Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik heel graag de netwerk zoekfrequentie van Astra. Dat is de home transponder van Astra: 12552 22000 5/6 Vert.

Ik ben vrijwel zeker dat dit ook de juiste is om zoveel mogelijk kanalen te kunnen vinden op Astra.

Voor Hotbird heb ik de frequentie: 10758 27500 3/4 Vert. genomen, hiermee heb ik 931 tv en 373 radiozenders gevonden in een Xtreme. Niet verkeerd, maar ik kan nergens op de officiële Eutelsat site vinden of ik hiermee wel de juiste NIT-transponder gekozen heb.

Ik heb in het Xsat forum een oude lijst gevonden, maar die is gedateerd. Hebben hier in dit forum misschien de experts op zoekgebied betere frequenties en ook nog andere ECHTE home transponders van deze en eventueel andere satellieten gevonden?

M_Z

• 1 jaar later...

Geplaatst:

Beetje gedateerd dit topic maar, ben hier ook wel benieuwd naar.

Diverse zoek opties leveren geen informatie of tests uit.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Ik ben ook benieuwd. Maar ik ben tegelijkertijd bang, dat degenen die dat vroeger uitzochten ondertussen allang een blind scan receiver hebben en daarom hun interesse in netwerk scannen kwijt zijn.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Ik heb het even getest voor Hotbird. Met mijn Humax leverde een netwerk scan op 10758V 551 TV-zenders en 295 radiozenders. Pas toen ik nog een scan had gedaan op basis van de transpondertabel (4 jaar oud) van mijn Humax kwam ik op 991 TV-zenders en 357 radiozenders. 10758V is voor Hotbird dus niet (meer) de home transponder. Al helpt het wel: zonder de netwerk scan, dus uitsluitend via de transpondertabel van de Humax, kwam ik niet verder dan ca. 830 TV-zenders. (Omdat ik geen LNB op Astra 1 heb, kon ik die niet testen.)

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Een normale scan geeft met radio en tv kanalen en een paar data kanalen mij in totaal 1998 zenders op de hotbird.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Beetje onzinnig, veel daar van is gecodeerd.

Zelf doe ik ook altijd een netwerkscan en alleen FTA.

Geplaatst:

@c0sm0s: Ik heb er tot nu overheen gelezen, dat je een Dreambox hebt. De transpondertabel daarvan kun je eenvoudig updaten (bijvoorbeeld bij JoshyFun) en zal dus ook wel vrij recent zijn. Je hebt dan helemaal geen netwerk-scan meer nodig.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

@ PieterB: Je hebt gelijk, dat je met gecodeerde kanalen weinig kunt beginnen. Maar een transponder met gecodeerde kanalen kan morgen een FTA-kanaal hebben. Om zeker te weten, dat je die ook gaat vinden, moet je dus eerst weten of je zoekmethode alle transponders meepakt. En dat was de oorspronkelijke vraag.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

En dan is dus de vraag welke strategische NIT-transponder heeft zoveel links naar andere, dat daarmee de volledige satelliet afgezocht kan worden? En heeft elke satelliet zo een transponder? Op die manier kun je onafhankelijk van lijsten op internet of interne tabellen in je decoder altijd alle zenders vinden. Maar juist het bestaan van lyngsat en kingofsat wijst erop, dat dergelijke transponders niet (meer) bestaan of niet volledig zijn. Wil je toch onafhankelijk zijn van internet, dan schaf je het best een blind scan receiver aan.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Dat is nu juist het probleem, elke TP heeft een eigen nit tabel en vaak ook een harde tabel aangezien elke TP een eigen beheerder kan hebben.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen