Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Speedtouch 570 met WIFI naar de ServerPC en tussen de 2 PC's een vaste 100Mb verbinding. De IP van de 100Mb-kaart van de Server wordt telkens door de wizard op 192.168.0.1 gezet, dus die van de andere PC heb ik maar op 192.168.0.2 gezet met een mask 255.255.255.0. De IP's van het WIFI-stuk worden uitgedeeld door de DHCP van de Speedtouch en zijn dus anders. Windows Netwerk over 100Mb gaat prima, maar Internetten via de ClientPC (die nu een internet gateway heeft naar de server) lukt niet. Ik kan wel vanuit de ServerPC op Internet, en met de ClientPC via LAN en WIFI bij de router komen. Wat doe ik fout?

Geplaatst:

Dit is nou echt zoiets waar je liever een schemaatje van zou willen hebben..

Maar over je vraag: Ik snap ff niet wat er nou precies draadloos is bij jou, je kunt via wifi bij je router komen met je pcClient?

Geplaatst:

lijkt me dat je de client het ip en dns automatisch moet laten verkrijgen

als jouw internet delen niet wil werken kun je ook de internetgatewayadapter en de lanadapter naar de andere pc bridgen

zou vogens mij ook moeten werken

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

De router is WIFI en de HoofdPC is WIFI en de ClientPC is dus LAN naar HoofdPC. De client kan dus via LAN + WIFI naar de router en niet verder.

Geplaatst:

heb je dit al geprobeerd:

selecteer de wifinetwerk verbinding op hoofd pc + 100mb netwerkverbinding

en bridge die?

dan krijgt de client pc een ip nummer van de router

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Eerst kan ik die niet bridgen omdat de WIFI een gedeelde internetverinding heeft. Vervolgens haal ik die weg en maak een bridge waarbij direct de WIFI verbinding met de router wegvalt! De bridge krijgt geen IP-adres.

Geplaatst:
Citaat:
Dit is nou echt zoiets waar je liever een schemaatje van zou willen hebben..
Maar over je vraag: Ik snap ff niet wat er nou precies draadloos is bij jou, je kunt via wifi bij je router komen met je pcClient?

Zie bijlage (nb. met deze config heb ik dus WEL internet op de Serverpc).

Ik heb inmiddels wel een brug gemaakt met behoud van internet verbinding, maar de twee LAN-kaarten krijgen niet echt automatisch een goed IP-adres maar uiteindelijk iets met 169.245.x.y en mask 255.255.0.0 zodat ze uiteindelijk toch weer met elkaar praten.
Geplaatst:

watvoor kabel gebruik je tussen die hoofdpc en de client die daarop is aangesloten (middels 2e NIC neem ik aan ?) dat zal wel een crosscable moeten zijn.

een IP-adres uit de 169-reekt betekend dat je geen IP-adres hebt gekregen via DHCP of dat je NIC niet aanstaat of dat deze niet werkt.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ja, 8-draads cross. Als netwerk tussen de PC's doet ie het prima. Ik kan evt mijn 10 mb. hub wel uit de kast halen??

Wat ik zo vreemd vind als ik de wizard op de server draai (zie bijlage) dat ik begin met een werkende internet gateway, wifi, lan en eindig zonder internet gateway maar met werkend internet, wifi, lan.

Klopt dat wel?

nb. Bijlagetekst is leesbaar maar dan moet je ff rechtermuisknop + icoontje drukken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen