dannyboy Geplaatst: 17 februari 2005 Geplaatst: 17 februari 2005 Ik heb in mn netwerk meerdere apparaten. Een pc waar ik gisteren een update van zonealarm professional binnen heb gehaald, wil mij niet meer verbinden met het internet. Ik probeer nu steeds weer de casema softeware voor kabelinternet opnieuw te installeren, maar krijg steeds een foutmelding dat er een netwerkkaart met onjuist ip-nummer is.(ipadres 169.xxx.xxx.xxx of zoiets) Ik zou moeten controleren of mijn modem is aangesloten op de computer en de computer herstarten. Nou heb ik dat vaak gedaan, resultaat niks. Ik kan wel met de latop internetten. Alles gaat via een router. Deze heb ik na de modem geinstalleerd. Maar de defecte pc kan de router ook niet benaderen. Dus hoe zit t nou?? Iemand enig idee?? Gegroet Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Ome Merde Geplaatst: 17 februari 2005 Geplaatst: 17 februari 2005 als je een IP-adres "krijgt" uit de 169-reeks betekent dit dat er geen IP-lease is voor de desbetreffende machine, dit kan worden veroorzaakt door : - niet goed werkende netwerkkaart (hardware) - niet goed geïnstalleerde driver voor de netwerkkaart (software) - uitgeschakelde netwerkkaart (software) - brakke of niet goed bevestigde kabels - off-line DHCP-server - te nerveus afgestelde firewall zet de firewall eens uit en probeer het nog eens, anders de rest zoals hierboven staat nagaan en je bevindingen testen. de router even van de spanning afhalen en vervolgens weer inschakelen wil soms ook wel eens helpen. merDe deze ruimte is te huur
Radski Geplaatst: 17 februari 2005 Geplaatst: 17 februari 2005 Als u zone alarm op de pc uitschakeld werkt het dan wel? Dan moet u even de instellingen van Zone alarm na lopen.. Of anders start > uitvoeren > cmd > ipconfig/all Even kijken of het netwerk kaartje daadwerkelijk het door u opgegeven ip krijgt!
Ome Merde Geplaatst: 17 februari 2005 Geplaatst: 17 februari 2005 yeah en die kan je via diezelfde dosbox ook laten refreshen : ipconfig /release ipconfig /renew merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen