Ga naar inhoud


DreamVCR feature gevraagd


wdekler

Aanbevolen berichten

Hallo Peter,

 

Ik zou het erg handig vinden als er een optie in Dreamvcr zou komen om repeterende opnames te kunnen "pauzeren" (zit er nu niet in toch...?).

 

Bijvoorbeeld: je neemt 1x per week een serie op, die stopt tijdelijk rond de jaarwisseling en begint dan weer op dezelfde tijd & zender een paar weken later.

 

Met een soort pauze functie zou je de repeterende opnames eenvoudig kunnen stoppen en later weer kunnen inschakelen zonder dat je de gegevens opnieuw moet invoeren.

 

Volgens mij zijn er nogal wat uitzendingen (series) waarbij dit erg handig zou zijn.

 

bedankt!

 

Wanne.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...

Nog een feature idee: voor configuraties met meer dan 1 dreambox zijn nog wat extra opties mogelijk makkelijk.

 

Bijvoorbeeld een optie om een opname te "verhuizen" naar de timerlist van een andere dreambox. Ik heb nog wel eens dat ik zeg maar op box 1 een timer geprogrammeerd heb van 1 tot 3, op box 2 van 4 tot 6, en ik dan nog een timer van 2 tot 5 wil toevoegen. Die conflicteert met de timers op beide boxen, maar als ik dan de bestaande timer van box 2 naar box 1 zou kunnen verhuizen past de nieuwe timer prima op box 2. Nu zit ik dat met de hand over te tikken.

 

Wat geavanceerder zou de optie zijn om bij het toevoegen van een nieuwe timer een extra keuze-lijstje te hebben met daarin de dreamboxen waarop deze timer zou kunnen lopen. Dan zouden bv die dreamboxen waar een conflict qua timing zou zijn gedisabled kunnen worden in dat lijstje. Een "auto"-stand waarin dreamvcr zelf bepaalt (of een suggestie doet) voor waar timers lopen (op basis van timer-conflicten, en/of bv. vrije disk-ruimte op de veschillende boxen) is dan een volgende stap.

 

Dit soort dingen verlangt dat dreamvcr de timer-lijstjes van alle dreamboxen tegelijkertijd in zijn geheugen houdt (inlezen bij opstarten met een niet-te lange time-out), dus ik kan me voorstellen dat het best wat (om)programmeerwerk is om dit voor elkaar te krijgen. Maar het leek me wel een leuke richting voor evt. verdere ontwikkelingen, dus ik denk: gooi maar eens in de groep. Bij deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...