Ga naar inhoud


Oplossing voor magere beeldkwaliteit Hummie


Gast

Aanbevolen berichten

Mede Satters,<BR>Ik lees in diverse postings dat de beeldkwaliteit van de Hummie onder doet t.o.v. de Philipsen en Nokia's. Kunnen jullie ook aangeven HOE jullie kijken. CVBS (composite video), SVIDEO of RGB??? Ik ben hier de Hummie op zijn kop aan het zetten en ben tot de conclusie gekomen dat de RGB uitgang niet OK is. De levels kloppen niet. Een en ander wordt geregeld in een video switch matrix in de AV outputsectie, te weten een STV6411 van SGS Thomson. Deze chip wordt bestuurd over de I2C bus. Met commando's over deze bus kan de versterking van de RGB versterkers aangepast worden. Misschien iets voor een nieuwe firmware release????? Ik ben ook van mening dat de kleuren te faal zijn op de RGB uitgang. De SVIDEO uitgang werkt overigens wel helemaal top. Ik raad een ieder dan ook aan de Hummie aan te sluiten via SVIDEO!! Ook ben ik eracher gekomen dat er waarschijnlijk meerdere hardware releases van de Hummie zijn! Wellicht kan dit ook verklaren waarom de een klachten heeft over de beeldkwaliteit en de ander totaal niet. Graag wil ik het volgende weten van de Hummie eigenaren. Wordt er bij jullie op SCART 2 (dus de VCR SCART) van de Hummie een SVIDEO signaal uitgestuurd. Bij mij is dit WEL het geval. Echter in de gebruiksaanwijzing staat dat er op SCART 2 ALLEEN CVBS uitgestuurd wordt. Ook uit het schema van de AV outputsectie welke opgenomen is in mijn servicemanual kan ik opmaken dat er ONMOGELIJK een SVIDEO signaal uitgestuurd kan worden op SCART 2!!! Echter ik heb met een scoop gemeten dat dit op mijn Hummie WEL het geval is!. Er zijn dus verschillen!!!<P>Graag jullie reactie.<P>Nico <P> confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...