eef van oordt Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 Heb moteck rotor aangesloten op SAB 8010. Soms bij het al te heftig zappen (bijvoorbeeld van Hispasat en dan terug naar Hotbird dan halfverwege op Astra zijn ineens al mijn satpotities "vergeten" en kan ik alle posities opnieuw gaan vastleggen. Heeft iemand een idee of ik aan vervanging van de motor moet denken of dat het aan de satbox zou liggen. Gebruik overigens met de hand opgeslagen posities en geen USALS Groet Eef
rudolfdebeer Geplaatst: 16 februari 2005 Geplaatst: 16 februari 2005 Niet onbekend probleem ook voor de Stab. Te wild zappen, dw.z. heen en weer gooien voor het bereiken van een een aangeduide positie kan problemen geven. Reset to zero en opnieuw kan helpen. Hij is dan zijn oude posities niet kwijt maar hij staat gewoon verkeerd even. Dan moet hij even terug naar zijn nulstand om vandaaruit zijn fixed positions terug te vinden/rekenen. Er zijn nog wat andere oorzaken. Bep. firmware modificaties met emu hebben een motor probleem. De laatste Digix emu van 5-2 heeft de neiging de motor van mijn STAB te laten freezen. Ik wijt dit aan de firmware. De coaxkabel/verbindingen zijn slecht. Het wilde zappen veroorzaakt overhitting. Deze dingen kunnen niet veel hebben. Rustig aan dan gaat het goed. Ik adviseer niet meer dan 3x kort na elkaar heen en weer te zappen. De ontwikkelde warmte kan bij ongunstige opstelling van de reveir een te hete voeding geven en je CAM´s eruitgooien danwel beshadigen. Zorg voor ventilatie Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen