Ga naar inhoud


Koeling Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Op enkele sites zie je een ontwerp van een koeling op een Hummie 5400.<P>Is dit nu werkelijk nodig of dient dit om ons bezig te houden ?<P>Of is dit het verhaal van beter voorkomen dan genezen ?<P>Graag wat uitleg.<P>Groetjes,<P>Humaxuser

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn nog verdeelde meningen over.<P>E.e.a. is afhankelijk van je system ID (de ene schijnt toch meer warmte te ontwikkelen dan de ander), encryptiesoort van kanaal dat draait en het gebruik van C.I. 's.<P>Uiteraard is het vrijzetten van je Humax al een stuk koeler (niets erop, naast of eronder zetten).<P>Bij mij staat hij "vrij", momenteel zonder C.I.'s maar die zitten er wel regelmatig in.<P>Heb je last van veel warmte kun je het dus proberen, van goedkoop en eenvoudig tot een wat duurdere oplossing.<P>goedkoop: kleine fan in Humax inbouwen<BR>duurder : kleine fan met warmte sensor op koelribbeb<BR>duurste : laptop koeler (deze plaats je niet onder de laptop maar boven op je humax).<P>c-ya !<P>Viewer <A HREF="http://humax5400.***geen-reclame***.nl" TARGET=_blank>http://humax5400.***geen-reclame***.nl</A> <P>alles voor jouw Humax !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf in een technische dienst waar we o.a. videorecorders repararen. Deze apparaten verdwijnen vrijwel altijd in een kast onder de t.v. of iets dergelijks. En door de warmte ontwikkeling en natuurlijk doordat de warmte verder niet weg kan, drogen de elco's in de schakelende voeding uit waardoor ze lek spanningen en uiteindelijk volle kortsluiting veroorzaken. Dat is de reden waarom je het apparaat beter op een open plank of iets dergelijks kan zetten. Dit zelfde geld dus ook voor je DVD speler en je sat-receiver. Ook hier zitten schakelende voedingen in die hier zeer gevoelig voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier veel zinvolle tips, maar het al dan niet aanwezige probleem heb ik als volgt al geruime tijd geleden als volgt aan gepakt:<P><BR>- deksel van de hummie afschroeven.<P>- Het heetste gedeelte bevindt zich in de hoek van de voeding. <BR>- uit de cover heb ik een hoek uitgehaald van ongeveer 6x6 cm.<P>- hierin plaats je een proccerkoeler van een dooie PC, of je koopt er een.<P>bevestiging mbv. alu. plaatjes.<P>- heb de koeler aangesloten op de volgende punten van mamma-bord, <BR>de + op het soldeer- eiland van IC 13 poot 1<BR>en de - op het soldeer-eiland van de - van de voeding.<P>Het zou evt. ook werken als je hem rechtstreeks aansluit op de voeding, vergeet dan niet je weerstanden...., maar mijn ervaring is dat op deze manier het geluid absoluut geen hinder ondervindt van een bromtoon. Ben zelf egenlijk toch wel kritisch over het feit of de hummie wel koeling nodig heeft, want ik heb zelf eigenlijk nog nooit problemen gehad die terug-geleid zouden kunnen worden aan een temp. probleem.<P><BR>Als je dan je hummie in een stereomeubel hebt staan, dan kun je toch net zo goed de cover eraf laten, en een mooie stille auto (12 V ) fan mee laten draaien, kan rechtstreeks op schakelaar gezet worden.<P>Stay satted

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen al mijn toestellen heb ik nog twee latjes geplaatst. Daarmee heb je een extra 2 cm speling tussen de doosjes en dus minder last van de warmte.<P>Als de latjes zwart zijn zie je die gewoon niet zitten.<P>CU<BR>Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dr.Humax:<P>Vrij staan zou het beste zijn natuurlijk. Maar als dat niet mogelijk is (bijvoorbeeld op de bovenste plank ofzo) dan zou ik zeker 3 tot 5 cm boven je Humax vrijhouden. Warme lucht stijgt natuurlijk maar er moet wel wat luchtstroming zijn anders blijft het hangen.<P>Groeten,<P>Ian<P>P.S. ik moet zeggen dat een koeler ook wel helpt ! Alleen dan moet het wel een geruisloze zijn want dat irriteerd mateloos !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...