Gast Geplaatst: 23 februari 2005 Geplaatst: 23 februari 2005 Na aanleiding van de vrijschakeling van BBC via Astra 2D heb ik een 1,2m schotel aangeschaft. Een schotel van 1,2m was het minimum dat ik nodig heb voor de ontvangst van Astra 2D signalen hier in Oost Duitsland. Merk nu zowel bij goed als slecht weer een signaalverlies op. Dit verlies is vooral merkbaar in de voormiddag en uit zich d.m.v. blokvorming. Bij andere vrije kanalen via 28,2 komt dit probleem niet voor. Iemand een idee aan wat dit ligt?
vincent1971 Geplaatst: 23 februari 2005 Geplaatst: 23 februari 2005 kan zijn dat de schotel niet helemaal goed uitgericht is of de l.n.b. is niet nauwkeurig genoeg. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Geplaatst: 23 februari 2005 Geplaatst: 23 februari 2005 is goed uitgesteld. En het signaalverlies is bij GOED of SLECHT weer alleen voormiddags!!!
Gast Geplaatst: 23 februari 2005 Geplaatst: 23 februari 2005 Citaat: of de l.n.b. is niet nauwkeurig genoeg Hallo christof, waar zit je precies..? Ik zit hier in de buurt van Heidelberg en heb een keihard signaal van Astra 2D op een 1,20 mtr schotel. 100% signaal-kwaliteit op alle transponders. Ook nu nog met sneeuw in de schotel voor ca. 30%. Onnauwkeurige LNC´s bestaan niet. Ze zijn gevoelig of ongevoelig. Waar het mis kan gaan is dat de LNC al dan niet met feedhoorn niet bij de schotel past. Dit moet je handelaar je kunnen vertellen/uitleggen. Je kunt dus niet zomaar een LNC uit een grabbelbak halen en zomaar in je schotel kleunen en dan verwachten dat alles OK is. Dus als je met een grotere schotel bezig bent moet je er van overtuigd zijn dat de kombinatie LNC/feedhoorn bij de f/d verhouding van de schotel past. Ook zijn er ernorme verschillen tussen prime focus en offset schotels met betrekking tot de LNC/feedhoorn.
Gast Geplaatst: 23 februari 2005 Geplaatst: 23 februari 2005 'k zit in de buurt van Gera. Alle signalen van o.a. Astra 2A/B en Eurobird krijg ik op 85% binnen. Het valt me alleen op dat voormiddags de signaalsterkte van de BBC zenders enorm afneemt en naarmate de dag vordert weer toeneemt tot +/- 60-65%.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen