Ga naar inhoud


Dreambox DM500S aanvaard officiële kaart niet??


Gast

Aanbevolen berichten

Help.. dit is allemaal nieuw voor mij, om problemen te vermijden heb ik een officiële geactiveerde kaart van canal+, doch als ik deze in mijn dreambox steek leest hij ze niet??.. volgens de verkoper zou ik newcam en nog iets moeten downloaden, maar hoe doe ik dat?? mommenteel heb ik enkel SCAM 2.5 als default softcam..

en kan ik dit door mijn dreambox enkel met de pc te verbinden of moet ie ook verbonden zijn met de tv.. want deze staan op verschillende kamers? en kan ik teletekst ook op mijn dreambox krijgen?

 

dank bij voorbaat en hopend op enkele positieve reakties..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daywalker,

 

Dat zijn inderdaad een hoop vragen. De dreambox moet met een netwerkkabel ( UTP 5) met een netwerkkaart van je pc verbonden zijn. Dat kan op verschillende manieren, kijk hiervoor op de site van sjerom: http://dreambox.sjerom.com/

bij netwerken. Heb je een adsl verbinding of via kabel of via telefoon met internet ? En uiteraard met een scartkabel aan de tv. De lengte van de netwerkkabel mag max ( denk ik ) zo'n 300 tot 400 mtr zijn. Zo ver staan je tv en de computer niet van elkaar af.

 

 

Welke image heb je in de 500 zitten: Hydra, SF, Gemini, en welke versie ?

 

De teletekst plugin heet tuxtxt ( via google vind je de homepage van tuxtxt ) Als deze is ge-installeerd vind je hem onder de gele knop ( plugins). De blauwe knop staat meestal voor de emu keuze. Dit is wel image afhankelijk.

 

Emu is emulatie software. Er zijn er verschillende ( kijk op http://www.dreamboxworld.com ).

Radegast ,newcamd en camd3 zou in de dreambox 500 de canal digital kaart (seca2) lezen en voorzien van maandelijkse updates.

Op één of andere manier werkt bij mij alleen radegast (versie 3.0 beta 14 of 3.0 final ). Normaal gesproken moet je deze emu's instellen zodat de smartkaart werkt. Er kan maximaal maar twee emu's in de box; met sommige images ( software op basis van linux) maar één !! Dus in dat geval moet je scam de-installeren.

 

Je ziet wel, lezen en knutselen met de dreambox 500 is belangrijk. Ook in dit forum kom je een aantal zaken tegen van de 500.

Zo kom je er achter wat de mogelijkheden en de onmogelijkheden zijn.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...