Ga naar inhoud


custom satellietnamen voor posities invoeren


harry37

Aanbevolen berichten

In mijn Humax 5400 kan je in het scherm schotelinstellingen de satellietnaam met de hand invoeren.<P>Twee schermen verder staat bij de satellietinstellingen (dus het scherm van waaruit je de motor kan besturen) de satellietnaam weer vermeld, maar dan krijg ik als ik boven de 16e satelliet kom standaard HOTBIRD (ik heb de 123 settings); Je kan dan kiezen uit een tiental standaardnamen en drie "andere". Je kan de text dan echter niet meer wijzigen.<P>Ik ben nu een paar dagen aan het satellietzoeken geweest maar ik krijg het idee dat ik hierdoor toch niet meer dan zo'n 16 satellieten kan instellen als motorpositie.<P>Oftewel: wat bepaalt nu eigenlijk de motorpositie: het nummer met de naam van de alternatieve schotel, of toch wellicht ook de schotelnaam (met beperkte keus en niet handmatig te veranderen naam) uit het Satellietinstellingen menu.<P>En heeft iemand enig idee waarom dit zo onduidelijk opgezet is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelukkig!!<P>Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die daar geen snars van snapt.<P>(zie eerdere topic's)<P>Ik heb er ook nergens een duidelijk antwoord op kunnen vinden.<BR>Waar ik al wel achter was,is dat je met de setting-editors niet meer dan 16 posities kan bewerken,omdat er een of ander DLL-bestandje daarvoor herschreven zou moeten worden.<P>Wie kan dat,wie wil dat, en wie doet dat... wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in staat bent de vraag in duidelijk leesbaar Engels te formuleren moet je die naar het e-mail adres van de technical support tech-info@humax-digital.co.uk in Dublin sturen. Dan krijg je over het algemeen heel erg netjes en duidelijk antwoord. (kan wel even duren)<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam die je aan de satelliet geeft bepaalt de positie. Hotbird is positie 1, Astra positie 2...........Other 2 is positie 24 en Other3 is positie 25. Bij draaibaar wordt dus dit cijfer naar de diseq positioner gestuurd. Dus draaibaar zijn er nu 25 sat posities te programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Manta01, als dat waar is, dan kan ik weer een stuk verder, het houdt dus alleen in dat je ongebruikte satellietnamen misbruikt voor een andere satelliet waarvan de naam niet in de voorkeurslijst staat. Moet lukken denk ik.<p>En dan maar een engelstalig mailtje verzenden en wachten op antwoord.<p>Ik zal eens een poging wagen en hier laten weten wanneer er reactie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik er met de hulp van manta01 nu wel uit ben.<p>Ik heb eens op de Humax site http://www.humaxdigital.com/support/Files/hic.htm

gekeken en daar staat bij de software update: Supports 32 antennas.<p>Dat wil dus zeggen dat je 32 antenne-alternatieven kan kiezen.<p>Het wil echter niet zeggen dat de DiSEqC 1.2

besturing 32 posities heeft, dat is een heel ander verhaal, eigenlijk ook wel logisch.<p>Zoasl manta01 al zei, in het menu "Satellietinstellingen" (Satellite Setting, het motorbesturingsmenu) kan je bij de satellietnaam kiezen uit 25 posities. Het verwarrende echter is, dat 22 van deze posities al de naam van een satelliet hebben gekregen, en die naam kan je niet aanpassen.<p>Enkele bekende satellieten (b.v. de Eutelsat W1, W2 en W3 staan hier niet bij), daarmee heb je dus meteen de drie reserveposities opgebruikt. Voor de posities van andere satellieten die niet in de lijst staan, kan je dus alleen maar de (dus niet kloppende) naam van een ongebruikte satelliet invoeren (b.v. voor de Arabsat 3A gebruik je de positie Arabsat 2A, of b.v. Turksat1C, als je die laatste 2 niet voor die betreffende satellieten hoeft te gebruiken natuurlijk)<p>Het bovenstaande maakt het zo verwarrend. <p>Het probleem zou opgelost zijn als de lijst met 22 namen en 3 "anderen" een lijst zou zijn met de satellietposities 1 t/m 25. Of nog beter, als je zelf de naam van de satellietpositie kan veranderen, zoals in het menu "Schotelinstellingen" (Antenna Setting). Of nog handiger, als de naam van de satellietpositie automatisch de naam is, die bij "Schotelinstellingen" is gekozen.<p>Volgens mij is het probleem hiermee opgelost en rest er een email naar de humax support met de suggestie om de lijst aan te passen zoals ik voorstel.<p>[ 28-10-2001: Message edited by: harry37 ]<p>[ 28-10-2001: Message edited by: harry37 ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...