Ga naar inhoud

Magere beeldkwaliteit Humax 5400

Gast

Aanbevolen berichten

Heb hier een Humi en een Echostar 3000 aangesloten op een Sony breedbeeld 100Hz TV. <BR>Moet concluderen dat Echostar het wint. Neemt niet weg, dat het beeld van de Humi ook een dikke voldoende haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Nog ff dit.<BR>Het maakt wel degelijk uit welke kabels er gebruikt worden. Had zelf eerst huis, tuin en keuken kabels. Gevolg was, dat ik ruis kreeg tussen mijn Echostar en TV. Keek b.v. naar zender A sat, dan zag ik ook ondertiteling (heel vaag, maar wel storend) van een kabel zender B.<BR>Alle kabels vervangen door prof-kabels (goed afgeschermd en goude aansluitingen) en de beelden zijn nagenoeg perfect. rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk vrienden.......sluit de Hummer aan op een Philips........en zelfde situatie op een trinitronbuis van Sony...................<BR>oordeel dan het verschil....je mag een goeie bron hebben, je moet die dan ook nog wel goed kunnen weergeven....!!!! Probeer maar eens een Sony TV....... !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben de "gelukkige" bezitter van zo n<BR>humax ontvanger met matige beeldkwaliteit en andere narigheden betreffende het regelmatig vastlopen maar qua mogelijkheden natuurlijk heel goed niks mis mee en ook ik ben nog steeds de gelukkige bezitter van de philips<BR>dst5816 die een perfect plaatje zet op mijn<BR>nokia portable tv hier boven,beneden in de huiskamer staat een philips matchline en als je dat beeld ziet met de dst5816 nou echt<BR>ik vindt het perfect beeld en dat lukt de humax totaal niet op de matchline,dus techneuten van humax aan de slag om dat beter voor mekaar te maken !! groetjes jelle ! shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van de Humax dat het beeld niet super is.ben in het bezit van een Philips matchline tv de pw9616 een superbeeld ja op de philips turner DSX 6073...<BR>Nog iets raars ik kan met de philips zappen wat ik wil hij loopt noooit vast,een beetje snel zappen met de Humax en vast zit meneer.<BR>Waarom is dat zo.Humax is een mooie ontvanger om mee te hobbyen,Philips om naar te kijken.Groeten Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier alles (via een versterker) met s-video aangesloten. En ik moet zeggen het beeld is mooier dan via RGB. Ik denk dat het wel klopt wat eerder gezegt was, dat het signaal van RGB te sterk wordt uitgestuurd. Wat ik overigens wel wil mededelen is dat ik een Sony breedbeeld (KV32-FD1) TV heb. Ik heb een aantal weken geleden m'n DVD synchroon laten lopen met een film op taquilla (Gone in 60 seconds) en ik moet zeggen het verschil is verwaarloosbaar klein. De DVD speler is een DVD-756 van Philips die net als m'n Humax via S-video aan m'n Yamaha RXV-795aRDS versterker is aangesloten. Dus ik ben uiterst te vreden met de kwaliteit van het beeld al is de RGB iets te schel en lopen de kleuren daarbij wat door. Maar via S-viode no problemmo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees wel meer dat de Humax een slechter beeld zou hebben dan andere ontvangers.<BR>Ik vind het beeld evengoed als van een secabak maar ik heb een oude panasonic TV van 10 jaar oud.<BR>Een objectieve vergelijking kan ik dus niet maken.<BR>Wat mij wel opvalt is dat de meeste hier klagen over de kwaliteit van het beeld in combinatie met een Philips TV.<BR>Misschien dat Hummie en Flups niet zo goed met elkaar willen samenwerken.<BR>Dat zou op zich kunnen, jaren geleden hobbyde ik met spoelenrecorders (voor de jongeren onder ons :soort groot cassette deck met losse banden).<BR>Als je Japanse banden gebruikte (TDK,Maxwell enz.)werkte die slecht op Europese recorders (Philips,Grundig)<BR>Europese tapes van b.v. Basf klonken daar weer wel goed op.<BR>Misschien krom maar toen werden de Europese recoders gewoon op Europese banden afgeregeld.<BR>Het zou dus kunnen zijn dat dit nu nog geldt voor apparatuur.