Gast Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 Beste techneuten hopende dat een van jullie hulp kunnen bieden bij het oplossen van een probleem. Videokaart: Chaintech GeForce PCX 5750 256 MB DDR Moederbord: Asus P4GD1 socket S478 geschikt voor PCI Express videokaart. Heb het moederbord van Asus P4GD1 aangeschaft omdat deze als enige geschikt is voor een Pentium 4 Socket S478 en een PCI express videokaart. Het probleem is het volgende: na het monteren van het moederbord en alles aangesloten zoals beschreven, start de pc niet op. Koppel ik de DVD rewriter en DVD speler los van de tweede IDE connector dan start de pc wel op en wordt de HDD herkend. Sluit ik de rewriter aan als slave bij de HDD dan werkt dit ook. Maar gebruik ik de tweede IDE connector en koppel ik de HDD los dan worden de rewriter en dvd speler wel herkend en de HDD niet. Van alles geprobeerd maar niets wil werken, een van jullie nog suggesties. B.v.d Martin
wammeswaggel Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 Als je de HD ontkoppelt wordt hij uiteraard niet herkend. Ik ken dat MB niet, maar het zal zeker heel modern zijn, aangezien er PCI-Express op zit. Heb je niet toevallig de boel ingesteld op RAID? Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Ome Merde Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 dat heb ik ook eens meegemaakt. koppel je externe USB-connectoren eens los (blauwe connectoren op je mobo) en probeer het dan nog eens. merDe deze ruimte is te huur
Henk M Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 Ik heb vanwege de zeer kleine foto even op de site van de fabrikant gekeken. Hier staat ook het antwoord op jou vraag. Het moederboard heeft slechts 1 ide aansluiting en 2 raid aansluitingen. De oplossing is mijns inziens het gebruik van sata harde schijven (welke op het moederboard aanwezig zijn) en ide voor de cd aansluiting.
Gast Geplaatst: 20 februari 2005 Geplaatst: 20 februari 2005 Of je koopt een pci IDE controller vanaf 30 euro. Of een parallel naar s-ata adapter (serillel) om je hdd toch op sata aan te sluiten(rond 20 euro). Maar als je je schijf kunt ruilen voor een s-sata model zou dat uiteraard de beste optie zijn.
Gast Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 Beste allemaal, heb in eerste instantie de tip geprobeerd van Ome Merde en dit heeft gewerkt. Bedankt voor de tip Ome Merde, waren hier al enkele dagen mee aan het stoeien terwijl dit zo eenvoudig was. Waar het Sat4all forum al niet voor is, klasse. Moederbord heeft inderdaad maar 1 IDE aansluiting en 2 IDE RAID aansluitingen die in de Bios zijn om te zetten naar IDE of RAID. Nogmaals bedankt ik ben een gelukkig mens die weer wat bijgeleerd heeft. Vrgr Martin
Gast Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 Heb je hier trouwens nog een verklaring voor Merde, of is het gewoon een kwestie van try & error?
Ome Merde Geplaatst: 22 februari 2005 Geplaatst: 22 februari 2005 zelfde issue heb ik eens bij een ouder type Asus mainboard gehad. met het schuim op mijn smoelwerk ben ik daar achter gekomen. heb een "bug-report" naar Asus gestuurd (geen reply op gekregen) en blijkbaar hebben ze daar rekening mee gehouden (niet dus). het heeft te maken met de GND-pin, die kan je ook doorknippen, dan werkt je USB nog gewoon en je IDE-poort(en) vertonen ook geen mankementen meer. het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel ! merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen