Ga naar inhoud


Produktie 5400 Z ???


Duwgati

Aanbevolen berichten

Van iemand die doorgaans redelijk goed geïnformeerd is, hoorde ik dat Humax ook al weer van plan zou zijn om de produktie van de 5400Z te gaan stoppen.<BR>Kan iemand bevestigen of dit waar is? Of hebben we hier alleen maar te maken met geruchten om onrust te zaaien en de ombouw van 5400Z modellen te ontmoedigen?<BR>Groeten<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zal best een kern van waarheid in kunnen zitten. als de "Z" net zo gemakkelijk is aan te passen als de oude irci5400, en ook al aan alle kanten via gangbare kanalen te koop is dan zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat Mindport de leverantie van Irdeto decoderchips stopt. Ik neem aan dat Humax niet voor niets geprobeerd heeft een extra beveiliging in te bouwen in hun ontvanger. Een extra geheugenchip kost nu eenmaal geld, wat je waarschijnlijk moeilijk op je klanten kan verhalen. dat de heeren hackers zo snel en grondig de nieuwe beveiligingstechnieken van de "Z" tot de grond toe hebben gesloopt zal men dus waarschijnlijk niet echt grappig vinden.<BR>Dat men dus overgaat tot de volgende maatregel lijkt mij duidelijk.<BR>Het simpelste lijkt me het dusdanig aanpassen van de hardware dat de oude loadersoftware in combinatie met de oude firmware niet meer werken.<BR>Dat is dus wat ik verwacht wat er op korte termijn zal gaan veranderen, als er al iets verandert natuurlijk.<BR>Is en blijft koffiedik kijken.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Duwgati:<P>Tuurlijk is onderstaande reactie waar:<P>Onder druk van derden heeft Humax een aanpassing moeten maken, logisch dat een hack op de 5400-Z ons weer terug bij af brengt. De reden van introductie "Z" is hiermee weer opnieuw ontstaan.<P>Anderzijds speelt ook nog (tijdelijk) het commerciele voordeel (waar ik overigens niets op tegen heb hoor);<P>Op dit moment is de verkoop van de 5400-Z met 2.08 loader nog redelijk exclusief, immers; de meesten zijn niet in staat om te leveren. Dit zal binnen niet al te lange tijd opgelost zijn (al dan niet met Jtag).<P>Naast het 1e bezwaar speelt er dus een commercieel belang; verkoop op basis van exclusiviteit is tijdelijk, een push door een gerucht werkt in het voordeel.<P>Aangezien de marges op de 5400-Z laag zijn en bij verkoop van kleine aantallen zelfs onlogisch kan zijn heb je een zeer goed marketing-instrument in handen indien je de 5400-Z met 2.08 uit voorraad verkoopt.<P>Onlogisch bij kleine aantallen omdat een je relatief grote voorfinanciering hebt t.o.v. een lage procentuele bruto (!) winst, logisch in die zin dat je vaak accesoires erbij verkoopt die een veel hogere marge (procentueel en soms ook in absoluut) hebben. <P>Dit voordeel vervalt indien iedereen deze kast verkoopt.<P>Snel enkele honderden kasten pushen is dus erg lucratief.<P>Ook hier heb ik nog steeds niet op tegen, begrijp me goed. Het heeft alleen niets met hobby te maken; "business" is het kernwoord in deze.<P>Ook niet verkeerd ! vrije markt economie heet dat.<P>We'll see.<P>c-ya !<P>Viewer. <A HREF="http://humax5400.***geen-reclame***.nl" TARGET=_blank>http://humax5400.***geen-reclame***.nl</A> <P>p.s. ik heb een "oudje" en als die net zo lang meegaat als mijn Nokia ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...