Ga naar inhoud


humax 5500 probleem : vraagt om smartcard voor ongecodeerd mpeg signaal?!


Gast

Aanbevolen berichten

Héhé, ik kan mijn schotel vanaf vannochtend pas weer draaien. (ik draai mijn schotel met een oude analoge ontvanger en dat ding had een temperatuur probleem). Even op Turksat gezet en alle kanalen draaien perfekt.<BR>Op mijn Humax F1VACI en Humax 5400.<BR>Schotel 1,20 mtr. Lokatie: ten zuiden Frankfurt/M. Weersgesteldheid: zwaar bewolkt, lichte regenval.<BR>Ik denk dus dat je ontvanger te weinig veldsterkte binnenkrijgt.<P>Fred wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


<I>"... Wat voor een ontvangststerkte heb je op de kanalen met problemen. Kijk maar even op menu-installatie-status-signal en geef maar door..."</I><P>meestal rond 50%. en kanalen die we goed ontvangen boven 60%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat "signal strength" of "signal quality"?<BR>Signal quality is veel belangrijker. Dat is een echte indicatie wat betreft de ontvangstkwaliteit. Moet vanaf 50% toch wel voldoende zijn. Meer is natuurlijk beter.<BR>Ik geloof echt dat je schotel niet helemaal goed is uitgericht.<BR>Heb je een draaibare of vast ingestelde schotel..?<BR>1,00 mtr moet echt voldoende zijn.<BR>Groet rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe lang men er in het algemeen over doet om een satelliet uit te richten, maar ons "mannetje" deed er nog geen 30 sec over. <BR>stel dat ik hem zelf wil uit richten, hoe kan ik dit het beste aanpakken?<BR>btw we hebben een vast ingesteld schotel. motor komt later, bij voldoende banksaldo. smile.gif" border="0<BR>ik moet er wel bij vermelden dat we beter ontvangst hebben nadat ik hem op "10 over half 7" heb gezet.<p>[ 23-10-2001: Message edited by: thewatcher ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...