Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Goedemorgen allemaal, ik heb de volgende vraag. kan ik met mijn visiosat bisat i.p.v. astra en hotbird --> astra en eutelsat 2 (16 graden)ontvangen. Zo ja zijn er dan nog aanpassingen noodzakelijk groetjes fresia8
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Dat zal lastig worden, als ik ervan uitga dat je de Astra 1 op 19,2 graden oost bedoelt. Met maar drie graden verschil zal je met smalle LNB's moeten werken, anders krijg je ze met geen mogelijkheid naast elkaar.
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Heb je dan ook nog een andere houder nodig? fresia8
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 De standaard houders hebben een ruimte van 6 graden. De los verkrijgbare houders voor 3 LNB's hebben ruimtes van 6 en 9 graden en dus niet geschikt. Misschien is nog wel goedkoper om een losse schotel te plaatsen voor de Eutelsat 2, dan de hele visiosat verbouwen.
EL PIÑO Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Citaat: De standaard houders hebben een ruimte van 6 graden. De los verkrijgbare houders voor 3 LNB's hebben ruimtes van 6 en 9 graden en dus niet geschikt. Misschien is nog wel goedkoper om een losse schotel te plaatsen voor de Eutelsat 2, dan de hele visiosat verbouwen. Ik denk dat dat laatste wel zo'n beetje klopt, en zoals jij al aanhaalde heb je ook nog eens behoorlijk smalle LNB's nodig om op 3 graden afstand twee LNB's te plaatsen. Ik denk dat het, wanneer het met één schotel moet, nog beter is om een schotel met een relatief grote openingshoek te nemen en die op ongeveer 17,5 graden oost te plaatsen, dan heb je ook allebei de satellieten, zij het met flink minder signaal. Als er transponder te dicht bij elkaar zitten (ken de opbouw van de Eutelsat W2 niet uit mijn hoofd) werkt dat trouwens al helemaal niet. Beste oplossing is dus inderdaad twee schotels, en als je al een Visiosat Bisat hebt kun je die ook altijd nog gebruiken voor Hotbird.. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen