Ga naar inhoud

nieuwe dvdbrander dvd's spelen niet in mijn speler

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

net een nieuwe pc aangeschaft

naar volle tevredenheid

aleen de dvd brander functioneert niet goed denk ik

de gebrande dvd's spelen niet in mijn philips standalone speler (er komt reading in de display te staan en na een tijdje gooit ie de dvd er weer uit omdat ie niet gelezen kan worden)

na 2 of 3 keer dit te herhalen word de dvd wel herkend en speelt ie verder prima

met mijn vorige sony dru500 had ik er nooit last van

ook heb ik meerdere merken dvd's geprobeerd

branden heb ik ook geprobeerd met de allernieuwste nero en met tmpgenc author

volgens de specificaties op mijn offerte was het een ASUS DRW1640P/D dvd +/- r/rw

aleen bij nero word ie herkend als een: ide\cdromatapi_dvd_dd2x16x4x16 met firmware versie g7L9

de firmware heb ik al geflashd naar g7Z9

ook zonder resultaat

zou het soms een bulk versie wezen , en niet echt ondersteund wezen

wat is een goede raad ?

terug naar de leverancier en een andere vragen ?

Geplaatst:

Ik zou maar eens in de gaten houden welke media je gebruikt. Ik bedoel dan niet het merk DVD's maar de "media" die er op aangebracht is.

Ritek en Ricoh zijn in mijn ogen "compatible" media. Ze doen het hier eigenlijk altijd.

Ik weet ook niet of je vorige brander een + of - brander was ? (ik gok de laatste).

Gewoon een DVD'tje in + formaat branden op een lagere snelheid (probeer de snelheid van je ouwe brander even) en dan proberen op je DVD speler....

Geplaatst:

Citaat:
philips standalone speler (

De vraag is of deze DVD's gebrand vanuit jouw nieuwe DVD brabder wel in jouw Flips passen.

Kijk er eens de specificaties op na van jouw Philips, je zult echt niet de eerste zijn met een standalone player waarop BEPAALDE gebrande DVD's niet passen.

Ik heb al zo 3 kennissen die hetzelfde probleem hebben dan jij.

De DVD brander terug brengen naar de dealer kan ook problemen opleveren, immers de brander doet het wel!! Alleen jou standalone DVD doet het niet.

Op de consumentensite

K***keurig

kun je exact zien wat jouw standalone DVD wel of niet aankan.

Verder is er nog een site (alleen ik kan hem zo niet vinden) met merken DVD's schijfjes die bepaalde players ook niet aankunnen.

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

achteraf is er door de leverancier dus een benq geleverd (vandaag gebeld)

de asus was voorlopig niet leverbaar

http://www.benq.nl/ServiceAndSupport/downloads/downloads.cfm?product=647&type=B

en het is de bulk versie

mijn vorige brander was een sony + - brander , dru500 a

het branden doe ik nu ook op 2.4 speed

bij benq heb je 2 weken garantie hoorde ik aan de telefoon

binnen die 2 weken kun je een produkt direct weer omruilen als het niet naar behoren werkt.

of de brander echt niet goed functioneerd weet ik niet , misschien laat de speler wel een steekje vallen ???

mijn philips 723 moet volgens vcdhelp.com wel alles kunnen spelen

wat is wijsheid ??

Geplaatst:

Als ik jouw was zou ik voor de NEC gaan, die eet alles en brand alles. Volgens mij is die even duur als een BENQ of ASUS. Laatste model is 3520, en is vaak als beste uit de test gekomen. Ik ga in iedergeval altijd voor A-merken, prijs is vaak het zelfde. Maar goed dat is mijn persoonlijke ervaring en mening. En voor de NEC is veel alternative software, waardoor er meer schijven ondersteund worden. Spreek uit ervaring.

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

Benq komt vaak uit testen als de brander met de beste brand kwaliteit.. Daar zal het dus echt niet aan liggen.

Misschien andere merk schijfjes proberen? Een firmwareupgrade van de brander(en soms ook voor standalone dvd spelers)wil soms ook nog wel eens wat uithalen, maar veel zal het niet schelen.

[edit]

Hou kun je nou trouwens de brander geflashed hebben wanneer je dacht dat je een heel andere brander had??

[/edit]

Geplaatst:

hoi,

Benq is gewoon Philips.

Als Philips wat nieuws op de PC markt wil brengen doen ze dat vaak onder de naam Benq.

Als alles naar wens verloopt en de fouten eruit zijn brengt men hetzelfde uit onder de naam Philips.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

bedankt voor de reacties

ik had de volgende merken geprobeerd

-memorex dvd-rw 1-2 speed

- hema dvd-rw

- mam-e drd-r

deze deden het allen niet goed

nu heb ik andere firmware geprobeerd op een alternatieve firmware site

en ik heb een mam-e dvd+r gebrand

en HET WERKT

in de firmware zullen wel alleen de nieuwste dvds herkend worden

dus het gaat beter

en ik ga denk ik toch verder met deze brander

Geplaatst:

Als je trouwens naar de internationale Benq site gaat dan krijg je alle firmware versies te zien, inclusief 2 nieuwere versies dan die op de .NL site.

De P en de T versies zouden de beste firmwares zijn, dus ik zou voor de B7T9 gaan omdat dit de nieuwste versie is.

Volgens mij bestaat er trouwens helemaal geen Z versie voor de 1620, dus dat zou je probleem wel eens kunnen zijn geweest.

[edit]

Sorry, die versienummering geldt alleen voor de niet-bulk versie.

Misschien heb je hier meer aan, maar je hebt het nu toch al voor elkaar..

http://dvdpro.club.st/firmware/BenQ_FW.htm#1620_clone

Je kunt ook van je 1620 bulk een 1620 pro maken met de volgende stappen:"

1. G7*9 -> DW1600: use B5G9 which is a firmware for DW1600 http://support.benq.com/files/storage/Firmware/DW1600/B5G9.zip

2. DW1600 -> DW1620: use BenQ official flasher named "1600-1620_B7*9"

http://support.benq.com/files/storage/Firmware/DW1600/1600-1620_B7K9.zip

3. Run B7P9 firmware to make it DW1620 Pro (de T versie is nieuwer, daarom de link)

http://support.benq.com/files/storage/Firmware/DVDRW/DW1620/B7T9.zip

[/edit]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen