als dit een meervoudig probleem is,is dat dan geen productiefout???<P>Groeten Toon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel dan is het een fabrieksfout, vandaar ook het starten van dit topic. <BR>Gister heeft mijn Hummie het echt opgegegeven. Ik zat TV te kijken, pats.... beeld zwart, en het geluid van het ratelende relais. Ik heb de hum ff aan en uit gezet, nu heb ik weer het welbekende '-' .<BR>Vandaag nog ff proberen te fohnen maar ik heb er een hard hoofd in.<P>Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Originally posted by prutsie:<BR><STRONG>begin er eens mee de printplaat van de voeding eruit te halen en deze na te solderen. dit natuurlijk met een goede soldeerbout, en harskern 60/40 soldeertin.<BR>Het klinkt inderdaad als een elcoprobleem, maar het kan ook heel goed voorkomen dat de solderingen van een van de powertransistoren los is gaan zitten.<BR>Dit kan je ook met kaltespray of gelijkwerkend proberen te detecteren, maar even nasolderen is niet teveel werk, en levert vaak leuke resultaten op. een slechte soldering herken je aan de dofheid ervan. een soldering moet glimmen.<BR>Oh ja, let wel op, als je de spanning van je hummie haalt, dan staat op de elco's nog steeds PRIK !! (ongeveer precies 311vdc).<BR>je gaat er niet aan dood (normaalgesproken), maar je hoeft even niet naar de wc.<BR>Laat je hummie een half uurtje uitstaan voordat je de voeding eruitsloopt, en voor alle zekerheid, sluit de elco's even kort met een draadje (tussen de polen van de elco).<BR>soldeer gewoon alle grote onderdelen even na. dwz. elco's, transistoren, connectoren ed.<BR>Peter.</STRONG><P>Hallo,sluit de elco's noit kort met een draadje (tussen de polen van de elco).Wel<BR>met een werstant van -+ 100 ohms !!!! shocked.gif" border="0<P><BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jahoor Hummie nu echt stuk.<BR>Ik heb de kast opengemaakt bleek zowel de zenerdioder rechts als de weerstand links kapot te zijn (zwart als houtskool). Ik heb een collega gevraagd er even naar te kijken, deze heeft de zenerdiode vervangen door twee van 15V (hij had geen 30V) en de weerstand voor een van 1K zodat er weer 30V uit de zwarte draad kwam.<BR>Overigens staat er op de onderste 3 draden wel meer spanning dan aangegeven, kan dit een oorzaak van de hoge temperatuur zijn?<BR>Verder bleek ook een elco kapot te zijn hij heeft deze ook maar gelijk vervangen. Het ziet er niet uit maar alles werkt weer perfect.<BR>Ook de fohn kan weer de kast in!<P>Groeten Fred rolleyes.gif" border="0

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op en duits board gelezen dat men er in duitsland gelijk al andere elko's in zetten de oude (orginele) er uit en nieuwe<BR>die een hogere spanning aan kunnen er in <BR>als je de elko's voelt zijn ze ook erg warm<BR>dus kijk eens op de duitse boards daar geven ze ook de type's op die er in moeten.<BR>verder heb ik bij de humax van mij ook de <BR>voedings print doorgesoldeerd <BR>sucses <BR>HANNY

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen bij mij gaan nog gekker dingen,,je zet hem aan klikt 2x dan loader dan ned1,2,3,4 nederland 4 bestaat die? kanalen lopen automatisch op afst bed. zit in de kast zonder batt, loopt nog, wil je hem uit zetten via st/by dan doet hij ook niet loopt wel af dus kanalen lopen weer naar beneden wat voor poltergeist zit er nu in deze toch al gekoelde hummie Poltergeist Hummie is het..<BR> shocked.gif" border="0<p>[ 27-09-2001: Message edited by: Silvester ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee fred dat niet maar ik heb hem uit elkaar gehad gekeken niets bijzonders solderingen zagen er goed uit geen doffe verder aan gezet<BR>deed hetzelfde na 2 min houdt het op toen hem ik hem ouderwets een tik gegeven en nu doet hij het gewoon, toch raar dit ontvangertje,we moeten toch langzaam aan denken dat we met zijn allen Humax gaan aanschrijven om meer ondersteuning te krijgen voor de fouten met de elco's etc..<BR>dit is een topic wat eigenlijk direkt naar humax kan. Hee bedankt voor je reactie<BR>Gr.Silvester wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is bij mij weer opnieuw gestart. Na 2 dagen probleemloos is ie gister weer gestopt. Deed ineens niets meer, bij het stand by zetten direct volledig uit gaan. Aan en uitzetten ga de welbekende Ra melding (Ra Ra wat t'is'er loos mad.gif" border="0 )<BR>Opnieuw de originele software erin, patch er overheen, en zenders. Niets nog steeds hetzelfde. opnieuw gedaan zonder patch. Werkt, bijna....<BR>Hij start op, geeft Ra daarna 4x knipperende puntjes (3stuks) AAN. en alles werkt. Standby drukken... systeem gaat volledig uit!. Opnieuw aanzetten met schakelaar Ra, "..." BEELD? Rara?? confused.gif" border="0 <P>Volgens mij MOET het in de voeding zitten vandaar mijn vraag; Zou iemand onderstaande gegevens willen vergelijken?<BR>Op de kabelboom moeten de volgende waarden te meten zijn:<BR>GND<BR>+15 => +18.5<BR>GND<BR>+3.4 => +3.4<BR>GND<BR>+5 => +5.3<BR>GND<BR>+8 => +7.5<BR>GND<BR>+17 => +20<BR>+23 => +27.1<BR>+30 => +30.4<P>Ik heb een weerstand vervangen en een zenerdiode, ik kon alleen niet meer lezen welke erin moesten dus dit was een gok. <BR>Zou iemand de waarden kunnen controleren?<BR>Het gaat hier om: Z03 (rechtsonder)<BR>en de weerstand tussen C20 en C19 (R-onleesbaar ivm zwarte vlek)<P>Dank Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een logica gevonden.<BR>Bij het aan/uit zetten met de schakelaar, start het systeem op met de melding L1.37, Ra, '...'<BR>Bij het systeem standby zetten met de knop start het systeem op met L1.37, '...' en sluit het af met OFF<P>Het lijkt dus of het fout gaat met de 'koude' restart.<P>Soms resulteerd het standby zetten in het direct uitschakelen van de humax. Er komt dus geen OFF in het scherm, maar alles gaat echt uit. Alleen met de schakelaar kan ik hem weer inschakelen. Hier heb ik nog geen logica in gevonden, of dit temp gebonden is oid??<P>Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>De makkelijkste oplossing is gewoon alle elco's op de voedings print te vervangen door 105 graden types.(let wel op de plus en de min!!!!)<BR>Want alleen zo weet je zeker dat de fout er uit is...( niet iedereen is een techneut...)<P>Als je een beetje handig bent of een goede kennis hebt speelt je humax met een uurtje weer als vanouds....<P>TIP....,<BR>Mischien kan er iemand met een soldeerbout op de sat4all dag gaan staan en voor b.v 50,- de voedingen herstellen???<P>Groeten Fred.<BR> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...