Ga naar inhoud


astra & hotbird met humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,<BR>Ik heb een humax 5400 met dubbele lnb en diseq switch.<BR>Het lukt mij echter niet om hotbird te ontvangen. Astra gaat prima, perfect beeld en alles. Ik ben al bezig geweest met de schotel te draaien etc. ,maar dat helpt niks. Zodra ik kanalen wil zoeken op hotbird krijg ik de melding: "Zenders zoeken mislukt, afstellings fout"<BR>Bij de diseq ingang heb ik voor hotbird diseqc-b aangegeven...<P>Iemand enig idee?<P>Bedankt alvast voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Originally posted by oscar255:<BR>[QB]Hallo Allemaal,<BR>Ik heb een humax 5400 met dubbele lnb en diseq switch.<BR>Het lukt mij echter niet om hotbird te ontvangen. Astra gaat prima, perfect beeld en alles. Ik ben al bezig geweest met de schotel te draaien etc. ,maar dat helpt niks. Zodra ik kanalen wil zoeken op hotbird krijg ik de melding: "Zenders zoeken mislukt, afstellings fout"<BR>Bij de diseq ingang heb ik voor hotbird diseqc-b aangegeven...<P>Iemand enig idee?<P>Als je voor de schotel staat dan moet de Hotbird (Lnb) aan de recter kant zijn.<BR>staat die ook zo? en de astra links.<BR>en dan niet geheel op astra richten dan krijg nog niks op hotbird.<P>su6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het beste even de DISECQ switch loskoppelen en de kabel op de hotbird lnb zetten. Dan zoeken.<P>Zet de hummie op een Hotbird FTA kanaal zodat je zeker weet dat je signaal krijgt.<BR>En richt de schotel iets meer richting hotbird. (Deze zend iets zwakker uit dan astra)<P>Het zelfde doe je met de astra lnb. Daarna pas je disecq er tussen gooien. En check je disecq instellingen.<P>Zo heb ik het ook gedaan. Preciezie werkje ben ik effe mee bezig geweest. Ik krijg een signaalsterkte van max. 55% en kwaliteit 90%.<BR>Bij astra is dit 90%/95%-100% Bij goed weer natuurlijk.<P>MVG> PSYCHO_NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste weken enkle sets geplaatst met een duoblok lnb. De mannier dat ik die gericht heb is dat de hotbird midden in je schotel kijkt (hetzelfde wanneer je een lnb gebruikt) en de astra zit dan rechts.<BR>Je moet dan je schotel richten op de hotbird en als de afstand tussen de lnb's goed is heb je astra automatisch.<P><BR>Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by PsYcHo_NL:<BR><STRONG>Je kunt het beste even de DISECQ switch loskoppelen en de kabel op de hotbird lnb zetten. Dan zoeken.<P>Zet de hummie op een Hotbird FTA kanaal zodat je zeker weet dat je signaal krijgt.<BR>En richt de schotel iets meer richting hotbird. (Deze zend iets zwakker uit dan astra)<P>Het zelfde doe je met de astra lnb. Daarna pas je disecq er tussen gooien. En check je disecq instellingen.<BR>MVG> PSYCHO_NL</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Wat is het voordeel van de disq los gooien? En; het enige wat ik aan disqeq in de humax kan instellen is of het disqecc-a,b,c,d moet zijn , en ik heb b opgegegeven voor hotbird....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het losgooien van die DISECQ.....<P>Het hoeft niet natuurlijk, maar om er zeker van te zijn dat a: De switch niet kaduuk is ik heb nl. een kapotte gehad) en b: je niet in de disecq instellingen hoeft te klooien.<P>Als je signaal hebt kun je hem er tussen koppelen. Als je dan niks krijgt weet je tenminste dat het niet aan de LNB of Schotel uitrichting zit.<P><BR> wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...