Ga naar inhoud


Afstandsbediening werkt traag


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik draai sinds kort op Hydra Phoenix 109, maar hierbij werkt mijn afstandsbediening in de menu's heel traag. Het duurt lang voordat ik verandering op het scherm zie nadat ik een toets indruk. heb ik misschien een instelling verkeerd staan?

 

Slayer

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Slayer,

 

Dit is bij mij niet het geval. De afstandsbediening reageert normaal. De instellingen van de ab ( snelheid) heb je niet menu niet aangepast ? Als je dit niet aangepast hebt, dan moet de afstandsbediening normaal reageren.

 

Je hebt na het flashen wel een flash erase uitgevoerd ?

Probeer eens een flash erase, regeert de afstandsbediening nu wel normaal ? Zo niet, flash dan de dreambox opnieuw serieel met dreamup met een erase image vooraf.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb met FlashWizzard Pro 5 de image op de HDD geïnstalleerd. Ik kan eens kijken wat er gebeurt als ik de image in de flash installeer. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ik dan een flash erase moet doen NADAT ik de image heb geïnstalleerd. Hoe kan ik dit het beste doen?, ik heb (nog) geen seriele kabel.

 

Slayer

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb precies hetzelfde,maar ik heb de image op mijn usb stick staan.Ik heb de originele image 1.08.2 in de flash en ik dacht dat het daar miss aan lag.

Soms duurt het wel 5 sec voor hij verspringt.

Maar waar het precies aan ligt weet ik ook nog niet.

 

Gr birddog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slayer,

 

1) Een image op een harddisk vind ik persoonlijk minder geslaagd. De harddisk moet regelmatig up spinnen. Beter alternatief voor een multiboot is een usb-stick.

2) Een flash erase moet je alleen uit te voeren, als de image in de flash gezet wordt.

 

Je hebt vroeg of laat toch een nulmodemkabel nodig, om een niet functionerende image in de flash te vervangen. In dat geval is de dreambox alleen serieel bereikbaar, dus met dreamup en nulmodemkabel; zorg dan er wel voor, dat je een pc hebt met een goed werkende compoort.

 

Maar als je de dreambox serieel flasht, ( een erase image vooraf) en na een juiste flash erase, dan zou je afstandsbediening normaal moeten reageren.

 

Tip: score een goede usb stick; kijk in de database van sat4all.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de box opstart de linker boven knop ingedrukt houden tot er flash erase op je schermpje komt en dan de knop loslaten en wachten tot het eerste beeld op je tv scherm komt.

 

gr birddog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb precies hetzelfde,maar ik heb de image op mijn usb stick staan.Ik heb de originele image 1.08.2 in de flash en ik dacht dat het daar miss aan lag.
Soms duurt het wel 5 sec voor hij verspringt.
Maar waar het precies aan ligt weet ik ook nog niet.

Gr birddog


Heb ook een trage afstandsbediening, heb ook de orginele 1.08.2 in de flash staan, en deze nieuwe hydro phoenix 1.09 op de usb stick,
deze combinatie geeft ook juist de problemen met je AB, je zal een 1.09 image in je flash moeten hebben.

Ik wacht hier liever nog even mee, omdat ik geen zin heb om het deepsleep probleem met de AB te krijgen,
en wil eigenlijk graag wat kunnen switchen met de oude 1.08.2 images... deze werken allemaal perfect bij mij..

Maar wil je echt over dan zal je de phoenix final 1.09 in je flash moeten drukken, of een orginele 1.09 van dreamboxworld..
(Release 109 beta K2.6.9) of (Release 109 beta K2.6.9)


Ik ben ook een liefhebber van FLASHWIZARD PRO, voor 1.08 gebruik ik altijd de 4.5b waarvan ik nu de multiboot gebruik.

Wil je 1.09 images gebruiken, verwijder dan eerst de multiboot die je met 4.5b erop had gezet,
start dan flashwizard 4.5b en verwijder de multiboot,


Vervolgens isntaleer je de multiboot van flashwizard pro 5 en ze je geliefde 1.09 image erin, eventueel in combinatie
met multiboot op de flash

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je misschien een tv link om het signaal draadloos naar een 2e tv te sturen?

Ik had dit probleem namelijk ook en infrarood zendertje dat het afstandsbedining signaal overstuurt bleek het probleem te zijn.

Ding weg gehaald en problemen meteen opgelost!

 

Groetjes

Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...