fdm Geplaatst: 13 augustus 2007 Geplaatst: 13 augustus 2007 Hallo, Ik heb een PC met AMD 1400Mhz, 512Mb, 20 GB en Ubuntu 7.04 omgebouwd tot mini server voor 2 DB500 en een Relook 400s hier in huis. Ik heb hier CCcam 2.0.3 opgezet om een kaart te delen. Ik kan CCcam wel in de graphische mode starten, maar niet stop zetten. Is er een commandoregel waarmee ik CCcam kan starten en later ook stoppen? bvb sudo start cccam en sudo stop cccam? Alvast bedankt. Paul Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
CescoAiel Geplaatst: 13 augustus 2007 Geplaatst: 13 augustus 2007 ps axw | grep cccam Zou moeten laten zien hoeveel CCcam instances er draaien pkill -f cccam zou alle CCcam instances moeten laten stoppen. Mooier is echter een script in /etc/init.d, waarmee je dan via een invoke-rc.d kunt aanroepen... (PS: Dit hoort niet echt thuis in dit topic! Misschien was een nieuw topic openen een beter idee geweest?) (PPS: Er zijn op dit forum al diverse voorbeeldjes van init scripts voorbij gekomen! Een snelle zoekactie zou er voldoende moeten ophoesten!)
Gast satnov2 Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 uptime geeft je de tijd dat hij al aan staat en hoeveel gebruikers htop is heel mooi op een hoge resolutie en beeldvullend, wat het voor moet stellen, dat weet ik ook nog niet. dmesg deze is het handigst, hierin worden bijvoorbeeld de meldingen van shorewall (firewall) en foutmeldingen gegeven, kan je kijken of je de hele tijd aangevallen wordt, of juist je pci kaar niet goed aangesproken wordt. het geeft je allemaal net wat meer gevoel over je pc, een knipperende cursor is ook maar zo schaapachtig om tegenaan te kijken.
Big fellow Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Origineel bericht van: satnov2 uptime geeft je de tijd dat hij al aan staat en hoeveel gebruikers Geeft ook nog de load aan. Dat is veel belangrijker. Een load van 1.00 betekend dat een core van de CPU voor 100% bezig is... Een load van 2.00 bij een single core CPU geeft aan dat de processen vertraagd worden... Origineel bericht van: satnov2 htop is heel mooi op een hoge resolutie en beeldvullend, wat het voor moet stellen, dat weet ik ook nog niet. htop is een process viewer, meer uitgebreid dan "top", maar in basis hetzelfde. Origineel bericht van: satnov2 dmesg deze is het handigst, hierin worden bijvoorbeeld de meldingen van shorewall (firewall) en foutmeldingen gegeven, kan je kijken of je de hele tijd aangevallen wordt, of juist je pci kaar niet goed aangesproken wordt. dmesg laat de kernel messages zien. Kan je heel veel informatie uithalen als je maar weet waar je naar kijkt... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen