Ga naar inhoud


Raar polariteitsprobleem...


sdspieg

Aanbevolen berichten

Draai nu al een paar maand de Hydra images en ben er heel tevreden mee. Maar ik heb wel een hardnekkig polariteitsprobleem. 'Vertikale' kanalen zijn perfect, maar op alle vrijwel alle kanalen met H pol (en ook op alle sats) ligt de SNR gevoelig onder die van de vertikale kanalen (en meestal te laag om iets te zien), hoewel hij af en toe terugspringt op dezelfde hoogte als de vertikale (en ik dan dus even wel beeld heb). Zo heb ik op Hotbird bvb. rond de 85% SNR op alle V kanalen. Maar als ik switch naar een H kanaal krijg ik ofwel 45% (dus niets); ofwel iets van een 60% (dan soms wel, soms geen beeld); en vaak toch tijdelijke spikes naar 82% (met terug even beeld dan). Heb al verschillende verwijzingen gezien naar gelijkaardige problemen, maar nog geen oplossing. Heeft iemand die soms?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er van uit gaand, dat je in de dreambox de lnb setup niet hebt aangepast en een recente scan of settinglijst hebt, lijkt dit een schotelpark probleem... LNB defect. Een kleine kans heb je nog door de rotatie van de (lnb in de beugel) een beetje te veranderen en te kijken of dit helpt. Dat gaat mogelijk wel ten koste van de V kanalen.

Wellicht kun je ook eens proberen om de LNB 90 graden te draaien (opnieuw scannen) en kijken of het probleem 'meegedraaid' is (dus dan H perfect en V knudde). Dit laatste weet ik trouwens niet zeker, is een beetje afhankelijk van de manier waarop door de dreambox een scan wordt uitgevoerd/settings worden opgeslagen. De LNB zal het verder een zorg zijn, want daar zitten gewoon 2 precies dezelfde antennetjes en electronica in voor H en V.

 

Groet Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sdspieg,

 

Ik heb je laatste berichten, die je op dit board hebt gezet, even gelezen. Daaruit begrijp ik dat je een rotor hebt. Dus maar één LNB. Mijn conclussie op jouw probleem is dan ook: Je LNB legt het loodje. Probeer eens een andere LNB.

Of draai je LNB een kwart slag, dan is waarschijnlijk de vertikale zenders slecht en de horizontale zenders goed. Dit is het bewijs van een defecte LNB.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...