Gast Geplaatst: 28 september 2001 Delen Geplaatst: 28 september 2001 Ik ben in het bezit van een zeer goede TV 96 cm beeldbuis, maar kan niet anders constateren dat ik de beeldkwaliteit van de Humax 5400 niet indrukwekkend vind. Zijn er andere mensen die dit ook zo ervaren.<BR>Ben zeer goed thuis in de AV branch dus zowel RGB (is kleurmatig de slechtste (en ja mij scart ingang support alle formaten) als CVBS (is qua kleur beter daar mijn TV dan de opbouw regelt) maar overal blijft het een mat geheel met een magere scherpte.<BR>Humax qua gebruik en hobby vind ik top.<P>Weet iemand soms een methode om de kwaliteit te verbeteren (moet namelijk zitten in de conversie naar analoog)<P>Tuurtje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avalon Geplaatst: 28 september 2001 Delen Geplaatst: 28 september 2001 Hallo<P>Kun je ook vertellen watvoor merk tv als je hebt. Misschien hebben meer mensen problemen met dit merk. ik heb zelf geen last. graag wat meer specificatie's<P>Groetjes <BR>Avalon<P>Moderator Sat4all<P>7 Oktober Sat4all - Gebruikersdag 2001 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 september 2001 Delen Geplaatst: 28 september 2001 Philips 36PW9525. Heb een kennis die ook een humax 5400 heeft in combinatie met een B&O tv, die ook vindt dat het beeld tegenvalt (had hiervoor een strong er aan hangen en van deze vond hij het beeld absoluut beter)<P>Laat a.u.b. even weten of meer mensen dit vinden het kan natuurlijk ook zjn dat er een mijn apparaat niet in orde is (is 2 maanden oud)<P>Tuurtje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Heb dit ook bemerkt op mijn 'oude' Humax in vergelijk met zelfs een Seca-bak en een VH-Sat. Meen hiervoor ook technisch bewijs te hebben.<P>Hang ik beide aan de scoop (2-kanaals) dan valt op dat de draaggolf van de Humax een stuk hoger ligt. Color-burst is gelijk (met blote oog even 'superimposed', beeldsignaal heeft wat 'ruis'. Natuurlijk praat ik over mijn = 1 Humax uit April 2000. Mag dus niet spreken over alle Humaxen! Oplossing: 3xsmoorspoeltje in R,G en B lijn (gewoon in de SCART stekker). Ga nu nog 'even' in het schema opzoeken waar de +12V video-clamp vandaan komt om die ook nog iets te verzwakken. Wel grappig.. Het signaal is dus te sterk i.p.v. te zwak.. Als ik nu op mijn HD die twee screenshots van de scoop kan vinden ben ik zelf (en van Hunen) erg blij.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Als je informatie van andere gebruikers leest, is de algemene mening dat de 5400 v.w.b. beeldkwaliteit zeker niet superieur is. Deze mening vindt je op veel fora terug.<BR>Technisch kan ik dit niet zo onderbouwen, maar neem het graag aan. Voor zover ik weet is m.n. de Strong een receiver die bekend staat om zijn beeldkwaliteit.<BR>Een 5400 koop je blijkbaar dus niet om zijn beeldkwaliteit: de andere (bekende) voordelen zijn er uiteraard wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Nou ik ben blij dat jullie mijn ervaring bevestigen. Is er iemand die misschien een tip of fix weet om de kwaliteit van het beeld op te kriken (boeit mij niet als ik hem half moet slopen).<BR>Hou van mooi beeld en ben toch wel teleurgesteld met mijn huidige beeldkwaliteit. Zeker daar ik ook veel berichten heb gelezen dat de humax DVD kwaliteit heeft (zal wel een DVD speler uit nono land zijn die geen RGB signaal afgeeft).<BR>Het verschil op mijn tv tussen DVD en de Humax is zeer groot te noemen in het nadeel van de Humax.<P>Hoop dat iemand een suggestie heeft om het een beetje te kunnen opkrikken.<P>Groeten Tuurtje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Wat mij op is gevallen als ik de kabel aan sluit op mijn tv een phillip 28PW9505 of op de humax dan heb ik slecht beeld het lijkt dan wel dat de kabel en de schotel de beelden door elkaar doet.<BR>Maar als ik gewoon alleen de schotel aan sluit heb ik super mooi beeld op de meeste kanalen zo strak als een dvd<P>GrtZ maikel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EasySat Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 @ Maikel, heeft dat niet met de kwaliteit an je scartkabel te maken? Ik had hetzelfde probleem, maar is nu opgelost.<P>Ik heb overigens een prima beeldkwaliteit met mijn 5400, deze is absoluut niet minder dan mijn philips dst5816. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Ik ben ook in het bezit van een humax 5400 in combinatie met een philips 36pw9525. Wat mij opvalt is het storen van het humaxbeeld (via scart 1 of 2, rgb of cbbs)door de zender afgesteld op kanaal1 dat via de antenneingang binnenkomt. Is er een mogelijkheid, ander dan de coax uit antenneingang te trekken? De beeldkwaliteit is inderdaad een pak minder dan met een dvd'tje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Ik ben ook niet zo te spreken over de beeldkwaliteit van de 5400, heb een Aston en een Ascom ontvanger gehad, beide geven een strakker beeld dan de 5400. De beeldkwaliteit van de 5400 is nog het beste in s-video hier (rgb wat minder, zwart is niet helemaal zwart, zit te veel rood bij). Ook het geluid is duidelijk minder, minder dynamiek en te veel hoog, vooral de Aston klonk stukken beter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Hierbij diverse tips<BR>Veel tv's en radio tuner's geven via de coax<BR>'stoor spanningen' af of vormen aardlussen<BR>dwz via massa coax - massa audiokabel -massa <BR>scartkabel -kabelmodem enz.<BR>in de vakhandel zijn dc sperfilters verkrijgbaar en die moet je zetten voor de modulator of als er veel tv's achter modulator zijn aangesloten ook eentje er achter (uitproberen).<BR>Een goede meervoudige afgeschermde scartkabel<BR>gebruiken is verstandig.<BR>De humax niet te kort bij een digitale tv/dect telefoon plaatsen(instraling)<BR>Heb zelf humax5400 op B&O televisie en perfect beeld.(hiervoor philips en strong geen verschil) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Ha die Nico...HumHum...!<P>Je zult het niet geloven, maar bij mij is het CCVB beeld optisch gewoon beter dan RGB.<BR>Ja, ik weet het, RGB moet per definitie altijd beter zijn. Maar als ik op RGB schakel, dan krijg ik onmiddelijk een rode tint in het zwart, het contrast is minder en het beeld springt een dikke 2 cm naar links.<BR>Daar sta ik dus echt van te kotsen of te braken.<BR>Probleem doet zich bij verschillende Philips TV´s voor, bij de ene nog erger dan de andere.<BR>Hetzelfde probleem bij 2 verschillende Hummers: 5400 en F1VACI. Is dus echt een Humax probleem.<BR>Ik heb al eens een email gestuurd naar Humax in Engeland en kreeg een soort schouderophaling met het kommentaar kort samengevat: Huh...?<BR>je bergijpt me wel. Totaal onbegrip. Maar HumFred heeft de oude vertrouwde scoop ingeschakeld en geconstateerd dat het sync signaal helemaal niet aanwezig is en ook op het RGB geen sync te zien......!<BR>De TV synchroniseerd dus gewoon op de voorflank van het R, G of B (waarschijnlijk op G) en daardoor gaat de klemming in de TV in de knieen gaat waardoor die kleurverschuiving optreed en het beeld 2 cm naar links knalt.<BR>Vraag ik mij af waarom dit effekt niet bij een kennis optreedt.<BR>Ik denk dat in RGB mode de TV misschien toch op het CVBS signaal synchroniseerd. Dit wordt namelijk niet afgeschakeld. Als dat niet tijdgelijk is in relatie tot het RGB krijg je dezelfde problemen als boven beschreven.