<BR>Enne...ben nooit zo'n Flupsfan geweest, gaat nu zeker nog erger worden!!!!!<P>Ander iets wat mij is opgevallen:<BR>Het geluid via de modulatoruitgang is gewoon mono, nou ja je kunt niet alles hebben maar jammer is het wel.<P><BR>Maantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by maantje:<BR><STRONG>Ander iets wat mij is opgevallen:<BR>Het geluid via de modulatoruitgang is gewoon mono, nou ja je kunt niet alles hebben maar jammer is het wel.<P>Maantje</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Ik vraag me eigenlijk af of er apparatuur is die wel een stereo hf-modulator hebben. Volgens mij is dat toch weer iets te complex en daarom ook een stuk duurder. Misschien is het ook wel een kwestie van niet mogen. Met een stereo hf-modulatortje zou je een leuke 'professionele' piratenzender kunnen beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met een 25 jaar oude tv. zonder scart en het enige dat ik moest doen, was in de humax instelling de tv-kanaal met minstens 5 stappen veranderen om een beter beeld te krijgen. Vrienden van mij die hun humax via scart en coax gebruiken hebben me ook bevestigd dat dit in sommige gevallen help. Bij 1 vriend kon zelfs eerder niet opnemen met zijn vcr en daarna wel.<P>Volgens mij nog steeds een kwestie van instellingen inde humax, maar ook van je tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Sony breedbeeld. En ik heb een maandje een Nokia 9800 gehad en nu een Humax 5400. Persoonlijk vindt ik de kleuren van de Nokia veel beter, sappiger en kleurvoller. Het geluid is perfect, want dat gaat via de optische uitgang naar een Yamaha AV1 5.1 versterker. Maar eerlijk gezegd, komt pas toto zijn recht als ik Cinedom Deluxe kijk.<BR>Weet iemand een kanaal dat in DTS uitzendt?<P>Haik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede Satters,<P>Kunnen jullie ook aangeven HOE jullie kijken. CBVS (composite video), SVIDEO of RGB??? Ik ben hier de Hummie op zijn kop aan het zetten en ben tot de conclusie gekomen dat de RGB uitgang niet OK is. De levels kloppen niet. Een en ander wordt geregeld in een video switch matrix in de AV outputsectie, te weten een STV6411 van SGS Thomson. Deze chip wordt bestuurd over de I2C bus. Met commando's over deze bus kan de versterking van de RGB versterkers aangepast worden. Misschien iets voor een nieuwe firmware release????? Ik ben ook van mening dat de kleuren te faal zijn op de RGB uitgang. De SVIDEO uitgang werkt overigens wel helemaal top. Ik raad een ieder dan ook aan de Hummie aan te sluiten via SVIDEO!! Ook ben ik eracher gekomen dat er waarschijnlijk meerdere hardware releases van de Hummie zijn! Wellicht kan dit ook verklaren waarom de een klachten heeft over de beeldkwaliteit en de ander totaal niet. Graag wil ik het volgende weten van de Hummie eigenaren. Wordt er bij jullie op SCART 2 (dus de VCR SCART) van de Hummie een SVIDEO signaal uitgestuurd. Bij mij is dit WEL het geval. Echter in de gebruiksaanwijzing staat dat er op SCART 2 ALLEEN CVBS uitgestuurd wordt. Ook uit het schema van de AV outputsectie welke opgenomen is in mijn servicemanual kan ik opmaken dat er ONMOGELIJK een SVIDEO signaal uitgestuurd kan worden op SCART 2!!! Echter ik heb met een scoop gemeten dat dit op mijn Hummie WEL het geval is!. Er zijn dus verschillen!!!<P>Graag jullie reactie.<P>Nico confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haik:<P>alleen cinedome de luxe en Pro sieben zenden in DTS uit. Binnenkort zullen ongetwijfeld meer zenders dit gaan doen.<P>Ik ben ook van mening dat de beeldkwaliteit van de humax 5400 minder is dan die van de good old MM9500.<P>Groeten Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat CD-deluxe in DTS uitzendt? Ik heb laatst zitten experimenteren met een DD versterker welke ook DTS aankan, en ik kwam niet verder als Dolby Digital 5.1.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.