Ga naar inhoud

messenger -service: willekeurige spyware meldingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi iedereen,

ik wilde vragen of iemand mij met het volgende kan helpen. Sinds een aantal weken geleden krijg ik na het opstarten van windows een berich van de messenger -service op mn scherm: er staan bijn altijd verschillende dingen in. Soms zegt die service dat mijn computer geinfecteerd is met spyware en geeft het een internet adres waar ik naar toe moet gaan om die spyware tegen te gaan. Soms gaat het over een infectie, met een lijst van de geinfecteerde systemen.

Wie weet wat ik hier aan kan doen???

alvast bedankt.

Geplaatst:
Citaat:
hoi iedereen,

ik wilde vragen of iemand mij met het volgende kan helpen. Sinds een aantal weken geleden krijg ik na het opstarten van windows een berich van de messenger -service op mn scherm: er staan bijn altijd verschillende dingen in. Soms zegt die service dat mijn computer geinfecteerd is met spyware en geeft het een internet adres waar ik naar toe moet gaan om die spyware tegen te gaan. Soms gaat het over een infectie, met een lijst van de geinfecteerde systemen.
Wie weet wat ik hier aan kan doen???
alvast bedankt.

Het lijkt erop dat je ongewenste boodschappen door krijgt, zijn het pure tekst advertenties? of is het toevallig msn vandaag?
Geplaatst:

dat is de messenger service die standaard aan staat in windows en bedoeld om in een intern netwerk berichten naar gebruikers te vesturen (door de netwerkbeheerder). Nu dus veelvuldig misbruikt voor spam.

Hieronder (in het engels) de oplossing:

Windows XP Home

Click Start, then click Control Panel.

Double-click Performance and Maintenance.

Double-click Administrative Tools.

Double-click Services.

Scroll down, highlight and right-click on Messenger and choose Properties

In the "Startup type" list, choose Disabled.

Click Stop, and then click OK.

Windows XP Professional

Click Start, then click Control Panel.

Double-click Administrative Tools

Double-click Services

Scroll down, highlight and right-click on Messenger and choose Properties

Windows 2000/NT

Click Start, go to Settings, then click Control Panel.

Double-click Administrative Tools.

Double-click Service.

Double-click Messenger.

Windows 98/ME

The Windows Messenger Service cannot be disabled

Mocht dat niet werken, ga naar een dosbox en tiep C:\>net stop messenger

Suc6

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Geplaatst:

sinds een paar weken is er een patch van windows uit voor messenger, die indien automatisch geconfigureerd jouw moet helpen

maar zo goed als de bedoelingen van microsoft zijn blijken er toch nog steeds open deuren te zitten in messenger.

messenger luistert standaard naar de poorten (wat was het 1010 of zo) en laat bij aankloppen meer dan de helft ook zomaar binnen. goed volk of kwaad volk

messenger deinstalleren is vele male veiliger.

outlook als email

of

een mailprogramma zoals netscape

met een virusscanner die ook mails controleert is nog steeds veiliger dan die zogenaamd handige messenger.

ik zou niet panisch worden maar erg veel vertrouwen in het op een kiertje zetten van de deur zoals microsoft doet, nadat ze een open deur hebben ontdekt, geeft al te denken.

cheers

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

tnx...

Ik heb gedaan wat r stond en de messenger service uitgeschakeld. Volgens mij is t probleem nu verdwenen t is al 1 dag geleden en k heb die booschappen niet gekregen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen