Ga naar inhoud


KAN DIT


Gast

Aanbevolen berichten

he mensen ik heb een vraag ik las in een advertentie het volgende <P>Humax 5400z nieuw model gepatcht met 3.2 allcam. Softwarematig Loader 2.08 erop gezet dus nog steeds met garantie geen geknoei in het binnewerk. <P>kan dit nou wel of niet?????<P>ik heb ook een 5400z en wil deze namelijk ook patchen wie weet waar in rotterdam ik dat kan laten doen ik ga van de week namelijk een mastera 11 kopen wie weet waar ik hem voor een redelijke prijs kan kopen.<P>alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Thunder-21<BR>Ja, dit kan heb zelf een Humax 5400z in handen gehad, die zodanig was aangepast met een H2.08 loader. Vervolgens werkt hij zoals de "oude" Humax 5400!<P>Loopt als een trein! Voor het aanpassen maken ze gebruik van een bestaande connector op het "main-board". Als je dit zelf wil doen moet je een interface maken (kost zo'n 30 piek aan onderdelen). Na aanpassing kun je de interface weer uit de Hummie halen en in de kast leggen!<P>Ik weet zo niet 1,2,3 waar ze dit allemaal doen, gewoon effe goed op internet kijken!<P>C Ya,<BR>Lucky Star<p>[ 17-10-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ging het toch helemaal niet om.<P>Dat de 5400Z te patchen is weten we al langer, wat de heren uit de advertentie beweren is dat ze hem hebben gepatched zonder de kast open te maken, dus via de serial interface.<BR>Ik heb nog nergens iets gezien dat dit moglijk zou zijn ...<P>Volgens mij hebben ze hem dus gewoon met het Zboard gepatched, en dan moet de bak dus wel open ...<P>CU<BR>Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep redneck had gelijk jongens dat de 5400z met de z-board te patchen is wist ik al heel lang maar deze gasten beweren dus dat dat kan zonder de z-board ik zelf heb er nog niks van gehoord het zou natuurlijk wel mooi zijn als dat kon want iedereen die een 5400 of z in huis heeft heeft volgens mij wel een nul-modem kabel liggen denk ik waarmee je dus zonder je reciever opente maken je z gewoon kon of kan patchen.<P>he guys bedankt voor jullie reacties<P>wie heeft hier verder nog wat over te vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Redneck<BR>Sorry als ik de vraagstelling verkeerd begrepen heb, maar Thunder heeft niet aangegeven dat het vervangen van de loader gebeurd was zonder de kast open te maken?<BR>Hij gaf enkel aan dat dit zonder te knoeien aan het binnenwerk mogelijk was en op een softwarematige manier.<BR>Ik neem toch aan dat de kast effe open maken, interface op connector aansluiten, interface weer verwijderen en de kast weer dicht maken geen knoeien aan het binnenwerk is? <BR>Het moet op deze manier toch ook mogelijk zijn om de Humax weer in zijn originele staat terug te brengen. <BR>Maar ja, als die firma beweert dat dit "simpelweg" via de RS232-poort gebeurd, dan snap ik de grote interesse van deze topic!<P>C Ya,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit komt van een bezoeker van de sat dag en stond op het funboard. ( naam bij de redaktie bekend , staat er in de krant dan altijd bij )<BR>ik weet niet of ik dit ongestraft hier mag plaatsen.<P>Qoute **: "in een kamertje apart de 5400Z zat te patchen, zodat niemand kon zien hoe het gedaan wordt " <P>Dat is niet juist, ik heb zelf gezien hoe het werkt. ** heeft een zwart doosje zonder drukkertje of schakelaar (met grenzeloos canal digitaal stickertje), dat wordt op de JP255 connector gezet. Zonder PC wordt de loader erin gezet door het aanzetten van de ontvanger. Dat duurt 3 minuten, allerlei rare cijfers in het display beginnend meestal met een C. Daarna werd er een aparte originele software opgezet met een dos-progje. En dan is het klaar. Hierna kun je steeds zelf met WDN4OAK je eigen software erop zetten, en functioneert de Z als een normale.<P>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag is : Bij een pace kan de firma Bakker ,meen ik me te herinneren, met een speciale eprom konnektor , die je over de eprom klemt , er nieuwe software inzetten. Ik heb geen Humax en weet ook niet hoe hij er van binnen uitziet , maar zou het niet op die manier kunnen ? <P>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn potverdorrie belangrijkere zaken op de wereld aan de hand dat een Humax Z patch. Zeker nu al een paar bedrijven in Nederland deze gewoon leveren met de 2.08 loader zonder daar ook maar een centje extra voor te vragen. Je kan nu als consument eens het kaft van de koren gaan scheiden in de satbranche en nu kunnen we zien welke bedrijven echte service willen verlenen aan de consument. <BR>Natuurlijk heb ik en vele anderen een eigen kijk op dit gebeuren maar het lijkt me een goede deze niet of in zeer besloten kring te ventileren en dit via dit of andere boarden. Het belangrijkste voor iedere consument is dat je tegen normale prijs aan een Z kan komen als je goed zoekt en of hij nu gepatched is via methode A van persoon A of via methode B van persoon B maakt toch geen ene lor uit. Belangrijkste is dat dit wederom geen commerciële melkkoe is geworden zoals er al vele dingen dit zijn geworden in het satwereldje shocked.gif" border="0<P>Groetjes lode<P> cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...