Gast Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 Halo na het kopen van een dvdrec/video record. kwam ik het volgende probl. tegen de eerste een MEDION (ald..) nam perfect op van mijn MANHATTAN sat. ontv. zowel op de videorec.als ook op de dvd recorder ,helaas had deze andere software probl. vervolgens kocht ik een philips dvdr 630. prima app. veel mogelijk heden , maar heeft problemen met de video sign. van de sat ontv. geeft sign.zwartwit gescrambeld en met een zwart balk in het midden .niet geschikt om op te nemen dus. van alles geprobeerd kabels zus kabels zo/alle inst. volgens philips en react. van div. desk. maar boden helaas geen soelaas. vervolgens een DAEWOO 850 dvdr/vhsvideorec gek. geeft sign .perfect door via scart en ook via de coax kabel . gelukt dacht ik ,opnemen dus ,jammer want bij het opnemen gaat hij weer over op zw.wit en licht gescramb.veel minder als de philips ,maar niet geschikt om op te nemen .erg teleurstellend allemaal.het lijkt er op dat het sat.video sign. overeenk.heeft met het sign. van een org. dvd waar door de kopieer beveiliging activeerd. mijn vraag is dus wie heeft soortgelijke ervaringen of juist niet ? en welke apparaten (DVDR )hebben dit probleem niet ? de manhattan had geen problemen met de sat.ontv. ik ben benieuwd naar de reacties ,en zo mogelijk oplossingen. alvast bedankt debas Leiderdorp
Gast Geplaatst: 22 februari 2005 Geplaatst: 22 februari 2005 Ik heb een paar maanden geleden een SONY DVD recorder (de RDR-HX900 met 160 Gb HD) aangeschaft, en herken niet de problemen die je beschrijft. Ik kan zowel van de HUMAX 5400, als de Topfield (schijf als direct) opnemen, via SCART, en dan branden op DVD. Mooi strak beeld, geen problemen. De sony vreet zowel de +R/RW als de -R/RW standaard, mooi ding. Ik ben er super tevreden over. Tevens heeft hij een I-link (fire wire) aansluiting, en kan dus ook naar de HD van mijn PC opnemen, copieren, maar ook via mijn digitale video-camera. Hij kost een paar centen, maar dan heb je ook wat (ong €650)
Jan Ambers Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Ik heb al meermaals met een DVDR-610/615 van de sat (nokia-9200) opgenomen en perfekt beeld... Wel de versie 1.26 soft in je DVDR-toestel upgraden!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen