Ga naar inhoud


Dolby


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb de HIC 1.03.06 plus Cam 3.2 geinstalleerd maar heb nog steeds geen Dolby Digital op kanaal "CDOM de Lux. "<BR>Ik heb helemaal geen geluid op dat kanaal.<BR>Er zit wel een optisch kabeltje tussen de Humax en versterker.<P>Wie kan mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je misschien vergeten om Dolby Digital in te schakelen in het menu..?<BR>Menu-Systeeminstelling-AV uitgangsinstelling-Audiouitgang-Dolby Digital en dan op aan zetten.<BR>Het moet dan werken.<BR>Succes laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Cinedome Deluxe opzet kiest hij standaard Dolby Digital. Maar soms (bijvoorbeeld bij een familielid van mij) lijkt het alsof hij dan niets uit de optische uitgang stuurt. Probeer dan eens met de taalknop de eerste geluidsspoor te kiezen. Het menu te verlaten dan weer de taal knop kiezen en de tweede (dolby) geluidspoor kiezen. Dit werkt bij m'n familielid, laat even weten of het ook bij jouw werkt (in neem aan dat je versterker Dolby Digital automatisch detecteerd natuurlijk !)<p>[ 30-09-2001: Message edited by: Ian Work ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees dat je problemen hebt met dolby.<BR>probeer dit eens ;maak de opto kabel los en sluit de hummi en de versterker aan via de tulp-pluggen.en geniet van dolby. bij mij werkt het zo.<BR>suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan krijg je nooit dolby digital piet boerke. want dan heb je alleen een stereo geluid. Erwin B helpt het ook niet als je een aantal malen schakelt tussen de audio kanalen. dit werkt bij mij wel<P>greetz maikie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via je Tulp plug gaat alleen een analoog signaal dus op zijn hoogst kun je via deze verbinding Dolby prologic krijgen. Alleen via de digitale uitgang kan een 5.1 Dolby Digital signaal worden uitgegeven.<P>Als het goed is kun je op je versterker een instelling maken of het via de digitale ingang of via de tulp moet binnen komen.<BR>Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij je versterker.<P>Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je geen geluid hebt po de TV, dat zou juist inhouden dat je dus wel DD geleuid hebt. Je TV ondersteund dit niet. Als je bij het zappen wel het DD symbool ziet, maar geen geluid hebt op de versterker, zou ik de instellingen van je versterker nog maar een nalopen.<BR>Ik denk datr de fout bij de versterker zit.<P>Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem ligt inderdaad in de software van de humax, dus steek niet teveel energie in de rest wink.gif" border="0<P>Helaas lukt het de humax niet altijd om het DD5.1 signaal door te geven. Als je een beetje heen en weer zapt tussen stereo(dss) en DD5.1 dan komt het vanzelf wel een keer. Een andere manier is om twee keer op de UHF knop te drukken, meestal bij het terugschakelen geeft hij dan ineens het DD5.1 signaal wel door.<BR>Ik heb mijn 5400 alleen via de optische uitgang met mijn versterker verbonden, en die vindt dan wel uit wat voor een signaal er binnenkomt (meestal niets dus als de humax op DD5.1 wil overschakelen).<P>Overigens vind ik dat bij Cinedome Deluxe in DD5.1 het midden-voor kanaal veel te sterk wordt uitgezonden in vergelijking met de rest. Ik moet zeker -4db voor het middenste kanaal instellen om de muziek een beetje op fatsoenlijke sterke t.o.v. spraak te hebben.<BR>Heeft nog iemand daar last van?<P>Chrz, Olaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Olaf:<BR><STRONG>Overigens vind ik dat bij Cinedome Deluxe in DD5.1 het midden-voor kanaal veel te sterk wordt uitgezonden in vergelijking met de rest. Ik moet zeker -4db voor het middenste kanaal instellen om de muziek een beetje op fatsoenlijke sterke t.o.v. spraak te hebben.<BR>Heeft nog iemand daar last van?<P>Chrz, Olaf.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Ja dat klopt dat heb ik ook ! Ik denk dat het komt omdat ze voor de centerchannel de duitse conversaties hebben gebruikt ofzo (dit is een van de redenen waarom ik be afvraag waarom iemand zoveel moeite wilt doen om op Cinedome Dlx Dolby Digital te luisteren.).<P>@Erwin B.<P>Je moet minimaal firmware 1.03.06 +CAM patch hebben om op Cinedome Dlx Dolby Digital te hebben. Want zonder die patch kun je het hele premiere pakket niet eens bekijken. Je kunt het met de orginele software trouwens ook een proberen op Pro Sieben. Die zenden ook Dolby Digital uit (zelfs 2 kanaals Digital als het geen film is !).<P>@iedereen: <P>Het feit dat Humax de oude Dolby Digital bug heeft gefixed voor Cinedome Dlx wijst er al weer op dat Humax zelf het helemaal niet erg vindt dat er van die patches zijn. Waarom zouden ze anders een bug fixen waar de 5400 officieel 'geen last van kan hebben' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>hebben ze die "Dolby Digital-bug" uberhaupt gefixd. Vlgs. mij is het geluid van Cinedome de Luxe nog steeds ongecodeerd en kan de Humax het daardoor aan, net als de audio van Pro7 ! <BR>En wat wanneer het geluid gecodeerd is ? Kijk eens op dit moment naar Premiere Movie 1 d.m.v. de Embedded Irdeto sleuf, en zie, géén geluid en zelfs het beeld knippert (geen fatsoenlijke ontvangst mogelijk).<BR>Stop ik dezelfde kaart in 'n Irdeto CI 4.6 SE in de Humax dan wel geluid en goed beeld.<BR>Ligt dit nu aan de orig. Soft van de ontvanger of aan de "Patch" ??? <BR>Dolby Digital symbool verschijnt trouwens ook in het beeld, maar 't geluid is vlgs. mij vooralsnog , and correct me if i am wrong, geen Dolby Digital.<BR> <P>vr.gr. Charel.<BR> confused.gif" border="0frown.gif" border="0confused.gif" border="0frown.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...