<P>Groeten,<P>HumFred <P> <p>[ 29-09-2001: Message edited by: svetik ] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2001 Delen Geplaatst: 29 september 2001 Hallo,<P>Ik kan niet echt zeggen dat de beeldkwaliteit van mijn Hummie onder doet t.o.v. mijn DVD speler. Wat mij opvalt in deze discussie is dat er niet gesproken wordt over op welk kanaal/boeket gekeken wordt. Hierin zitten niet mis te verstane verschillen qua beeldkwaliteit. Neem bijvoorbeeld Ned1, 2 en 3. Deze kanalen zijn absolute bagger (artifacten!). Deze kanalen zenden dan ook uit met 5 Mbps. De HMG-zenders draaien op 7 Mbps. Dit verschil is duidelijk zichtbaar. Als 'referentie' gebruik ik Cinedome Deluxe. Als je een breedbeeld TV hebt, wel even je Humax op aspect ratio 16:9 zetten, anders mis je de extra beeldlijnen (anamorfe uitzending!). Op dit station is de beeldkwaliteit absoluut vergelijkbaar aan die van DVD!!. In de Hummie wordt gebruik gemaakt van een staandaard DVB chipset:<BR>- MPEG2 decoder van meneer Philips(SAA7215HS/C2).<BR>- Als AV switch matrix wordt een STV6411AD van SGS-Thomson gebruikt.<BR>Het lijkt mij dus niet dat er exorbitant grote kwaliteit in beeldkwaliteit tussen de diverse digitale satontvangers mag zitten!<P>Even een opgave van mijn apparatuur:<BR>-Humax 5400 (laatste 'oude' versie, geen model Z) <BR>-Televisie: Philips 32PW8506<BR>-DVD: Labway LB900<BR>-85 cm Nokia schotel, dualfeed Astra/Hotbird<BR>- Onkyo AV-receiver TS-DX575X<P>Trouwens, wat ik op de Hummie wel duf vindt is het volgende.<BR>Indien je het apparaat op Y/C zet, wordt er een zwart/wit signaal (dus alleen Y) aangeboden wordt op de UHF-modulator! Ik gebruik deze UHF-modulator om het Hummie signaal verder te distribueren in onze woning. Tevens kan er niet per SCART output worden aangegeven of er Y/C of RGB/CVBS uit moet komen. Dit kan zelfs met een duffe C+ seca-doos!! Ben dus nu 'veroordeeld' om met RGB te kijken, en dit is nu net even niet te schakelen met mijn Onkyo AV-receiver, welke bij mij als AV schakelcentrum dienst doet . . .<P>Heeft iemand tips? Om op CVBS te gaan kijken gaat mij te ver.<P>Groet,<BR>Nico Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 oktober 2001 Delen Geplaatst: 1 oktober 2001 Had hiervoor philips (heel erg mooi) maar met die 5400 lijkt het of er een soort matte waas over het beeld valt. Krijg dit niet eruit.<BR>Ook heb ik last van Lipsync op sommige kanalen. Het is wel raar dat sommige onder ons deze problemen niet hebben (of ze niet zien). <BR>Ben benieuwd naar meer reacties Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 oktober 2001 Delen Geplaatst: 1 oktober 2001 Wat betreft het lipsync probleem, dit heb ik alleen gezien bij Kiosque en Taquilla-achtige kanalen, en dit ligt aan de uitzending, niet aan de Humax. <BR>Beeldkwaliteit is bij mij, op een Sony breedbeeld TV, absoluut net zo goed als dat van een willekeurige DVD speler, MITS het uitgezonden signaal die kwaliteit ook bevat. (goede voorbeelden: ARD, ZDF en Premiere World, slechte voorbeelden: het volledige Nederlandse Canal+ (gratis- en basis-)pakket, alleen C+ ROOD en C+ BLAUW zijn soms nog wel te pruimen.<BR>Mijn sterke indruk is wel dat de problemen met RGB beeldkwaliteit in hoge mate veroorzaakt worden door de erachter gekoppelde televisies, vooral 100 Hz bakken doen de beeldkwaliteit van RGB signalen (of ze nou uit m'n Humax, mijn Playstation of zelfs een ouwe MSX2 computertje) weinig eer aan, er wordt veel te veel gefilterd en "geprutst" aan het signaal... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten