Ga naar inhoud


Code AB veranderen?


Toxic

Aanbevolen berichten

Ik heb hier twee hummies staan 1 om te kijken in de huiskamer en 1 voor de video/slaapkamer. Nu is het dus onmogelijk om ze beide in 1 kamer te zetten, dit omdat ze allebei (logisch) op dezelfde AB (afstandsbediening) reageren. Is het mogelijk om dit aan te passen door bijv. een ander kristal te plaatsen o.i.d.? Dat zou het leven een stuk makkelijker maken smile.gif" border="0

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou theoretisch moeten kunnen. Maar hoe vertel je het de Humax? Als er een soort config code in de loader staat wellicht. Met de FilmNet decoder van Philips bv kon dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jamer toxic maar ik heb tijvels zover mijn kenis reik ,door het cristal te veranderen van de ontvanger en de afstandbediening want dat zal dan moeten.komt wel de overdracht op een andere<BR>fregentie te liggen maar de databus freqentie<BR>gaat evenredig mee .tenzij men dit gescheiden<BR>heeft in de hummie.ben zeer benieuwt hoe dit zit.ik zou het schema eens moeten bestuderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de hummies ook wat verder uit elkaar zetten. Je moet echt de AB op de hummie richten voordat hij reageert.<P>SIM-PUL<P>(Met de TV heb ik dit niet, daar kan ik zelfs de andere kant op zappen.)<P> laugh.gif" border="0 <BR>MVG > PSYCHO_NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

PsYcHo_NL said: If it works, DONT FIX IT!!! <P>Well, it works, but still wanna fix it... smile.gif" border="0

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Toxic, is bij jouw de slaapkamer en de huiskamer dan een kamer ? Ik ken je zeggen dat het veranderen van de frequentie niets zal uithalen. Dat is namelijk enkelt de frequentie waarop de datapulsjes van je a.b. worden gemoduleerd. Een lagere frequentie veranderd niets aan de pulstrein (de unieke code die bij een commando hoort). En juist de laatste zorgt ervoor dat je TV niet reageerd op je video a.b. etc. Je zou in dat geval op zowel je a.b. als je humax zelf een andere code-set moeten kunnen kiezen. En die optie zie ik nergens in het menu staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is geen 1 kamer, maar mijn bedoeling was om het ook voor de video te gebruiken. En ik (lees: mijn vriendin wink.gif" border="0) wil eigenlijk maar op 1 plek in huis al die kabelmassa's. Er hoefde dan op de slaapkamer alleen maar een IR transmitter/video-receiver te staan. En twee Humaxen in de huiskamer scheelt natuurlijk enorm in de stookkosten tongue.gif" border="0 <BR>Maar goed, het zou er voorlopig wel niet inzitten dat iemand hier een passende en simpele oplossing voor heeft, dus ik denk dat ik m'n extra Humaxje toch maar weer omruil voor een Micronik1200... (das trouwens ook weer leuker voor de hobby)

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dan snap ik wat je bedoeld. Nou ik heb dus zelf maar 1 humax smile.gif" border="0 maar wat je zou kunnen doen is een Gigavideo 50 kopen. Deze heeft de mogelijkheid om ir-commando's retour te versturen (en je hebt geen kabel massa naar de slaapkamer). Deze set heeft ook een kabeltje voor de 'huiskamer'kant die je dan DIRECT voor de ontvanger voor je slaapkamer kan hangen. Dat reageert alleen die van de slaapkamer op je ir ! Dat werkt prima !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...