Ga naar inhoud


Geluidsniveau Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of het mogelijk is om het geluidsniveau (Volume) van de HUMAX op te schroeven?<P>Wanneer ik mijn Humax uitzet en terug kom in TV-mode dan vliegt mijn KAT (Joepie) vertikaal tegen het plafond aan. <BR>(bij wijze van spreken).<P>Is dit aan te passen:<BR>- met een interface tussen de SCART uitgang en de TV?<BR>- of door aanpassing van de firmware?<BR> (dan zal ik wel bij Humax aan moeten kloppen!)<P>Zijn er meer die dit uiterst vervelend vinden? Misschien dat we middels een digitale handtekeningenlijst iets bij HUMAX kunnen realiseren?<P>Het is maar een vraag, ben verder ZEER te vreden?<P>C Ya,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Redmaster<P>Helaas zit deze AV-optie niet op mijn Breedbeeld TV van 82cm - Philips 32PW8504!<P>Een kameraad van mij heeft een JVC breedbeeld en klaagde ook al over het volume verschil. Zal eens kijken of die optie er bij hem toevallig wel op zit.<P>Mag toch hopen dat dit probleem niet alleen op te lossen is door een andere TV te kopen? Als jij die optie op je TV hebt zitten dan moet er toch ook een apart aparaatje voor te krijgen zijn? Of misschien moet ik mijn TV wel openschroeven en kan ik daar ergens het AV-Volume opvoeren?<P>Hebben we TV experts hier op dit board?<P>Thanks,<BR>Lucky star

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bigfoot1972<P>Ik heb hem inderdaad niet altijd helemaal open staan (meestal op laatste 2 streepjes), maar zelfs helemaal open schrik ik me nog rot als ik die Humax uitzet!<P>Je blijft lachen met die Humax:<BR>- beeldsignaal te sterk?<BR>- volume te zwak?<P>Geloof trouwens dat ik met mijn video (ook Philips) hetzelfde probleem heb, zou het dan toch aan de TV-Scart liggen?<BR>Ennuh, als er nog meer zijn die tips hebben laat maar horen, voor alles is een oplossing te bedenken!<P>C Ya,<BR>Lucky Star<BR>(sorry voor al die reclame - piep!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lucky Star<P>Ik heb hetzelfde probleem. Aangezien wij 2 katten hebben, zitten er bij ons 2 aan het plafond als ik de Humax uitzet en de TV 'terugvalt' op de kabel!<BR>De Humax zit via standaardscart aan de TV. De TV is niet de jongste, maar ik heb geen remedie kunnen vinden.<BR>Als iemand de oplossing weet horen wij, de 2 katten en ik, het graag.....<P>Was ik nog vergeten: Bij gebruik van een Pace 500, zo'n oudje, heb ik dit probleem NIET!<p>[ 11-10-2001: Message edited by: bakje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren...hier de oplossing....<P>1) Kabel van de Humax (of TV) verwijderen<BR>2) Abonnement opzeggen<P>Verdere bijkomende voordelen:<P>1) veel geld gespaard<BR>2) veel meer kanalen dan op de kabel<BR>3) katten lopen niet weg<P>Volg mijn voorbeeld.....<P>Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

@svetik<P>Zou heel graag je advies willen volgen mits BBC1 en BBC2 via de schotel te ontvangen zijn. rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0 <P>Als die door UPC uit de basispakket worden verwijderd - dan doe ik het wel. tongue.gif" border="0 <P>PS. Heb trouwens hetzelfde probleem met 't volumeverschil op de Hummie - had het niet met mijn Philips satbox. <P>groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC1 en BBC2 zijn zonder problemen te ontvangen via de schotel. Ze zitten op Astra2.<BR>Tweedehands SKY digbox kan je vinden vanaf 40£.<BR>BBC viewing card is gratis aan te vragen bij de BBC.<P>Zo moeilijk is dat dus ook weer niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zit het toch niet in de HUMAX of mijn TV? Schakel maar eens terug van NED1 naar TV-mode (aantal Decibellen gelijk) of van C+blauw naar TV-mode (duidelijk waarneembaar verschil)! Zo zullen er nog wel een paar zijn!<P>M.a.w. afhankelijk vanaf welke zender ik terugschakel naar TV-mode krijg ik een behoorlijk volumeverschil (er vanuit gaande dat ik de volumeregeling op de Humax maximaal zet).<P>Conclusie: Probleem is niet te verhelpen, tenzij er een volumeregeling per kanaal afzonderlijk komt? Of bij C+ moeten ze het volume gewoon iets op schroeven!<P>Damn,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

@redneck eyeball <P>Dat geloof ik onmiddelijk wat betreft die 2de hands dingen uit Engeland, maar dan zit je weer met zo´n extra doos te rotzooien.<BR>Dat zou ik mijn vrouw dus niet aan het verstand kunnen brengen.<BR>BBC1&2 brengen natuurlijk een uitstekend programma, daar wil ik zeker niet over gaan discuseren. Dat is gewoon zo..!<BR>De vraag is dus: is het dat allemaal wel waard. Dat moet iedereen voor zich uit maken.<BR>Ik kijk in ieder geval naar BBC prime, ofschoon dat gewoon een franchise is. Deze zender heeft in feite niets met de BBC te maken. Ze mogen alleen het logo van de BBC gebruiken en ze kopen hun programma´s op om het dan weer aan alle mogelijke providers verder door te verkopen. BBC world..., idem dito.<BR>Goed ik persoonlijk vind dat er nog veel meer andere zenders zijn zoals bv ARD/ZDF en voortreffelijke hoeveelheid kwalitatieve programma´s brengen die zonder meer op het zelfde niveau als de BBC staan.<BR>Dan kunnen we gaan discusieren dat dit weer in het duits is, maar is dat nou zo´n probleem..?<P>Dus, voor mijn part: KABEL WEG ERMEE.<P>Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...