jepe Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Ik heb een adsl modem/router met 4 uitgangen. Kan ik de uitgang van uitgang 4 splitsen zodat ik op deze uitgang 2 computers kan aansluiten? Of drukt de ene de andere dan weg? En hoe splits je ze?
exciter Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Je hangt er een netwerk switch achter. Dus geen nieuwe router, maar een switch. kosten cca €20? Zo kan je er weer 4 nieuwe computer aan hangen. En zo kan je ook doorgaan... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
satspock Geplaatst: 4 maart 2005 Geplaatst: 4 maart 2005 Kan je er dus gewoon een hub op de 4e poort aansluiten en dan via de hub weer 4 pc aansluiten? Of moet dit via de uplink aansluiting? Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s
MagicOnline Geplaatst: 4 maart 2005 Geplaatst: 4 maart 2005 Citaat: Kan je er dus gewoon een hub op de 4e poort aansluiten en dan via de hub weer 4 pc aansluiten? Of moet dit via de uplink aansluiting? je hebt een router nodig, de 4e poort verbind je dan met de uplink poort van de switch. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Big fellow Geplaatst: 5 maart 2005 Geplaatst: 5 maart 2005 Citaat: Citaat: Kan je er dus gewoon een hub op de 4e poort aansluiten en dan via de hub weer 4 pc aansluiten? Of moet dit via de uplink aansluiting? je hebt een router nodig, de 4e poort verbind je dan met de uplink poort van de switch. Wat je dus niet nodig hebt is een router! Als je 5 of 9 aansluitingen hebt op je hub dan is een daarvan de uplink poort. Echter deze is hardwarematig gedeeld met de poort die er naast zit. Dus als de uplink poort naast poort 1 zit dan kan je of poort 1 gebruiken of de uplink poort! Je kan maximaal 2 hubs aan elkaar doorlinken zonder buiten de ethernet specificatie te vallen. Switches daarin tegen kan je wel verder doorlinken... Suc6! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 neem switches.. en geen hub en wel van een bekend merk hub heeft vaker collisions (botsingen dus vertraging) hoeft echt niet heel duur, maar meestal met goede garantie en de uplink is self adjusting (dus straight wire of cross over kan allebei naar je adsl router. cheers Second Life Mungo Parker
Big fellow Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Citaat: neem switches.. en geen hub en wel van een bekend merk Maar jah, wat voor mij een bekend merk is hoeft voor een ander nog geen bekend merk te zijn. Ik heb zelf weinig tot geen problemen ondervonden met de goedkope sitecom switches. Sweex nog nooit gebruikt, maar ik gebruik voor mij zelf alleen maar 3Com spul. Maar dat zit dus weer in een andere prijsklasse dan een Sitecom of een Sweex.... Citaat: hub heeft vaker collisions (botsingen dus vertraging) Nog sterker een switch kan geen collosions genereren! Maar tegenwoordig kan je eigenlijk geen hubs meer kopen.. Alleen switches worden nog nieuw verkocht. Citaat: hoeft echt niet heel duur, maar meestal met goede garantie en de uplink is self adjusting (dus straight wire of cross over kan allebei naar je adsl router. cheers Pas hiermee op, niet elke switch heeft auto MDI/MDI-X poorten! Goed de handleiding lezen..... Suc6! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen