Ga naar inhoud


zenderuitval na lange tijd in standby. veel BER


gerardino

Aanbevolen berichten

Hallo hier een nieuwbie heb probleem met senderuitval op orf het volgende doet zich voor

Als hij op standby s'nachts heeft gestaan en hem s'morgens in schakeldoet orf het na een a twee uren wordt het signaal 10% minder noch wat later valt hij helemaal uit.

Alle andere zenders doen het goed heb een draaibareopstelling 100cm Gibertini met stab 100 Turksat 87% Panamsat 43west 79% Amos Nilesat Arabsat alles beeld.

Heb nieuwe Lnb's geprobeerd 3 stuks nieuwe kabel geen reseltaat.

Het volgede is mij wel opgevallen bij orf veel ber en loc en sync staan dan niet aangevinkt of vlikkere dan.

Heb diverse image's en cams gebruikt maat geen verschil ook andere settings geen resultaat,heb er nu poseidon in staan met radegast en settings van petje wie weet raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


gerardino,

 

Dit is volgens mij een schotel/LNB probleem. Wat voor merk LNB heb je: toevallig niet een alps met koelribben ? Dat is een waardeloze ( dat vind ik althans ) LNB. Je weet zeker dat je geen problemen hebt met vocht in de f-connectors. Je coax kabel goed is ( niet gecorredeerd ). De F-connectoren juist gemonteerd ?

Ik denk wel, dat de schotel juist is uitgericht, maar je LNB laat je in de steek. Koop eens een wat duurdere a-merk LNB, denk hierbij aan een Invacom o.i.d.

De ORF zit ongeveer in hetzelfde frequentie gebied dan de nederlandse zenders, heb je dan geen problemen met de nederlandse zenders ?

 

Ik heb jouw probleem een paar maand geleden ook bij mij gehad, het bleek aan de LNB te liggen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...