Ga naar inhoud


geen stereo over uhf (kabel)


Gast

Aanbevolen berichten


Is logisch,<P>De Hummie is voorzien van een mono UHF modulator. Als je van stereo wilt genieten, zul je de Hummie toch echt aan moeten sluiten via de Scart.<P>Waarom kijk je eigenlijk naar het UHF signaal? Dit geeft namelijk minst goede beeldkwaliteit.<P>Dus, op naar de winkel en een Scart kabel kopen!<P>Suc6,<BR>Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitleg mijn hummie is boven op zolder en kabel ligt al door het hele huis dus even een versterker ertussen en ik heb ook schotel door het hele huis alleen geen stereo kan ik niet een stereomodulator op de scartuitgang maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo <P>Er zijn draadloze systemen op de markt die op de scart of Audiobus kunnen worden aangesloten en deze kunnen volgens mij het stereo signaal ook doorgeven kijk eens op <A HREF="http://www.marmitek.com" TARGET=_blank>www.marmitek.com</A> deze hebben leuke oplossingen voor draadloze transmissie's<P>Groetjes<BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja leuk Marmitek, kunnen de buren tot op 50 mtr. meekijken naar die natuur documentaires op zaterdagavond. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>@Jumper, Johansson heeft ook losse modulatoren in stereo die je kunt aansluiten op de scart aansl. waarna je een beter signaal verkrijgt ipv. mono via de Humax modulator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JUMPER <BR>tuurlijk gaat dat. met een vcr doe ik het ook . je kunt zelfs een oud analoog setje gebruiken , mits die stereo is en een decoderingang heeft<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avalon, ik heb eens zo´n draadloos setje uitgeprobeerd en heb hem gelijk weer naar de winkel teruggebracht. Het was er een van TechniSat. Wat een troep zeg.<BR>Mijn satellietontvanger stond toen in mijn basement en de TV waarmee ik wilde kijken stond één verdieping hoger pal erboven. Dat zenderje moest toen door een vrij dikke betonnen vloer met vloerverwarming erin stralen.<BR>Bij de TV erboven kwam in feite niets meer aan ofschoon de te overbruggen afstand maar ca 3 mtr was. Die betonnen vloer hield alles tegen op 2,4 Ghz. Toen heb ik gewoon eens geprobeerd hoe de beeldkwaliteit was als de zender en ontvanger "zichtkontakt" hebben. Een grote teleurstelling was het. De beeldkwaliteit was nog slechter dan VHS. En dan dat geworstel met die antennetjes.<BR>Nee ik vond het waardeloos.<P>Groet shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stereo modulatoren zijn wel te koop onderandere in de gekende winkel te Axel. Naar mijn weten zijn er maar weinig toestellen die via RF stereo doorsturen. Domme vraag aan Jumper: loop jij dan telkens naar boven om te zappen? laugh.gif" border="0 Is het niet simpelder van gewoon je ontvanger beneden te zetten. Er bestaan duplexers die, als je nog met een gewone antenne werkt, de gewone tvRF en de schotel samen voegen. Als het signaal van jouw schotel te zwak wordt beneden zet je er gewoon een versterkertje tussen boven alvorens je in de duplexer gaat. Je kan zelfs het RF van je gewone antenne gaan mee versterken als je het in het gemeenschappelijk deel van de kabel gaat zetten(zo kort mogelijk tegen de antenne). Nadeel is dan wel dat je sat ontvanger ook moet aan staan als je naar de klassieke tv wil kijken, anders is het versterkertje niet gevoed. Heb zelf deze laatste oplossing in werking en dit gaat prima

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by svetik:<BR><STRONG>Toen heb ik gewoon eens geprobeerd hoe de beeldkwaliteit was als de zender en ontvanger "zichtkontakt" hebben. Een grote teleurstelling was het. De beeldkwaliteit was nog slechter dan VHS. En dan dat geworstel met die antennetjes.<BR>Nee ik vond het waardeloos.<BR></STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Zal wel aan het merk gelegen hebben dan ! Ik heb zelf een Marmitek Gigavideo 50 en heb de zender op de begaande en ontvanger twee verdiepingen hoger staan. Het beeld ziet er (let wel voor CVBS !) goed uit zonder ruis. En het geluid klinkt prima. Ik had wel problemen met een radiotor die op de eerste verdieping in de weg zat. Maar door de ontvanger een meter te verschuiven was dat probleem opgelost. Daarnasst heb ik weinig hoeven richten met de 'schoteltjes'. En het mooie is dat i.r. met een retour signaal weer netjes naar m'n Humax gaat. Nee je moet het beeld signaal niet vergelijken met S-Video (ik zeg express niet RGB want dat is bij de Humax per definitie al slechter dan VHS) maar het ziet er zeker goed uit. Zeker beter dan jouw vermeende VHS kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet alles nu in de (13cm)2,4GHz band worden gepropt qua lpd draadloze zend/ontvangers. <P>Als je nou toch zo,n ding koopt en je maakt de ontvanger heel simpel afstembaar op andere frequenties dan kan je ook nog meegenieten van de klpd politie heli die op 2390MHz uitzend. <P>Tja kweet dat het een beetje off topic is maar dit is alleen even ter info voor de velen die het niet wisten.. wink.gif" border="0

--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...