Ga naar inhoud


10 keer te knipperen voordat ik beeld krijg!


Gast

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik deze vraag al eens gesteld:<P>Ik heb een vraagje:<BR>Ik heb een Humax 5400, s/w versie: 1.03.06+cam 3.1,<BR>loader H 1.37.<P>Normaal als je de ontvanger aanzet, zie je <BR>H 1.37, dan drie puntjes een paar keer knipperen ( +\- 3 keer)......<P>Sinds ik loader 1.37 gebruik, staat de ontvanger als ik hem aanzet, minstens 10 keer te knipperen voordat ik beeld krijg!<P>Wie weet wat het probleem kan zijn??<P>Ik zet altijd eerst de originele software op de ontvanger en dan pas de patch erover!<BR>Ook bij de originele software staat de ontvanger lang te knipperen.<P>Alvast bedank!<BR>Dicaprio# <P>Hierop kreeg ik een reactie:<P>Stap over naar CAM3.2NL, deze is bugloos!! <A HREF="http://come.to/crazy_ivan_satellite" TARGET=_blank>http://come.to/crazy_ivan_satellite</A> <BR>Hier kan je deze f/w downloaden!<P>Suc6,<P>Crazy Ivan<BR>'from Russia with Love' <P>Dat heb ik dus gedaan.....maar het probleem is er nog steeds niet uit.<P>Wie kan me verder helpen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na het patchen van de Humax moet je ook de settings er opnieuw inladen.<P>Kijk ook eens de ontvangst van de LNB na, het kan ook zijn dat bij slechte ontvangst het iets langerd duurt eer je beeld hebt.<P>CU<BR>Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik zie m´n hummi ook langer knipperen bij slecht ontvangst tegen de tien keer aan. Maar het verschilt steeds, de ene keer wat minder dan de andere keer. Maar als ik het goed begrijp ligt dit aan de ontvangst of heeft dit nog een andere oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan de DiSEqC instelling. De Humax MOET en ZAL dan van een willekeurige satelliet draaien naar de Astra om daar op 12.699 een software-update te zoeken om vervolgens weer terug te draaien naar de uitgangssatelliet. Als er geen signaal van de motor ontvangen wordt gaat 'ie daar gewoon op staan wachten! Is naar mijn mening de stomste en meest irritante bug in die hele software. Die 'Auto-Scan' is gewoon niet uit te zetten! Zet de Humax op 'Fixed Disc' en het probleem is weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Mimisiku, er zitten nog wel meer bugs in de software.<BR>Uiterst irretant vind ik dat als je op OK drukt, de zenderlijst komt, selekteer je dan een zender, dan gaat die zenderlijst niet weg. Moet je op exit drukken om die lijst weg te drukken.<BR>Stel je hebt in favorieten A een zenderlijst met 10 programma´s en je kiest van deze 10 programma´s zender 1. Als je dan met up en down verder wilt naar favoriet 2,3,4 etc. dan mooi niet dus. Hij springt dan automatisch naar de hoofdlijst en gaat dan in up en down mode wat je dus helemaal niet wilde.<BR>Je ziet maar weer dat in Korea ook niet nagedacht wordt...!<BR>Kunnen Plenet Hemp en Co daar niet eens wat aan doen...?<BR> <BR> mad.gif" border="0mad.gif" border="0wink.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehh, dat die lijst niet weggaat als je een kanaal kiest is echt geen bug! en ik zou het pas vervelend vinden als de lijst wel weggaat!! ik vind het maar normaal dat hij de volgende kanaalNUMMER neemt!<BR>dus als je slim bent zet je je favourites 2x in je settings<BR>bijvoorbeeld 950,951,952,953... als je nu op 950 staat en je zapt verder dan neemt hij de volgende kanaal !<BR>wie is er nu niet slim, jij of de koreanen tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0smile.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Svetik..<BR>Voor dat soort luxe koop je ook geen Humax (niet zo mooi beeld), maar een Nokia 9800/9902! Daar kun je zelfs per favoriet pakket je lijst samenstellen. Humax koop je voor de leuke dingen, maar niet voor de kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@xsound: Ik heb ook nog het voorgangermodel: Humax F1VACI. Daar is het wel zo als je op OK drukt, de zenderlijst komt en na het selecteren van een zender de zenderlijst automatisch verdwijnt. Voor mij is dit telkens weer verwarrend omdat ik die ontvangers telkens door elkaar heen gebruik.<BR>Wat die favorietenlijst betreft heb ik je nog niet helemaal begrepen, maar ik ga het proberen.<P>@Mimisiku: Over de kwaliteit mopper ik eigenlijk niet echt. Nu heb ik echter geen Nokia ervaring dus daar kan ik niet over oordelen.<BR> wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@svetik: wat ik dus bedoel is, als bijvoorbeeld SBS6 dat op kanaal 6 staat, één van je favorieten is, en tmf dat op kanaal 7 staat ook 1 van je favorieten is... zet dan op het <B>eerste niet bezette</B> kanaal sbs6 en tmf nog eens (bijvoorbeeld 950 en 951) doe dan kanaal 950 en 951 in je favorieten. Nu kan je zappen tussen je favorieten met gewoon de up/down knop.<P>@dicaprio: ik had hetzelfde probleem, het heeft geholpen bij mij met motorized system en 12v switch AF te zetten (ik heb ook geen rotor en gebruik 12v switch niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...