Ga naar inhoud

Gezocht: Goede s-video capture card

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand ervaring met video capture kaarten?

Ik heb zelf een videokaart met alleen video-out, maar wil dus ook graag analoge homevideo's op dvd gaan branden.

Kwaliteit moet wel redelijk zijn, en de prijs onder de +/-€80,-

Mijn videokaart vervangen met bv een all-in-wonder is geen optie.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

Hallo maze.

Ik heb het ook eerst geprobeerd met diverse TV kaarten,één van ATI en één van Teratec maar geen van beide waren goed genoeg om een DVD van te branden.

Toen kwam ik de Pextor ConvertX PX M402U tegen op een beurs voor € 69 en die deed precies wat ik wou. Het probleem is alleen dat hij alleen door WinDVD Creator volledig ondersteunt wordt. Dus moet je de capture met dit bijgeleverde programma uitvoeren. Daarna kun je het resultaat met ieder programma verder verwerken.

Succes met zoeken Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hauppauge WinTV PVR 150 kan dat. Hij ondersteund s-video en composit in en heeft een ingebouwde TV-tuner. Ook heeft hij een hardwarematige mpeg encoder. Als je de oem versie koopt wordt hij geleverd zonder afstandbediening maar inclusief radiotuner.

Hij is er vanaf 56 euries. (kijk maar bij tweakers pricewatch)

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Ik denk dat ik maar voor de hauppage ga dan.. Die andere is een stuk minder makkelijk te vinden.

Is er trouwens nog een reden dat de pvr 150 MCE editie 30 euro goedkoper is?

De resolulties zien er goed uit: PAL format* at 25fps: Full D1: 720x576, MPEG1: 352x288.

Weet iemand alleen wat full D1 betekent?

Geplaatst:

Hou even rekening met de automatische geluidsopnameregeling van deze kaart, daar zijn problemen mee(geluid is overstuurd)Hauppauge heeft een nederlands talig forum, daar wordt het probleem besproken. Ik heb zelf de USB 2.0 PVR van Hauppauge in gebruik, deze heeft het probleem niet,dit is n.l. simpel op te lossen met een registerinstelling.Helaas gaat dat niet op voor de 150.

Geplaatst:

Toch nog een extra vraagje, aangezien het aanbod van 2ehands goedkope videokaarten veel groter is dan die van losse tv kaarten en ik eigenlijk geen tuner nodig heb:

Weet iemand of de kwaliteit van de video-in aansluitingen op videokaarten vergelijkbaar is met die van de losse kaarten? Wat zou in dat geval dan een goede keuze zijn, of welke chipsets leveren goede kwaliteit?

Geplaatst:

Zelf heb ik een Creative Personal Cinema.

Dat is een AGP-kaart met een losse Breakout-Box.

Gebaseerd op een Nvidia MX400.

Levert perfecte MPEG2-filmpjes van VHS-banden.

Ik heb ook een ATI All In Wonder met TV-tuner, maar die kan

alleen in AVI opnemen, levert bestanden op van 100GB!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Weet iemand wat de maximale resolutie is in mpeg2 met de hauppage pvr150 mce?

Voor mpeg 1 staat namelijk maar 352x288. Dit lijkt me toch een beetje laag als je iets naar dvd wil branden..

Iemand die de kaart heeft en/of het me zo kan vertellen?

Geplaatst:

En wat zijn dan full D1, half D1 en sif?

Of zijn dat de resoluties waar de termen voor staan?

En wat is nou dan de maximum resolutie van de 150mce?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen