Gast Geplaatst: 6 oktober 2001 Delen Geplaatst: 6 oktober 2001 hoi<P>Ik heb een humax 5400 irc.<BR>Ik heb twee lnb's (een voor de astra en de andere voor de hotbird).<BR>de instalateur heeft gezegt dat hij zijn werk gedaan heeft want:<P>de hotbird lnb kijkt naar de schotel en links heeft hij de lnb voor astra geplaatst.<BR>de kabel die van de astra komt geeft aan 80 % quality signal ( in zijn monitor signal tester...ik weet niet hoe die heet zo een apparaat) .<BR>de kabel die komt van de lnb hotbird geeft 90% quality signal.<BR>deze lnb astra en lnb hotbird zijn geswitch met een element en die heet:<BR>disqc2/1 switch multi level 1.1.<P>de kabel die gaat naar de recerver kan hij testen met zijn apparat en geeft hem wel signaal zowel voor de astra als voor de hotbird. kortom in zijn monitor kan ik kijken naar de zender in astra en hotbird met een magere signal quality.<P>heb bij antenne setting hotbird op a en astra op b ........en andersom ook....resultaat:<BR>ik ontvang of de astra of de hotbird maar niet alle twee zonder iets te veranderen aan de setting. afhankelijk van de verandering in de antenne setting.<BR>als ik alleen de astra heb dan is de beeld quality bij sommige zenders 30% .....wel beeld...<P>wie kan mij helpen aub.<P>hartelijk dank voor jullie suggeties.<P>Rach Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 oktober 2001 Delen Geplaatst: 8 oktober 2001 ik had versie cam 3.1 en dat was de reden waarom me switch werk niet.<BR>ik heb de HIC 1.03.06 plus cam 3.2 finaal nederland overheen gezet en me probleem was geholpen.<BR>ik kan astra en hotbird met behulp van een switch level 1.1 kijken.<BR>de quality signal hij varieeert per zender...60% en 90%<BR>gemiddeld op 60 %.<P>thanks voor het lezen<P>rach Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten