Ga naar inhoud


wacht met het kopen van een 5400Z


Gast

Aanbevolen berichten

De prijs van een 5400Z is een beetje overdreven.<P>Binnen nu en een paar dagen zal de z zelf aan te passen zijn met een of ander interfacje wat is ontwikkeld door een paar enthousiaste boys.<P>Dit betekent dat de hummie echt wel veel goedkoper zal gaan worden omdat het niet meer via de kanalen hoeft die hem nu gereed kunnen maken om allcam te draaien..<BR>Dus is de monopoli positie van een paar heren over.!!!<BR>Krijgen we weer een vrije markt!!!!!!!<P>Ik stel voor dat we allemaal ff wachten om de Z te kopen totdat de oplossing lekker publiek is.!!!!!!<BR>(dit duurt nog maar heel even Daar ben ik van overtuigd..!!!!!<P>Er zijn een paar boys die naar verluid niets liever willen dat de hobbieist het weer voor het zeggen heeft en niet een paar piepels die<BR>achter het grote geld aanzitten.<BR>Dus doe mee koop nu geen humax 5400Z en vraag straks om een humax die nog niet is aangepast met de loader 2.08......<BR>DOE HET DADELIJK ZELF.........<P>was getekend<BR>Een enthousiaste hobbieist

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zitten een stel afzetters tussen bij mij in de buurt zit er een.<BR>Een humax 5400z voor Fl 1499,-<BR>En een seca Module V1.05 voor Fl 499,-<BR>Wat een oplichters zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Wat gaat dat rom-board dan kosten of komt de werkende layout zometeen wel gewoon meteen op het net? <HR></BLOCKQUOTE><P>De layout staat al op het net en ik heb hem zonet gedownload. Ik vraag me af of dit inderdaad voor een ieder is weggelegd om dit zelf te doen, maar het kan. <P>Echter wel één vraagje.. <P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> You have to program the correct file with - lets say - the Galep in splitmode. <BR>That means that the programmer automatically splits the file in odd and even segments and programms two Eproms. <BR>The first one belongs in the right position, the second one in the left.<HR></BLOCKQUOTE><P>Gaat dit programmeren van de eeprom in de humax intern, of moet dit in een losse programmer gebeuren?<BR>Hoe dan ook... Wij gaan morgen wel een Z kopen (met interface) zolang het nog kan en kiezen dus voor de makelijkste oplossing.<P>Voor wie interesse heeft, kijk bij Ivan.<P>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even een reactie TeeBee je slaat wel de spijker op de KOP waarom denk jij dat die dingen zo duur worden verkocht omdat maar een paar satboeren een Aangepaste versie verkopen. EN hoe verkom je dit dat de prijzen uit de pan rijzen, als iedereen het zelf kan doen zullen de prijzen zakken dus daarom kan iedereen nu, die in staat is zo'n ding maken en een 5400Z proggen<BR>daarom staat dit nu op het. en het verhaal wat je zegt over mensen die zo'n ding rom-board verkopen voor 1000,- die zijn helemaal van de zotten DAAROM is er nu een complete handleiding online dus zo'n ding maak je zelf voor 30,- PIEK en je kunt de 5400Z zelf patchen of je laat het de satzaak doen kan ook dus nu zullen de prijzen ongetwijfeld zakken van de 5400Z laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 en er komen nu zeker meer satboeren die dit ook kunnen wereldwijd tot weer de opvolger er is, is weer een tijdje op de zolder kamer vertoeven cool.gif" border="0cool.gif" border="0<P> <BR>bij VIEWER staat een complete handleiding voor mensen die het zelf willen doen...<P><BR>groetjes lorisdam wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ BW.<BR>voor het programmeren van de eproms op het board wat je hebt opgevist van internet heb je een epromprogrammer nodig.<BR>Omdat de originele epromfile uit 1 file bestaat wat je over 2 eproms moet verdelen betekent dit dat je er 1 even, en 1 odd moet programmeren.<BR>sommige epromprogrammers kunnen dit, de meeste niet.<BR>Waarover hier gesproken wordt is de Galep III (of II) programmer van het duitse Conitec. Dit is een (relatief) low cost eprom eeprom flasheprom etc. programmer. Zeg maar rustig een behoorlijke alleskunner.<BR>Omdat de meeste programmers (eigenlijk de software) geen splitfile kunnen genereren is dit reeds voor je gedaan. vandaar de 2 files.<BR>je zal zelf echter in het bezit moeten zijn van een programmer (van bv. w i l l e m . org). dit is natuurlijk wel een erg low cost geval, maar voor deze toepassingen voldoende.<BR>Al met al kan je dus beter een kant en klaar gemodificeerd "kastje" kopen, of je moet WILLEN hobbyen.<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bocky wocky : om die eproms te programmeren heb je een redelijk professioneel apparaat nodig ( ong. fl 600.- ). Als je die toevallig niet hebt word het toch nog een dure grap , en zul je om uit de kosten te komen zeker 13 humaxen moeten patchen á fl 50.-<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bocky wocky<BR>Oh ja, vergeet even iets, ben jij ook actief 60cm hobbyist. ben nl. op zoek naar een schema, en als mogelijk ook printlayout / afregelprocedure van een 60cm converter.<BR>beetje hobby erbij creeeren:-)<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor jullie snelle reactie.<BR>Nog net op tijd voor de aanschaf van de Z ben ik nu weer volledig op de hoogte.<BR>Ome Willem woont dan weliswaar om de hoek, maar een kant ne klare oplossing is voorlopig, voor althans, de makkelijkste oplossing.<BR>Dat dit 50,- extra kost zit ik niet mee.<BR>Ben wel benieuwd of de prijs straks zal dalen, want ze kosten al ruim een jaar rond de 1000 piek. Ik denk dat wij (het gaat om een vriend van mij) voor deze prijs een goede aanschaf doen.<BR>Wel mijn petje af voor de makers van het opnieuw inblazen van leven in de Humax.<P>groet,<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk Loris dat bedoel ik nou steeds.<BR>die teebee lokt altijd een gevoel uit<BR>waar menig een zijn haren overeind gaan staan<BR>hij vindt t leuk als enthousiaste hobbyisten<BR>voor de hobie dingen doen belangeloos en dan afglijden.<BR>hij staat aan de kant te lachen als<BR>hardwerkende hobieisten iets willen doen<BR>en in plaats dat hij een helpende hand toesteekt gaat hij aan de kant staan lachen.<BR>Ik probeer mijn leven te beteren en netjes te blijven bij deze dus. Maar ik snap niet waarom teebee (die alles schijnt te weten)<BR>niet een helpende hand toesteekt.<P>lees z'n text nog eens een keer.<BR>We praten over een hobbie een hobbie voor en met elkaar<BR>Oke ik ben niet altijd een nette jongen<BR>zal mijn leven beteren. Maar waarom gaan toch altijd mijn nekharen overeind staan als<BR>ik z'n texten leest.<BR>Waarom nou behagen scheppen uit het vooruit zicht dat een ander uitglijd<BR>(ehhhh moderaters mag ik dit zo zeggen doe ik het nu netjes offehhh ga ik weer buiten mijn boekje????)<P>Lorisdam ik weet dat jij belangeloos en zonder er geld voor te vragen een heleboel voor de hobbie doet.<BR>Bij deze mijn waardering en ik hoop van harte dat dat board van je perfect werkt.<BR>en ik betaal liever 30 piek Pach mijn nieuwe z en help nog een stel hobieisten voor niks.<BR>en denk dan bij iedere patch aan jouw inspanningen.<BR>Want dat is een hele prestatie om het belangeloos te doen........ dat kan niet iedereen.<BR>En teebee ehhhhhhh la maar moet me aan de etiketten houden<BR>ga mijn leven echt beteren wordt een nette jongen zoals ze me hier wille zien.<BR>(maar heb nog steeds een naar gevoel)<BR>hummiejan

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de smileys ook dus<BR>maar het stond er allemaal wel teebee<BR>dat was toch je gevoel..........<BR>FOUT<BR>maar goed laten we inderdaad maar geen ruzie <BR>meer maken en netjes gaan worden.<BR>steek teebee een hand toe bij deze<BR>met de vraag geef de boys een beetje hulp ofzo, (is goed voor je imago)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens...... <P>pleazzzzzz...<P>anders met z'n allen naar het "let's get ready2rumble" forum<P>iedereen draagt op zijn eigen manier toch een steentje bij,<BR>hoe meer stenen hoe groten ons gezaamlijker kennis.<BR>er is toch al genoeg rotzooi<BR>in de wereld.<P>.\KeepITreaL/.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...