Ga naar inhoud

Cd/Dvd rom(laptop) leest geen schijfjes meer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben in het bezit van een Gericom Laptop, hier stond win ME op maar wilde er win XP opzetten, dus HD geformateerd, win XP CD erin, opnieuw starten, kan de cd/dvd rom geen schijfjes meer lezen.

Nu de vraag: Kan ik de HD van de laptop ook in mijn pc hangen en er een XP image opzetten of XP installeren.

Groeten,

de Winterschilder

Geplaatst:

probeerd je laptop wel te booten vanaf CD ? wellicht kan je de bootvolgorde ergens instellen.

of is je CD-ROM "ontploft" in het station, dan kan ik me voorstellen dat er weinig meer te lezen valt ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Als ik er een boot cd in stop, geeft hij aan dat hij de schijf niet kan lezen.

In de bios heb ik al ingesteld dat hij vanaf de cd-rom moet booten. Maar dit alles helpt niet. Misschien cd/dvd-rom overleden, zoja is dit simpel te vervangen en wat zijn de kosten hiervan (ca.).

Groeten,

de Winterschilder

Geplaatst:

Citaat:

Ben in het bezit van een Gericom Laptop, Misschien cd/dvd-rom overleden, zoja is dit simpel te vervangen en wat zijn de kosten hiervan (ca.).

Gericom Link

Misschien kun je op deze site meer te weten komen over jou merk laptop?!

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

sommige cd/dvd/cdrw drives kan je zo uit je laptop klikken, dan is het een kwestie van even naar de lokale PC-boer draven en een nieuwe halen, ik vind echter het toeval te groot dat juist nu (nu je een nieuw OS wilt installeren) het apparaat het begeeft.

daarvoor heeft ie het altijd goed gedaan ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

hoi,

je HD kan je in je PC klikken.

MAAR PAS OP : de schijf is zeer schokgevoelig en hang ze zeker niet op zijn kant of op zijn kop.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Heb de laptop deze week gekocht, daarvoor waren er ook al problemen mee. Alleen diegene waar ik hem van had gekocht wist niet precies wat er mee aan de hand was. Ben er dus zelf achter gekomen dat de cd/dvd drive niet meer leest, deze word echter nog wel in de bios herkent(opstart). Zal nu proberen om de hd aan mijn pc te hangen en er XP op te draaien.

Groeten,

De Winterschilder

Geplaatst:

het laseroogje schoonmaken wil ook wel eens helpen. je hebt daar speciale schoonmaak-cd's voor verkrijgbaar in elk zichzelf-respecterend warenhuis ....

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ga morgen de laser reinigen, en als ie het dan nog niet doet ga ik vrijdag ff naar emmen in de Giraffe, een soort pc beurs, om een andere te kopen mits aanwezig, anders moet ik het net afzoeken.

Groeten,

De Winterschilder

Geplaatst:

Heb het laser oogje schoon gemaakt, maar de dvd-rom geeft nog steeds aan dat hij de schijf niet kan lezen, waarschijnlijk is de drive defect.

Mijn volgende vraag:

Hoe is het mogelijk om een hd uit een laptop in je pc te hangen en daar de os te installeren, want deze is nl een 2.5 inch en volgens mij past deze niet op je ide kabel, en hoe zit het dan met de stroom.

Wie kan mij helpen.

Groeten,

de Winterschilder

Geplaatst:

Hoi,

Gewoon de laptop even aansluiten via het netwerk als je dat tenminste hebt en

dan de Winxp cd van de andere computer naar je harde schijfje kopieeren dan

kun je hem gewoon via je harde schijf installeren.

Heb je geen netwerk maar zitten er wel netwerkkaarten op je computers/laptop

dan gewoon even een cross-over kabeltje tussen je computer en de laptop.

Simpel toch?

Grtz, comtech.

Ik ga van hier naar daar en telkens als ik daar ben ben ik weer hier, vreemde zaak.

Topfield 5500 PVR 200 Gb, Aston Seca Dual 1.07 v2.18, Nokia 9500S Amon 5.4

Geplaatst:

Kan de laptop wel booten vanaf een netwerk, daar ik dat niet kan instellen in de bios.

Groeten,

de Winterschilder

• 2 weken later...
Geplaatst:

Er bestaan verloopkabeltjes van IDE naar de "IDE-laptop-bus"

Kweet zo gauw de naam niet meer; zeg maar verloop van IDE naar 2,5Inch-HD

• 2 weken later...
Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de hulp, heb de laptop maar weer verkocht. Had geen tijd meer om hiermee te gaan klooien, ben altijd met geluid bezig, 7 dagen per week.

Nogmaals allen bedankt.

Groeten,

de Winterschilder

P.S topic mag gesloten worden. biggthumpup.gif

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.