Gast Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 ik heb eeb nokia 9600S ontv maar heb geen connectie met LNB heb een digitaal ero of moet dit een analoog zijn wie help mij ook wil ik software vernieuwen heb deze gedownload maar dan op nokia geen instrukties meer
prutsie Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 de informatie die je geeft is nogal aan de magere kant. -Doet een andere ontvanger het wel op dezelfde schotel ? -wat voor software staat er op de Nokia ? (DVB-2000???) In principe doet elke universele LNB het prima met de Nokia Mediamaster 9600. Als er DVB 2000 opstaat kan het zijn dat er ergens iets per ongeluk aan de LNB instellingen is gewijzigd waardoor het niet meer werkt. In dat geval moet je de boel even resetten. Dat doe je als volgt: -stekker eruit. -druk alledrie de knoppen op het front in. -terwijl de knoppen zijn ingedrukt de stekker er weer in. Klaar. Let wel, dit werkt alleen bij DVB2000 software, staat er andere software op dan zal het zeer waarschijnlijk niet werken en zal je verder moeten zoeken. Wat natuurlijk wel belangrijk is is of een andere ontvanger het wel doet op de schotel. Het kan zijn dat de schotel een paar millimeter verdraaid is natuurlijk waardoor je geen signaal hebt. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 waar kan ik deze software DVB2000 software downloaden en kan ik die met mijn rs232 kabel erop zetten als ik de software op mijn laptop zet maakt het niet uit of er een analoge of digitale LNB op zit ?
prutsie Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 Eerst en voor alles is het belangrijk te weten wat er nu voor software opstaat. Originele Nokia software ? DVB-2000 kan je er bij mijn weten serieel inzetten als de juiste bootloader er al inzit. Bij de stekker in het stopcontact moet je dan heel even B2.0uNS of iets dergelijks zien. Ik weet het ook niet meer precies omdat het al zo lang geleden is. Ik had een BDM interface waarmee ik mijn Nokia's altijd "behandelde" DVB-2000 is overal te downloaden, even googelen. Er zijn ook diverse aangepaste versies te vinden. Voor gebruik in een 9600 minder interessant, je kan het beste de originele DVB-2000 versies gebruiken in deze ontvanger. gewoon even google gebruiken link Een schema van een BDM interface moet ook wel te vinden zijn, en een gebruikte kan je via het te koop gevraagd forum wel bemachtigen. succes, Peter. ps. een analoge of digitale LNB bestaat niet. Je moet een universele LNB hebben. Anderen kunnen ook vaak maar dan moet je handmatig een aantal gegevens gaan invoeren. die staan (soms) op het stickertje van de LNB. LO-laag, LO-hoog minimaal nodig in geval van een niet universele LNB. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen