Ga naar inhoud


5400Z zelf gepatched !


Gast

Aanbevolen berichten

Niet dus ...<P>Maar aangezien er hier mensen zijn die beweren dat die van hun gepatched is wil ik graag van hen horen :<BR>- Heb je het zelf gedaan ?<BR>- Zo ja, HOE ?<BR>- Wie heeft het dan wel gedaan ?<BR>- Wat heb je er voor moeten betalen ?<P>Nu ben ik eens benieuwd, want zeggen dat de 5400Z gepatched is kan iedereen, maar vertel eens hoe. Er wordt hier ook verteld dat de JTAG niet nodig is etc ... maar nergens wordt bij vermeld hoe het dan wel hoort.<BR>Ik geloof er niet veel meer van, bewijzen op tafel.<P>CU<BR>Red

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja mensen maar dan is het apparaat reeds via de jtag interface gepatched. Zoals al eerder is gemeld is hij vanaf dat moment (pas) weer de oude !<P>Dus mensen, als je hem 'zelf kan patchen' dan heeft de winkelier er reeds een normale loader in gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo <P><BR>Het enige wat ze erin zetten is een orginele loader & Software. Je moet zelf de patch erin zetten dat zullen ze niet doen. <P>Misschien dat er al mensen zijn die dit toestel daar hebben aangeschaft en een beoordeling kunnen geven.<P>Groetjes <BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leverancier uit Beilen heeft er inderdaad gewoon de oude loader ingezet. Dat weet ik uit eigen ervaring. (Hij wilde niet vertellen hoe overigens, maar hij vertelde wel dat het niet zo moeilijk was )

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad ik heb het geflikt met een Jtag. dit is echt niet moeilijk en het neemt bijna geen tijd in beslag. De interface heb ik gekockt op het duitse net, de nodige soft vindt je o.a. op 2bfi.de . En inderdaad je zet gewoon een oude loader en firmware erin, zodat er geen verschil meer is tussen de oude en de nieuwe, behalve dan die letter "Z"op het front.<P>De procedure is welliswaar anders maar het lijkt verdomd veel op BDX op de nokia's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik krijg weer het gevoel zoals de eerste patch voor de humax DUS Commercieel en daar gaat het deze kant op dit is geen kwestie van schema's en dergelijke op de markt brengen zodat humax weer een nieuwe beveiliging moet inbakken complete onzin" ik wil niet zeggen dat er geen geld voor gevragen moet worden maar om dit geheim te houden zodat er alleen een paar groepjes satzaken dit kunnen doen vind ik een beetje van het verre.....Dus TEEBEE waarom zou je dit niet bekent maken.....Dus het wil zeggen dat de philips en strong en pioneer en nokia enz ook maar niet bekent gemaakt moet gaan worden hoe dit moet worden gedaan.....die dit uit gezocht heeft is pas een echte Hobbyist noem maar geen namen. En even voor de verduideling als deze persoon in kwestie dit niet zou gedaan hebben DAN WAREN ER HEEL WAT MINDER CANAL+ ONTVANGERS VERKOCHT... en dan zal ik ook nog maar niet over de humax patches praten wie dit elke keer mogelijk maakt die doet dat ook voor de hobby....<P>Dit is niet persoonlijk bedoeld...<BR>Maar ik zal je zeggen dat er zo een JTAG schema op het net staat die dit mogelijk maakt...... cool.gif" border="0<P>Ik word een beetje ziek van geheimzinnig gedoe........................<P>"Groetjes lorisdam"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TeeBee.<P>Ik citeer het volgende:<BR>De volgende productie van Humax zal ZONDER jp-255 zijn waardoor je de kast dus NIET meer kunt patchen via een dergelijk interface. <P>Ook zal Humax zeer waarschijnlijk epoxy gaan gebruiken om desolderen van belangrijke onderdelen onmogelijk te maken.<P>T'is jammer maar als er foto's en schema's van zulke interfaces op het internet opduiken is het logisch dat Humax weer maatregelen moet nemen.<P><_________________________________________><P>Waarom zou humax maatregelen moeten nemen, geloof me die zijn BLIJ dat we inderdaad de Humax kunnen patchen. Anders zullen er weinig tot geen humaxen meer worden verkocht. Denk je nou werkelijk dat ze zich daaraan storen, dat een paar (denken ze) slimme mensen een Hummie kunnen patchen. Nee dat feest gaat waarschijnlijk niet op. En niet te vergeten dat er betere ontvangers op de markt zijn als de Humax laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0, Nee geloof me Humax maakt zich echt niet druk om een paar sukkels die wat aan het klooien zijn !!!!!<p>[ 27-09-2001: Message edited by: Johnnny1 ]

Met Vriendelijke Groet,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvangers zijn er dan beter ? En in welk opzicht ? Beeldkwaliteit ? Geluid ? Menu besturing ? Ik heb vele ontvangers gezien maar zie nou niet direct in waarom er betere ontvangers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk het is toch allemaal duidelijk.<P>Lorisdam maak je niet zo druk.<BR>Er zijn niet al te veel mensen zoals jij.<BR>Ik snap ook niet dat je rageerd op die teebee<BR>Het is allom bekend en duidelijk dat deze man<BR>eerst zijn zakken wil vullen.<BR>Dus je hebt 3 soorten piepels in deze hobbie.<BR>1 de zakken vullers (zoals teebee en consorte alias toxic.)<BR>2 de piepels die er van moeten leven en hard aan t werk zijn met hun winkeltje<BR>3 en de hobbieisten die hun kennis delen met anderen.<P>Heel simpel om nog even terug te komen op het verhaal van teebee.<BR>het harsen van de printplaat: daar is de fabriek niet blij mee want als er iets stuk gaat kost het hun een nieuwe printplaat.<P>En zoals hier gemeld, heeft ierland gewoon meegewerkt om de z pacheble te maken (gegevens en andere zaken zijn gewoon beschikbaar gesteld. (he teebee had jij niet zo'n ding van de fabriek gekregen hihi)<BR>teebee nie lulle over maaaaanden zielig op een zolderkamertje anders doe ik ff wat meer vertellen (trouwens goed idee van je om eens je mond te houden)<P>Geen pachbare humax=einde handel.<BR>kijk zo'n ding kost gewoon 650,00 inkoop landed kost.<BR>Het probleem is niet dat ze schaars zijn maar dat je gewoon bij de fabriek moet bestellen en daar zit dan weer een paar weken tussen.<P>Kijk en teebee heeft gewoon een deal met een paar piepels en pached die dingen voor 50 piek.( toch teebee hihi)<P>En als er teveel binnen komen kan teebee dat helemaal niet aan want hij is ook druk met sat4all enzo.<P>Loris keep up de good work en teebee U Y

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo <P>Ik snap het ff niet 1 persoon heeft iets uitgevonden. om de humax te voorzien van een andere loader en heeft in het begin al gezegd dat hij het niet publiek ging maken en tot nu toe heeft hij dat niet gedaan. <P>En jullie beginnen direct op hem te schelden dit lijkt me niet gepast in de regels van het board staat duidelijk dat we hier niet schelden.<P>Hij is niet de enige die het kan. er zullen straks meer mensen het geheim van de J-TAG interface vinden.<P>Dus kap aub met die jaloerse postings van jullie dat begint me zo langzamerhand mijn sxxxt uit te komen. de tijd zal het leren dat er voor de hobbyist ook een oplossing is <P>Mazll<BR>Avalon<P>7 oktober 2001 Sat4all - Gebruikersdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satkeumes<P>Even voorop gesteld tuurlijk mag er geld aan verdiend worden als je iets uitgevonden hebt dat zal ik ook niet zeggen.....<P>Ik wil alleen zeggen als je iets geheim probeert te houden WAT NIET LUKT dat je dan verkeerd bezig bent in ieder geval in de sat hobby ik weet zeker als TEEBEE dit bekent gaat maken dat ze het veel drukker krijgen met ontvangers verkopen en OOK aan DEALERS en ook de patches IK WIL NOGMAALS BENADRUKKEN dat de vorige patch dus niet is wat er beloofd is voor wat er allemaal mee gedaan zou gaan worden en dus afhankelijk zijn geworden van (onze duitse vriend) en de commercieele patch heeft eenmaal een hoop tegenstanders die dus NIET meer gaan patchen in een van die satzaken DUS daar zijn ze zeker klanten mee verloren DUS ik geef de TIP pak het anders aan nu het nog kan DE GEGEVENS komen toch wel op het net<BR>En ik wil vooral niemand afzeiken dus ook TEEBEE niet. Maar als dit niet anders aangepakt gaat worden weet ik 100.000% zeker dat ik gelijk ga krijgen...<BR>Maar als je helder denkt krijg je tenminste ere van je zaak..... wink.gif" border="0<BR>En als je niet wilt dat dit bekent word gemaakt moet je ook je mond houden en niets zeggen wat andere aan het proberen zijn want dan word je alleen maar op een DWAAL spoor gezet, en dan durven de mensen niks meer<P><BR>groetjes lorisdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avalon je was me een stapje voor (-:<P>Maar je moet eerst goed lezen wat er allemaal staat en er word mijn inzien nog niet veel gescholden dus nog geen reden om paniek te maken dit is toch een board om te meningsverschillen uit te wisselen en dit is dus nu zo'n discussie en ook die moeten worden opgelost en ik weet zeker dat TEEBEE dit ook wel begrijpt. <P>Shit waar maak ik mijn eigen druk om (-:<P>groetjes lorisdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...