Ga naar inhoud

slecht ontvangst D.S.F ect.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het oplaadstation van de huiskamer in de kelder gezet,in het begin was deze oplossing prima.Maar sinds +/- 3 weken ook geen beeld of met blokjes.volgens mij kan deze vervelende storing ook veroorzaken door de adapter van het (basisstation) Wie weet er eventueel een oplossing?Of kan dit gebeuren door de frequentie van de telefoon? REACTIE!!!!!!!!

Geplaatst:

Deze (dsf) transponder is gevoelig voor storingen van DECT telefoons.

Als je denkt dat het daaraan ligt, dan schakel die telefoon toch gewoon helemaal uit.

Dan zie je toch of het daaraan ligt of niet.

Het kan zelfs ook de telefoon van de buren zijn.

Geplaatst:

ja en vergeet niet dat het ook van andere digitale dingen kan zijn,babyfoon(ook van de buren) draadlose koptelefoon enz enz

Dreambox 7000s draaibaar

Geplaatst:

als je daar last van heb zou ik de kabels toch maar even na kijken, die dingen zitten op 433 mhz, dat zou dan dus een meng product moeten zijn en die zijn vele malen zwakker dan het signaal dat van de lnb af komt, het is zoiezo een goed idee om de kabels na te kijken als je ergens storing van hebt.

Ik krijg als gelicencieerd radio zend amateur zo nu en dan klagers aan de deur die bv de massa van de antenne kabel niet eens vast hebben zitten.

Geplaatst:
Citaat:
als je daar last van heb zou ik de kabels toch maar even na kijken, die dingen zitten op 433 mhz, dat zou dan dus een meng product moeten zijn en die zijn vele malen zwakker dan het signaal dat van de lnb af komt, het is zoiezo een goed idee om de kabels na te kijken als je ergens storing van hebt.
Ik krijg als gelicencieerd radio zend amateur zo nu en dan klagers aan de deur die bv de massa van de antenne kabel niet eens vast hebben zitten.

Naar mijn mening zijn ze er ook op 900 Mhz.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Naar mijn mening zijn ze er ook op 900 Mhz.

Voor de duidelijkheid ik reageerde op knol (babyfoons koptelefoons etc)
Er zit ook een bandje even boven de 800 mhz voor koptelefoons, dect zou best wel eens rond de 900 mhz kunnen zitten, dat zou ik na moeten kijken.
Dit neemt niet weg dat met goed aangesloten goede kabels storingen voor een groot deel buiten te houden zijn. zeker omdat sataliet tuners niet echt gevoelig zijn in vergelijking met ontvanger die rechtstreeks signalen moeten ontvangen in het IF spectrum van sataliet ontvangers.
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Een antwoordje i.v.m slecht ontvangst van bovengenoemde onderwerp.

Op dit moment kijk ik naar d.s.f. asl ik de antennekabel over scart heen leg heb vaak soms goed beeld, nu heb ik de antennekabel achterom,en voor de tuner langs naar de ingang.ik denk dat daar een kern van waarheid inzit i.v.m de frquentie van +/- 433 mhz.Maar als de tuner weer in de kast gaat en de kabels liggen weer anders, dan weer slecht beeld.Dan ga ik proberen om de antennekabel in pvc buis te steken kijken als dat dan helpt.Is er iemand die inmiddels daar evt wat op heeft gevonden.....

Geplaatst:
Citaat:
Een antwoordje i.v.m slecht ontvangst van bovengenoemde onderwerp.
Op dit moment kijk ik naar d.s.f. asl ik de antennekabel over scart heen leg heb vaak soms goed beeld, nu heb ik de antennekabel achterom,en voor de tuner langs naar de ingang.ik denk dat daar een kern van waarheid inzit i.v.m de frquentie van +/- 433 mhz.Maar als de tuner weer in de kast gaat en de kabels liggen weer anders, dan weer slecht beeld.Dan ga ik proberen om de antennekabel in pvc buis te steken kijken als dat dan helpt.Is er iemand die inmiddels daar evt wat op heeft gevonden.....

Om deze vraag te kunnen beantwoorden,zou ik even willen weten wat een d.s.f is en "welke" draadloze telefoon je gebruikt.
Niet iedere draadloze telefoon is een DECT,en ze zitten ook nog eens op allerlei verschillende frequenties.
Graag even wat meer info hierover..

(denk aan nr.9 van het huisreglement! de eerste letter van de naam is wellicht genoeg)

Greetz SOHO
Geplaatst:

Een antwoord,er zitten een aantal duitse zenders,zoals: SAT 1:PRO SIEBEN:KABEL 1:D.S.F.:N-24:NEUNLIVE T.V.:En wat opvalt is dat in de settingslijst onder EPG de TSID deze allemaal het getal 33 staat.maar weet niet wat dat is.Mijn telefoon is een mal...400 ik hoop dat, dat nu iets duidelijker is.

humax 5400z

Geplaatst:

ik heb hetzelfde probleem, als ik de voeding van mijn dect eruit trek is het over. Trouwens dit probleem doet zich ook voor met zenders op hotbird met ongeveer dezelfde freq. nl. 12.476 h.

gr.D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:
Citaat:
Een antwoord,er zitten een aantal duitse zenders,zoals: SAT 1:PRO SIEBEN:KABEL 1:D.S.F.:N-24:NEUNLIVE T.V.:En wat opvalt is dat in de settingslijst onder EPG de TSID deze allemaal het getal 33 staat.maar weet niet wat dat is.Mijn telefoon is een mal...400 ik hoop dat, dat nu iets duidelijker is.
humax 5400z

Ik vroeg je het type om zo de werkfrequentie te achterhalen,maar dat type zegt mij niets.
Als ik de frequentie v/d telefoon weet,kan ik met een misschien met een antwoordt komen.
Draadloze telefoons kunnen op 31,46,70,900,1900 MHz werken,dus dit is van belang om te weten.

SOHO
Geplaatst:

SOHO.......naar wat lang puzzelen het is een malibu 400;en is van altijd dicht bij, op de onderkant van het oplaadstation staat (belastingsfactor 37.5)

Geplaatst:
Citaat:
SOHO.......naar wat lang puzzelen het is een malibu 400;en is van altijd dicht bij, op de onderkant van het oplaadstation staat (belastingsfactor 37.5)

Sorry,ik moet de werkfrequentie daarvan weten.
(BTW; een belasting factor van 37.5 kan niet,een normale telefoon heeft een belasting factor van +/- 1, maar dat heeft helemaal niets met de storing te maken.)

SOHO
Geplaatst:

Bij mijn weten is de normale DECT band hier van 1880-1900 MHz.

Dus transponders rond de banden 11630-11650 en 12480-12500 kunnen gestoord worden door instraling op de kabel tussen LNB en ontvanger.

DSF en die andere genoemde duitse commerciëlen zitten op 12480 MHz en inderdaad vooral in Duitsland valt het probleem op.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen